Здоров’язберігальний складник процесу фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів
Ключові слова:
здоров’язберігальне середовище, здоровий спосіб життя, фізичне вихованняАнотація
До розряду нерозв’язаних проблем належать питання про цілі, склад, особливості здоров’язберігальної діяльності у вищому навчальному закладі, її місце й роль у створенні умов для забезпечення фізичного, психічного та соціального благополуччя студентів у здоров’язберігальному освітньому середовищі вищої школи. Завдання дослідження: 1) визначити педагогічні умови, які характеризують здоров’язберігальне середовище процесу фізичного виховання; 2) проаналізувати особливості способу життя студентів і їх участь у фізкультурно-оздоровчій та спортивній діяльності. Проведене експериментальне дослідження дало змогу установити динаміку показників здорового способу життя, які застосовували студенти. У роботі вперше виявлено чинники соціального й предметного характеру, які характеризують здоров’язберігальне середовище вищого навчального закладу, що впливає на процес формування потреби до занять фізичною культурою. Розроблений і реалізований у педагогічному експерименті підхід до організації навчального процесу з фізичного виховання сприяв більш усвідомленому ставленню студентів до змісту занять, забезпечував унесення елементів творчості, дослідницької діяльності в навчальний процес, що сприяло підвищенню його ефективності.
Посилання
2. Закурин Л. В. Формирование потребности к занятиям физической культурой студентов у студентов технического вуза на основе использования рейтинговой системы оценивания : автореф. дис. на сoискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.04. / Л. В. Закурин – Шуя, 2005. – 17 с.
3. Зубалій М. Д. Структурні компоненти здорового способу життя старшокласників / М. Д. Зубалій, С. А. Закопайло // Молодежь третьего тысячелетия : [сб. науч. ст. : в 3-х т.]. – Т. II. – Одесса : ИСУ, 2000. – С. 394–399.
4. Кашуба В. А. Анализ использования здоровьесберегающих технологий в процессе физического воспитания студенческой молодежи / В. А. Кашуба, С. М. Футорный, Е. В. Андреева // Теория и методика физ. культуры. – 2012. – № 1. – С. 73–81.
5. Круцевич Т. Ю. Сoциальнo-педагoгические аспекты системы физическoгo вoспитания / Т. Ю. Круцевич // Фізичне вихoвання, спoрт і культура здoрoв’я у сучаснoму суспільстві : зб. наук пр. – Луцьк, 2002. – С. 125–131.
6. Куц О. С. Інтеграція цінностей фізичної культури у професійній підготовці педагога з фізичного виховання (повідомлення третє) / О. С. Куц, М. О. Третьяков, І. Лапичак // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2003. – № 15. – С. 119–124.