Навчання учнів методів самооцінки й контролю стану та рівня здоров’я протягом усіх років навчання
Ключові слова:
статичне здоров’я, динамічне здоров’я, індивідуальні оздоровчі системиАнотація
Зазначено, що основним завданням шкільного предмета «Основи здоров’я» є формування в учнів мотивації до дбайливого ставлення до життя й здоров’я; формування в школярів стійких переконань щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалів людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; навчання учнів методів самооцінки й контролю стану та рівня здоров’я протягом усіх років навчання. У статті окреслено, що ефективне вирішення питання збереження й зміцнення здоров’я та його вплив на формування особистості школяра можливі за допомогою застосування відповідних педагогічно-валеологічних технологій у процесі вивчення дисципліни «Основи здоров’я». Власне, педагог основ здоров’я в умовах оптимізації навчально-виховного процесу з метою формування навичок здорового способу життя й збереження здоров’я учня повинен володіти систематизованими теоретичними знаннями та практичними навичками й уміннями щоб навчити учнів методів самооцінки й контролю стану та рівня здоров’я протягом усіх років навчання; знати принципи побудови та загальні вимоги до індивідуальної оздоровчої системи.
Посилання
2. Андреев Ю. А. Дальше жизни длится день: наши возможности и сверхвозможности в построении собственного здоровья / Ю. А. Андреев. – СПб : ИД «Невський проспект», 1977. – 313 с.
3. Богданова Г. П. Школьникам – здоровый образ жизни / Г. П. Богданова. – М. : ФиС, 1989. – 192 с.
4. Валецька Р. О. Основи валеології : підручник / Р. О. Валецька. – Луцьк : Волин. кн., 2007. – 347 с.
5. Валецька Р. О. Методика навчання основ здоров’я : підручник / Р. О. Валецька. – Луцьк : Волин. кн, 2010. – 234 с.
6. Валеологія в школі і вдома. Роль батьків у формуванні збереження і зміцнення здоров’я підлітків : посіб. для батьків / Т. Бойченко, Н. Колодій, А. П. Царенко, Ю. Жеребецький, Д. Голій, Р. Луцюк. – К. : Логос, 1999. – 88 с.
7. Валеологічна освіта та виховання: сучасні підходи, доступність і шляхи їх розвитку в Україні : зб наук.- практ. ст. / за заг ред. В. М. Оржевської. – К. : Магістр-S. 1999. – 120 с.
8. Дерябин А. М. Продлите молодость свою. / А. М. Дерябин. – Душанбе : Изд-тво ЦК КП Таджикистана, 1991. – 334с.
9. Дободин В.Т. Здоровье и духовность / В.Т. Дободин. – СПб. : АО «Комплект», 1991 – (Путь к единству. Т.1, ч. 1, 2). – 389 с.
10. Иванченко В. А. Как бытьт здоровым / В. А. Иванченко. – 20 изд., перераб. и доп. – СПб. : АО, 1994. – 302 с.
11. Концепція валеологічної освіти педагогічних працівників / Інформ. вісн. (вища освіта). – К. : НМЦВО. – № 6. – С. 34–38.
12. Навчання здорового способу життя на засадах розвитку навичок через систему шкільної освіти: оцінка ситуації / О. М. Балакірєва, Л. С. Ващенко, Т. Сакович, П. Ю. Дуплянко [та ін.]. – К. : Держ. ін-т проблем сім’ї та молоді, 2004. – 108 с.
13. О возможности количественной оценки уровня здоровья человека / Г. Л. Апанасенко // Гигиена и санитария. – М., 1985. – № 6. – С. 56–58.