Характеристика просторової організації тіла дітей молодшого шкільного віку зі слуховою депривацією
Ключові слова:
просторова організація тіла людини, адаптивне фізичне виховання, діти шкільного віку, порушення слухуАнотація
Важливий показник здоров’я людини – просторова організація тіла. Унікальність цього показника полягає в тому, що просторова організація тіла відбиває як епохальні зміни біологічної природи людини, так і порівняно короткочасні ефекти впливу природного й соціального середовищ. Мета дослідження – вивчити просторову організацію тіла молодших школярів із депривацією слуху. Результати констатувального експерименту дали змогу виявити специфічні особливості просторової організації тіла дітей 8–9 років зі слуховою депривацією. Зростаюча рік у рік кількість школярів із різними функціональними порушеннями опорно-рухового апарату (ОРА) й дисгармонійністю фізичного розвитку свідчить про те, що в сучасних умовах ефективність процесу адаптивного фізичного виховання пов’язана з упровадженням сучасних біомеханічних технологій. Ефективні результати спрямованої корекції порушень просторової організацій тіла школярів зі слуховою депривацією можливі тільки за умови обліку біогеометричних закономірностей морфофункціональної структури їхнього організму.
Посилання
2. Дяченко А. А. Корекція порушень постави дітей молодшого шкільного віку з пониженим зором засобами фізичного виховання : дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту за спеціальністю : 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А. А. Дяченко. – К., 2010. – 190 с.
3. Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. Коррекция нарушений осанки слабослышащих школьников средствами физического воспитания : дис. на соискание ученой степени канд. наук по физ. воспитанию и спорту за спец. : 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. – Киев, 2008. – 180 с.
4. Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учебник : в 2 т. / под общ. ред. С. П. Евсеева. – М., 2007. – 448 с.
5. Изаак С. И. Мониторинг физического развития и физической подготовленности (теория и практика) / С. И. Изаак. – М. : Сов. спорт, 2005. – 196 с.
6. Кашуба В. А. Контроль состояния пространственной организации тела человека в процессе физи-ческого воспитания: история вопроса, состояние, пути решения / В. Кашуба, Р. Бибик, Н. Носова // Молодіжний науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. : А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. – Вип. 7. – С. 10–19.
7. Носова Н. Л. Контроль пространственной организации тела школьников в процессе физического воспитания : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. по физическому воспитанию и спорту : спец. 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Н. Л. Носова. – Киев, 2008. – 21 с.
8. Седляр Ю. В. Структура средств и методов подготовки в адаптивной физической культуре и спорте / Ю. В. Седляр // Вісн. Чернігів. держ. пед. ун-ту ім. Т. Г.Шевченка. – Вип. 102, т.1. – Чернігів : ЧДПУ, 2012. – С. 340–342.
9. Фурман Ю. М. Рухова активність та формування здорового способу життя для осіб з особливими потребами в процесі адаптивного фізичного виховання / Ю. М. Фурман // Молодіжний науковий вісник. Фізичне виховання і спорт : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2012. – С. 100–104.