Морфофункціональні особливості студентів із плоскою спиною в процесі фізичного виховання
Ключові слова:
фізичне виховання, студенти, плоска спина, біогеометричний профіль, фізична підготовленістьАнотація
У статті висвітлено стан питання стану біогеометричного профілю постави та фізичної підготовленості студентів із плоскою спиною в процесі фізичного виховання. Аналіз науково-методичної літератури, інтернет-джерел засвідчив, що в практичному й теоретичному плані виникла проблема адаптації людини до різних впливів, що викликають зміни в організмі. З усього розмаїття спектра виявлених захворювань у сучасних студентів порушення постави є одними з найбільш поширених. Установлено, що кількість студентів із плоскою спиною склала на 1 курсі 9,6 %, 2-му – 8,3 %, 3-му – 5,2 %, 4-му – 7,4 %. Виявлено, що результати дослідження рівня прояву силової витривалості м’язів тулуба студентів із плоскою спиною засвідчили більш виражену тенденцію змін у бік погіршення середніх значень цього показника від молодших курсів до старших.
Установлено, що студенти 4 курсу із середнім рівнем стану біогеометричного профілю постави мали нижчі за середні значення в прояві силової витривалості м’язів тулуба та гнучкості хребетного стовпа, рухливості тазостегнових суглобів й еластичності підколінних сухожиль, ніж студенти 1 курсу.
На важливості наукового пошуку різних інноваційних підходів до організації профілактично-оздоровчих та корекційних заходів у процесі фізичного виховання студентів із порушеннями постави наголошують багато вчених. Перспективи подальших досліджень будуть пов’язані з розробкою концепції профілактики й корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату в студентів у процесі фізичного виховання.
Посилання
2. Дудко М. В. Профілактика порушень біогеометричного профілю постави студентів у процесі фізичного виховання : автoреф. дис. … канд. наук з фiз. вих. та спoрту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне вихoвання різних груп населення» / М. В. Дудкo. – Київ, 2016. – 20 с.
3. Кашуба В. А. Биомеханика осанки. / В. А. Кашуба. – Киев: Олимп. лит., 2003. – С. 30–206.
4. Кашуба В. О. Використання веб-ресурсів у процесі фізичного виховання студентської молоді / В. О. Кашуба, С. М. Футорний, М. В. Дудко // Спортивний вісник Придніпров’я : наук.-практ. журн. Дніпропетровського держ. ін-ту фіз. культури і спорту. – 2015. – № 2. – С. 69–75.
5. Кашуба В. А. Із досвіду використання інформаційних технологій у процесі занять фізичним вихованням різних груп населення / В. Кашуба, С. Футорний // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. ЛесіУкраїнки, 2016. − Вип. 21. – С. 81–90.
6. Кашуба В. А. Современные подходы, методики и технологии к формированию здорового образа жизни студентов в процессе физического воспитания / В. А. Кашуба, М. В. Дудкo // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені лесі Українки. – 2015. – Вип. 17. – С. 52–57.
7. Кашуба В. А. Технология профилактики нарушений осанки студентов в процессе физического воспитания / В. А. Кашуба, М. В. Дудкo // Наука и спорт: современные тенденции. – Т. 11. – № 2. 2016. – С. 24–31.
8. Кашуба В. А. Формирование моторики человека в процессе онтогенеза / В. А. Кашуба, Е. М. Бондарь, Н. Н. Гончарова, Н. Л. Носова. – Луцк : Вежа-Друк, 2016. – 232 с.
9. Кашуба В. А. Моделирование и интегрирование информационной среды формирования здорового образа жизни в образовательный процесс высших учебных заведений / В. А. Кашуба, С. М. Футорный // Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту : зб. наук. праць [Електронний ресурс]. Харків : ХДАФК, 2017. − Вип. 1 С. 46–50.
10. Кoлoс М. А. Типoлoгічні oсoбливoсті пoстави студентів мoлoдших та старших курсів Націoнальнoгo університету державнoї пoдаткoвoї служби України / М. А. Кoлoс, І. Й. Малинський, В. В. Яременкo // Наукoвий часoпис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгoманoва : зб. наук. праць / ред. Г. М. Арзютoв ; МOН України, НПУ ім. М. П. Драгoманoва. – Київ, 2015. – Т. 1. – Вип. 7(33). – С. 363–368.
11. Лопацький С. В. Аналіз корекційно-профілактичних технологій використовуваних у процесі фізичного виховання студентів з функціональними порушеннями опорно-рухового апарату / С. В. Лопацький, І. П. Випасняк, О. В. Вінтоняк // Вісник Прикарпатського університету. – Серія «Фізична культура». – 2016. – Вип. 23. – С. 3–11.
12. Лопацький С. В. Корекція порушень постави студентів у процесі фізичного виховання з урахуванням стану біогеометричного профілю : автореф. дис. … канд. наук з фізичного виховання і спорту за спец.: 24.00.02 – Фiзична культура, фiзичне виховання рiзних груп населення / С. В. Лопацький. – Івано-Франківськ, 2016. – 20 с.
13. Мартынюк O. А. Кoррекция нарушений прoстранственнoй oрганизации тела студентoк в прoцессе физическoгo вoспитания : автoреф. дис. … канд. наук пo физ. вoспитанию и спoрту : 24.00.02 «Физическая культура, физическoе вoспитание разных групп населения» / O. А. Мартынюк. – Киев, 2011. – 20 с.
14. Нoсoва Н. Л. Oценка сoстoяния oсанки студентoв в прoцессе физическoгo вoспитания на oснoве визуальнoгo скрининга / Н. Л. Нoсoва, М. В. Дудкo // Спoртивна наука України. – Львів, 2015. – С. 30–35.
15. Юмашева Л. І. Реабілітація студентів музичнoгo вузу з пoрушеннями пoстави в прoцесі фізичнoгo вихoвання / Л. І. Юмашева, М. М. Філіппoв // Наукoвий часoпис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгoманoва / ред. В. П. Андрущенкo ; МOНМС України, НПУ ім. М. П. Драгoманoва. – Київ, 2013. – Вип. 5(30)13. – С. 539–543.