Обґрунтування та розробка програми з використанням засобів екологічного туризму для дітей молодшого шкільного віку
Ключові слова:
учні молодших класів, екологічний туризм, рекреаційно-оздоровча програмаАнотація
У статті теоретично обґрунтовано та розроблено програму занять із використанням засобів екологічного туризму для дітей молодшого шкільного віку, спрямовану на підвищення рівня їхньої екологічної культури, рухової активності, показників фізичного стану. Методи дослідження – аналіз спеціальної науково-методичної літератури; вивчення та узагальнення педагогічного досвіду, антропометричні методи дослідження, методи педагогічної й психологічної діагностики (спостереження, бесіда, педагогічний експеримент), якісний аналіз результатів експерименту, методи математичної обробки одержаних результатів дослідження. У дослідженні брали участь 191 школяр 2–4-х класів загальноосвітніх шкіл № 62, № 85, № 241 міста Києва. На основі даних констатувального експерименту подано розподіл годин програмного матеріалу для учнів молодших класів. Програма розрахована на 106 годин і складалася з теоретичного та практичного матеріалу. Подано структуру й зміст програми, яка містить освітньо-екологічну, дослідницьку, культурно-розважальну, інформаційну та фізкультурно-оздоровчу діяльність і практичні заняття.
Посилання
2. Жук А. О. Програмування фізкультурно-оздоровчих занять аквафітнесом з дітьми молодшого шкільного віку : автореф. дис. на здобуття вченого ступеня канд. наук із фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А. О. Жук. – К. : НУФВСУ, 2011. – 20 с.
3. Круцевич Т. Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч. посіб. / Т. Ю. Круцевич, М. І. Воробьев, Г. В. Безверхня. – К. : Олімп. л-ра, 2011.– 224 с.
4. Москаленко Н. В. Теоретико-методичні засади інноваційних технологій в системі фізичного виховання молодших школярів : дис. д-ра наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / Н. В. Москаленко. – Дніпропетровськ, 2009. – 461с.
5. Норбоев А. Г. Формирование устойчивой экологической культуры у школьников / А. Г. Норбоев // Молодой ученый. – 2011. – Т. 2, № 12. – С. 117–120.
6. Саїнчук О. М. Переваги застосування скандинавської ходьби у підвищенні рухової активності та профілактиці захворюваності молодших школярів / О. М. Саїнчук // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 1. – С. 85–90.
7. Семененко В.П. Закаливание в физкультурно-оздоровительной работе с младшими школьниками : дис. … канд. наук по физ. воспитанию и спорту : спец. 24.00.02 «физическая культура, физическое воспитание ранних групп населения» / В. П. Семененко. – Киев, 2005. – 197 с
8. Система психолого-педагогической диагностики и оценки для экологического образования в интересах устойчивого развития / под ред. Г. А. Ягодина. – М. : МИОО, 2010. – С. 127–189.
9. Фізична культура в школі : навч. прогр. для 1–4, 5–9 класів загальноосвітніх навч. закл. – К. : Літера ЛТД, 2011 .– 352 с.
10. Чернявський М. Рекреаційно-оздоровчі технології в процесі фізичного виховання молодших школярів / М. Чернявський, О. Андрєєва // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – К., 2007. – № 3. – С. 30–33.