Концептуальні підходи до пояснення нового вектора формування особистої фізичної культури студентів у процесі неспеціальної фізкультурної освіти
Ключові слова:
фізичне виховання, фізична культура, педагогічна діяльність, педагогічний процес, підготовка фахівцівАнотація
У статті розглянуто проблеми фізкультурної освіти, яка є похідною від фізичної культури та розглядається як базова частина загальнолюдської культури, що наділена потенціалом у формуванні всебічно розвиненої особистості. Проведено аналіз наукових публікацій з оптимізації освітнього процесу підготовки фахівців у сфері ФК і С. У роботі особливу увагу приділено особистісному підходу, який забезпечує розуміння, пізнання, розвиток і самореалізацію особистості майбутнього фахівця в його цілісності й гармонійності. Фізкультурна освіта має сприяти розумовому та моральному розвитку й формуванню морально-вольових якостей, а виховання фізичних якостей відбуватиметься попутно. Необхідно закладати в мету фізичної освіти духовні якості, а не суто механічну концепцію навчання руху. У ФВ уся суть зведена до відшліфовування рухів, а фізкультурна освіта передбачає формування теоретичних знань і практично-рухових навичок. Щодо питання, яке стосується неспеціальної фізкультурної освіти, то робиться все необхідне, щоб перейти на новий рівень функціонування фізичної культури.
Посилання
2. Востриков В. А. Физкультурное образование как фактор становлення личности / В. А. Востриков // Специальное профессиональное образование. – 2009. – № 6. – С. 18.
3. Давиденко Д. Н. Размышления о понятиях и сущности образования в области физической культуры / Д. Н. Давиденко, Г. Н. Пономарев // Теория и практика физической культуры. – 2004. – № 5. – С. 53.
4. Державні вимоги до навчальних програм з фізичного виховання в системі освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : httр://www.uаzаkоn.соm/dосumеnt/sраrt71/inх71134.htm
5. Кожевникова Л. Специфіка питання про виховання особистої фізичної культури студентів сучасної вищої школи / Л. Кожевникова, З. Дзюба // Теорія та методика фізичного виховання. – 2008. – № 1. – С. 47.
6. Лесгафт П. Ф. О физическом образовании в профессиональной школе / П. Ф. Лесгафт. – СПб., 1891. – С. 19–20.
7. Лотоненко Д. В. Физическая культура и ее виды в реальних потребностях студенческой молодежи / Д. В. Лотоненко, Е. А. Стеблецов // Теория и практика физической культуры. – 1997. – № 6. – С. 39–41.
8. Сулейманов И. И. Система основных понятий теории физической культуры : [учеб. пособие] / И. И. Сулейманов. – Тюмень : Вектор Бук, 1999. – 16 с; Сулейманов И. И. Основные понятия теории физической культуры: их сущность и соотношение / И. И. Сулейманов // Теория и практика физической культуры. – 2001. – № 3. – С. 12–16.
9. Томенко О. А. Теоретико-методологічні основи неспеціальної фізкультурної освіти учнівської молоді : автореф. дис. … д-ра наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / О. А. Томенко ; НУФВСУ. – К., 2012. – 38 с.
10. Шамардіна Г. М. Основи теорії і методики фізичного виховання : вибр. лекції / Г. М. Шамардіна. – Дніпропетровськ : Пороги, 2004. – 415 с.