Психолого-педагогічні напрями формування ціннісного ставлення курсантів до фізичного вдосконалення в процесі спортивно-масової роботи
Ключові слова:
фізична підготовка, курсанти, ціннісне ставлення, фізична культураАнотація
Незважаючи на значну автоматизацію й механізацію бойової діяльності, її ефективність залишається тісно пов’язаною з рівнем фізичної підготовленості та функціональних можливостей організму особового складу. А отже, фізична підготовка військовослужбовців Збройних сил, як і раніше, залишається одним із напрямів підвищення їхньої особистої боєздатності, а також боєздатності Збройних Сил України в цілому. Ураховуючи низький рівень фізичної підготовленості осіб, які вступають до ВВНЗ, відсутність у них попереднього досвіду фізкультурно-спортивної діяльності, значущість фізичної підготовки як процесу лише зростає. Однак доводиться констатувати, що реалізація навчально-виховного процесу з фізичної підготовки курсантів, ґрунтуючись на застарілих поглядах і підходах, не дає змоги повною мірою використовувати її педагогічно-психологічний потенціал щодо формування професіоналізму та підвищення особистої боєздатності майбутніх офіцерів. Відтак постала нагальна потреба пошуку способів підвищення ефективності фізичного вдосконалення, які б ґрунтувалися на сучасних поглядах і підходах. У статті на основі аналізу наукової літератури й результатів власних досліджень розкрито передумови формування в курсантів ВВНЗ ціннісного ставлення до фізичного вдосконалення. Установлено, що найбільше цим умовам відповідає спортивно-масова робота. Запропоновано шляхи реорганізації спортивно-масової роботи у ВВНЗ із метою підвищення її ефективності щодо формування в майбутніх офіцерів ціннісного ставлення до власного фізичного вдосконалення.
Посилання
2. Грибан Г. П. Фізичне виховання студентів аграрних вищих навчальних закладів : монографія / Г. П. Грибан. – Житомир : Вид-во Рута, 2012. – 514 с.
3. Коган М. С. Философская теория ценности / М. С. Коган. – Санкт-Петербург : ТОО ТК «Петрополис», 1997. – 205 с.
4. Козак Є.П. Організаційно-методичні засади фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : [монографія] / Є. П. Козак, В. І. Мудрак, О. З. Леонов. – Київ : Пед. думка, 2010. – 192 с. (авт.: С. 130–133, 161–191).
5. Мельніков А. В. Проблематика формування мотивації до занять фізичною підготовкою майбутніх офіцерів–прикордонників / А. В. Мельніков, В. В. Волошин, В. О. Шинкарук // Збірник Національної академії Державної прикордонної служби України. – Серія «Педагогічні науки» / [голов. ред. О. В. Діденко]. – Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2015. – №1. – С. 175–184.
6. Нещадим М. І. Військова освіта України: історія, теорія, методологія, практика : монографія / М. І. Нещадим. – Київ : Вид.-поліграф. центр «Київський університет», 2003. – 852 с.
7. Николаев Ю. М. От теории физического воспитания – к теории физической культуры в контексте формирования нового типа мышления / Ю. М. Николаев // Теория и практика физ. культуры. – 2012. – №10. – С. 94–100.
8. Теорія і методика фізичного виховання : підруч. для студентів вузів фіз. вих. і спорту : в 2 т. / [за ред. Т. Ю. Круцевич]. – Т. 1 : Загальні основи теорії і методики фізичного виховання. – Київ : Олімп. літ., 2017. – 392.
9. Теорія та організація фізичної підготовки військ : [підручник] / Є. Д. Анохін, В. М. Афонін, С. І. Власюк / [під ред. Ю. О. Резнікова, В. М. Афоніна]. – Львів : ЛВІ, 2002.– 316 с.
10. Тимчасова настанова з фізичної підготовки у Збройних силах України (НФП–2014) : Наказ міністра оборони України № 35 від 11.02.2014 р. – Київ, 2014. – 157 с.
11. Физическая культура : учебник / кол. авт. ; под ред. М. Я. Виленского. – Москва : КНОРУС, 2012. – 424 с.
12. Ягупов В. В. Педагогіка : навч. посіб. / В. В. Ягупов. – Київ : Либідь, 2002 . – 560 с.