Сучасні методи фізичної реабілітації дітей, хворих на дитячий церебральний параліч
Ключові слова:
ДЦП, нервова система, фізична реабілітація, Бобат-терапіяАнотація
У статті представлено сучасні ефективні методи фізичної реабілітації дітей, хворих на ДЦП, а саме методи Войта-терапії (рефлекторна локомоція), Бобат-терапії (нейроразвивальна терапія), систему інтенсивної нейрофізілогічної реабілітації (СІНР), дозовану пропріоцептивну корекцію (ДПК), зоотерапію, кінезіотейпування, які широко використовують для корекції рухових порушень. Аналіз наукових досліджень свідчить про значну ефективність застосування саме методу Бобат-терапії у фізичній реабілітації дітей, хворих на ДЦП, за рахунок новітнього підходу та досконалих засобів. Розкрито особливості структури методу й основні його засоби. Перспективи подальших досліджень – у площині розробки застосування методу Бобат-терапії у фізичній реабілітації дітей зі спастичними формами ДЦП.
Посилання
2. Dombrovskaya, O. (2015). Chelovek i delfin: obshcheniye i zdorovye [Man and dolphin: communication and health]. Kyiv: Personal. (in Russian).
3. Evtushenko, O., Vovchenko, I., & Evtushenko, S. (2014). Lechebnaya ippoterapiya v reflektorno-nagruzochnom kostiume «Gravistat» kak effektivnaya metodologiya reabilitatsii detey s tserebralnym paralichom [Therapeutic hippotherapy in the reflex-load suit «Gravistat» as an effective methodology for rehabilitation of children with cerebral palsy]. Mizhnarodnyi nevrolohichnyi zhurnal [International neurological journal], 3, 138–140. (in Russian).
4. Kashuba, V, & Liugaylo, S. (2013). Metodologiya ispolzovaniya fizicheskoj reabilitacii v sisteme stomatologicheskoj preventologii [Methodology of using physical rehabilitation in the system of dental preventology]. Naukovij chasopis NPU im. M. P. Dragomanova [Scientific digest of M. P. Drahomanova National Pedagogical University], 6 (32), 61–70. (in Russian).
5. Kashuba, V., & Aleshina, A. (2016). Iz dosvidu vykorystannia informaciynykh tehnolohiy u protsesi zanyat fizychnym vykhovannyam riznykh grup naselennya [From the experience of using information technology in the process of physical education by different groups of population]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport : zhurnal [Youth scientific bulletin of Lesia Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports: magazine], 21, 81–90. (in Ukrainian).
6. Kashuba, V., Bondar, E., Honcharova, N., & Nosova, N. (2016). Formirovanie motoriki cheloveka v processe ontogeneza [Formation of human motor skills in the process of ontogenesis]. Lutsk: Vezha-Druk. (in Russian).
7. Kozyavkin, V. (1995). Osnovy systemy intensyvnoyi neyrofiziolohichnoyi reabilitatsii patsiyentiv z dytiachym tserebralnym paralichem (DTP) [Fundamentals of the system of intensive neurophysiological rehabilitation of patients with infantile cerebral palsy (ICP)]. Ukrayinskyi visnyk psykhonevrolohii [Ukrainian Journal of Psychoneurology], 3 (2), 376–378. (in Ukrainian).
8. Kozyavkin, V., Shestopalova, L., & Voloshyn, T. (2015). Dynamika pokaznykiv psykhichnoho ta motornoho rozvytku ditey z autyzmom v khodi yikh likuvannya za systemoyu intensyvnoyi neyrofiziolohichnoyi reabilitatsii [Dynamics of indicators of mental and motor development of children with autism during their treatment in the system of intensive neurophysiological rehabilitation]. Ukrayinskyi visnyk psykhonevrolohii [Ukrainian Journal of Psychoneurology], 1 (82), 12–16. (in Ukrainain).
9. Lukina, L. (1999). Vliyanie seansov delfinoterapii na funkcionalnye sostoyaniya detej s psihonevrologicheskimi simptomami zabolevaniya [The effect of dolphin therapy sessions on the functional states of children with neuropsychiatric symptoms of the disease]. Fiziologiya cheloveka [Human Physiology], 6 (25), 56–60. (in Russian).
10. Martyniuk, V., Moiseyenko, R., & Zinchenko, S. (2005). Osnovy medyko-sotsialnoyi reabilitatsii ditey z orhanichnym urazhennyam nervovoyi systemy [Fundamentals of medical and social rehabilitation of children with organic lesions of the nervous system]. Kyiv: Intermed. (in Ukrainian).
11. Mikhaylenko, V. (2004). Differencirovannyj podhod v kompleksnom lechenii detej so spasticheskimi cerebralnymi paralichami [Differentiated approach in the complex treatment of children with spastic cerebral palsy]. Ukrayinskyi balneolohichnyi zhurnal [Ukrainian Balneal Journal], 3/4, 68–73. (in Russian).
12. Semenova, K. (1997). Vosstanovitelnoe lechenie bolnyh detskim cerebralnym paralichom paralicha [Rehabilitation treatment of patients with cerebral palsy paralysis]. Nevrologicheskij zhurnal [Neurological Journal], 1 (2), 4–7. (in Russian).
13. Subbotin, F. (2014). Kineziotejpirovanie [Kinesiotiping]. Manualnaya terapiya [Manual Therapy], 3 (55), 86–93. (in Russian).
14. Bobath, K. (1966). The motor deficit in patients with Cerebral Palsy. Suffolk: The Laventham Press LTD.
15. Bobath, K. (1966). The motor deficit in patients with Cerebral Palsy. Suffolk: The Lavenham Press LTD.
16. Kiselev, D., Tuchkov, V., & Gubanov, V. (2015). Kinesiotaping method at rehabilitation of children with Cerebral Palsy. Medicus International medical scientific journal, 5 (5), 65–71.
17. Lennon, S., Ashburn, A., & Baxter, D. (2006). Gait outcome following outpatient physiotherapybased on the Bobath concept in people post stroke. Disabil Rehabil, 28 (13–14), 873.
18. Raine, S. (2007). The current theoretical assumptions of the Bobath concept asdetermined by the members of BBTA/S. Raine. Physiother Theory Pract., 23 (3), 137.
19. Voita, V. (1998). Die zerebralen Bewegungsstorungen im Sauglingsalter. Fruhdiadnoseund Fruhtherepie. Ferdinand Enke Verlag. Struttgart.