Міжпредметні зв’язки в процесі засвоєння пішохідного туризму в старшій профільній школі

Автор(и)

  • Ірина Войтович Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Василь Войтович Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Роман Іваніцький Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Вікторія Петрович Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

міжпредметні зв’язки, профільне навчання, пішохідний туризм, курси за вибором, спортивний напрям

Анотація

За даними літературних джерел, питання формування міжпредметних зв’язків у процесі профільного навчання піднімалося науковцями неодноразово, однак з’ясовано, що їх налагодження під час вивчення туризму на профільному рівні не розглядалося. Завдання дослідження включали аналіз інформацію щодо забезпечення міжпредметних зв’язків у процесі навчання за спортивним напрямом, розробку та апробацію схеми реалізації міжпредметних зв’язків під час упровадженні профільного навчання пішохідного туризму в старшій школі. У статті теоретично обґрунтовано налагодження міжпредметних зв’язків у процесі засвоєння старшокласниками пішохідного туризму на профільному рівні. Подано низку навчальних дисциплін і певні розділи їх навчального матеріалу, які можуть розширити спеціальні знання, уміння й навички старшокласників, котрі вивчають пішохідний туризм на профільному рівні. Викладено схему забезпечення міжпредметних зв’язків у процесі впровадження профільного навчання пішохідного туризму в старшій школі. Наведено перелік курсів за вибором, котрі поглиблюють рівень спеціальних знань тих старшокласників, які виявили бажання аналізувати туризм на профільному рівні. Апробація підтвердила ефективність таких напрацювань.

Посилання

1. Єрмолова В. Фізична культура : навч. прогр., 10–12 кл. (спортивний профіль) / В. Єрмолова, Л. Іванова, Г. Смоліус, В. Сілкова // Здоров’я та фізична культура. – 2008. – № 2 (98). – С. 1–6.
2. Капіруліна С. Л. Реалізація міжпредметних зв’язків на уроках географії в профільній школі засобами шкільного підручника / С. Л. Капіруліна, М. О. Кобзар // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць / [голов. ред. В. М. Мадзігон ; наук. ред. О. М. Топузов]. – Київ, 2012. – Вип. 12. – С. 415–421.
3. Липова Л. Профільне навчання: проблеми, перспективи, досвід / Л. Липова, В. Малишев, Т. Паламарчук // Освіта і управління. – 2007. – Т. 10, № 1. – С. 49–56.
4. Марлова А. С. Міжпредметні зв’язки англійської та латинської мов у вищих медичних навчальних закладах / А. С. Марлова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки : тези XV Міжнар. наук.-практ. конф., 2–4 черв. 2011 р. – Харків, 2011. – С. 225–227.
5. Навчальна програма з фізичної культури, профільний рівень 10–11 клас / рек. М-вом освіти і науки України (лист №1/11-8298 від 31.08.10) [Електронний ресурс] / В. Єрмолова [та ін.]. – Київ, 2010. – Режим доступу : http://kominternovskiy-ruo.edu.kh.ua/novini/id/119.
6. Наказ МОН №1456 від 21.10.2013 р. «Про затвердження Концепції профільного навчання у старшій школі» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua.
7. Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Спортивний профіль, 10–11 клас (Лист МОН від 14.01.2004 р. № 1/11 – 95) / С. І. Операйло [та ін.] // Фізичне виховання в школі. – 2004. – № 2. – С. 7–15.
8. Рудіна О. М. Освітній простір та виховний потенціал профільного навчання за спортивним напрямом як універсальні складові навчально-виховного процесу в старшій школі / О. М. Рудіна // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – Львів, 2010. – Ч. 2, № 17. – С. 187–193.
9. Тимошенко О. В. Використання програмно-цільового підходу в організації спортивно-масових заходів майбутніх вчителів фізичної культури / О. В. Тимошенко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. праць / за ред. проф. С. С. Єрмакова. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2007. – № 12. – С. 137–140.
10. Фруктова Я. С. Диференціація навчання в профільних класах біологічного спрямування (на матеріалі курсу «Загальна біологія») : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ; Я. С. Фруктова – Київ, 2003. – 241с.

Завантаження

Опубліковано

2017-09-30

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Міжпредметні зв’язки в процесі засвоєння пішохідного туризму в старшій профільній школі. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 27, 80-85. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/141