Зміст технології корекції порушень постави дітей із вадами слуху
Ключові слова:
школярі, вади слуху, порушення постави, технологія корекції, варіативний модуль, фізичні вправи, оздоровчий фітнесАнотація
У статті розглянуто проблему корекції порушень постави в школярів 11–12 років з вадами слуху. Висвітлено соціальну важливість проблеми, проаналізовано сучасні технології та програми корекції порушень постави школярів із депривацією сенсорних систем у процесі адаптивного фізичного виховання, сучасні уявлення про використання технологій оздоровчого фітнесу в адаптивному фізичному вихованні школярів із депривацією сенсорних систем.
На основі проведеного констатувального експерименту теоретично обґрунтовано та розроблено технологію корекції порушень постави школярів 11–12 років із вадами слуху з використанням засобів оздоровчого фітнесу, яка включає мету, завдання, принципи, умови реалізації, три компоненти (діагностичнтй, корекційний та контрольний), етапи реалізації програми, засоби й методи, які входять у варіативний модуль «Фітнес», контроль на всіх етапах дослідженя та критерії ефективності технології. Варіативний модуль «Фітнес» передбачав різноманітні форми, засоби й методи фізичного виховання, спрямовані на корекцію порушень постави школярів із вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання.
Програма корекції порушень постави дітей із вадами слуху має реалізовуватись у процесі адаптивного фізичного виховання за допомогою впровадження в навчальний процес розробленого нами варіативного модуля «Фітнес» із використанням «Фітбол-гімнастики», «Пілатесу» й блоку «Стабілізація» та відповідного обладнання (еспандер-тренажера «Метелик», еспандера «Mini-Bands», гумових стрічок, обручів для пілатесу та балансувальних платформ).
Посилання
2. Aleshina, A. (2015). Profilaktyka j korektsiya porushen oporno-rukhovoho aparatu v doshkilnyat, shkolyariv ta studentskoi molodi u protsesi fizychnoho vykhovannya [Prevention and correction of disorders of the musculoskeletal system in preschoolers, schoolchildren and student youth in the process of physical education]. Lutsk: Vezha-Druk. (in Ukrainian).
3. Ivanitskyi, R., Aleshina, A., &Bychuk, O. (2017). Rozvytok ta korektsiya ruhovoi sfery ditey iz vadamy sluhu v protsesi fizychnoho vykhovannya. Suchasnyi etap [Development and correction of the motor sphere of children with hearing impairments in the process of physical education. Modern stage]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 27, 98–102 (in Ukrainian).
4. Roman Ivanitsky, Alla Alеshіna, Alexander Bychuk. (2018).Do pytannia dotsilnosti vprovadzhennia variatyvnoho modulia «fitnes» u protses fizychnoho vykhovannia ditei z vadamy slukhu[On the question of the feasibility of introducing the variable module «fitness» in the process of physical education of children with hearing impairments]. Fizychnevykhovannia,sportikulturazdoroviausuchasnomususpilstvi: zb.nauk.pr. SNUim. LesiUkrainky. Lutsk: SNUim.LesiUkrainky, no. 2 (42), 59–63.(in Ukrainian).
5. Roman Ivanitskyi. (2018). Vikova dynamika fizychnoi pidhotovlenosti ditei serednoho shkilnoho viku z deryvatsiieiu sensornykh system [Age Dynamics of Physical Preparedness of Students of Secondary School age with Deprivation of the Sensory Systems]Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 29, 46–50 (in Ukrainian).
6. RomanIvanitskyi. (2017). Obgruntuvannia tekhnolohii korektsii porushen postavy ditei iz vadamy slukhu v protsesi adaptyvnoho fizychnoho vykhovannia. [Justification of the Technology of Posture Correction of Hearing Impaired Children in the Process of Adaptive Physical Education] Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 28, 82–86 (in Ukrainian).
7. Roman Ivanitsky, Alla Alоshуna. (2018). Funktsionalnyi stan oporno-rukhovoho aparatu ditei serednoho shkilnoho viku z vadamy slukhu[Functional State of the Muscul oskeletal System of the Middle School Age Children Withhearing Loss] Fizychnevykhovannia,sportikulturazdoroviausuchasnomususpilstvi: zb.nauk.pr. SNUim. Lesi Ukrainky. Lutsk: SNU im. Lesi Ukrainky, no. 3 (43), 86–90. (in Ukrainian).
8. Kashuba, V. (2003). Biomekhanika osanky [Posture biomechanics]. Kyiv: Olimpiyskaya literatura. 280 (in Ukrainian).
9. Kashuba, V. (2018). Iz dosvidu vykorystannya fitness tekhnolohiy, spryamovanykh na korektsiyu tilobudovy liudyny [From the experience of using fitness techniques aimed at correcting the human body]. Naukovo-praktychnyi zhurnal «Sportyvnyi visnyk Prydniprovya» [Scientific and practical journal «Sports Bulletin of Prydniprovya], 1, 131–138 (in Ukrainian).
10. Kashuba V. O., Maslova O., Richok T. (2018). Tehnologiya korekciyi fizichnogo stanu shkolyariv z vadami sluhuv procesi fizichnogo vihovannya [There is technology of correction of bodily condition ofschoolchildren flawy rumor in the process of hysicaleducation]. Naukovo-teoretichnij zhurnal «Teoriya i metodika fizichnogo vihovannya i sportu, no 1, 42–48.
11. Lyakhova, I. (2005). Korektsiyno-pedahohichni osnovy fizychnoho vykhovannya ditey zi znyzhenym sluhom (teoretyko-metodychnyi aspekt) [Correctional and pedagogical bases of physical education of children with reduced hearing (theoretical and methodical aspect)]. Zaporizhzhia: GU «ZIDMU», 506 (in Ukrainian).
12. Savliuk, S. P. (2017). Prostorova orhanizatsiia tila ditei molodshoho shkilnoho viku iz depryvatsiieiu sensornykh system u protsesi fizychnoho vykhovannia [Tekst]: monohrafiia [Spatial organization of the body of school age children with vision systems deprivation in the process of physical education]. Rivne, O. Zen, 559.
13. Sheremet, B., Forostyan, O., Leshchiy, N., &Maliy, V. (2014). Fizychna kultura. Navchalni programy dlya 5–9 (10) klasiv specialnykh zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv dlya glukhykh [Physical Education. Curriculum for 5–9 (10) classes of special secondary schools for the deaf]. Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (in Ukrainian).