Зміст технології корекції порушень постави дітей із вадами слуху

Автор(и)

  • Алла Альошина Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0001-6517-1984
  • Роман Іваніцький Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

школярі, вади слуху, порушення постави, технологія корекції, варіативний модуль, фізичні вправи, оздоровчий фітнес

Анотація

У статті розглянуто проблему корекції порушень постави в школярів 11–12 років з вадами слуху. Висвітлено соціальну важливість проблеми, проаналізовано сучасні технології та програми корекції порушень постави школярів із депривацією сенсорних систем у процесі адаптивного фізичного виховання, сучасні уявлення про використання технологій оздоровчого фітнесу в адаптивному фізичному вихованні школярів із депривацією сенсорних систем.

На основі проведеного констатувального експерименту теоретично обґрунтовано та розроблено технологію корекції порушень постави школярів 11–12 років із вадами слуху з використанням засобів оздоровчого фітнесу, яка включає мету, завдання, принципи, умови реалізації, три компоненти (діагностичнтй, корекційний та контрольний), етапи реалізації програми, засоби й методи, які входять у варіативний модуль «Фітнес», контроль на всіх етапах дослідженя та критерії ефективності технології. Варіативний модуль «Фітнес» передбачав різноманітні форми, засоби й методи фізичного виховання, спрямовані на корекцію порушень постави школярів із вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання.

Програма корекції порушень постави дітей із вадами слуху має реалізовуватись у процесі адаптивного фізичного виховання за допомогою впровадження в навчальний процес розробленого нами варіативного модуля «Фітнес» із використанням «Фітбол-гімнастики», «Пілатесу» й блоку «Стабілізація» та відповідного обладнання (еспандер-тренажера «Метелик», еспандера «Mini-Bands», гумових стрічок, обручів для пілатесу та балансувальних платформ).

Посилання

1. Dzhozef, P. Winnick (2010).Adaptivnoefizicheskoevospitanieisport [Adaptive physical education and sport]. K.,Olimp. Lit., 608.
2. Aleshina, A. (2015). Profilaktyka j korektsiya porushen oporno-rukhovoho aparatu v doshkilnyat, shkolyariv ta studentskoi molodi u protsesi fizychnoho vykhovannya [Prevention and correction of disorders of the musculoskeletal system in preschoolers, schoolchildren and student youth in the process of physical education]. Lutsk: Vezha-Druk. (in Ukrainian).
3. Ivanitskyi, R., Aleshina, A., &Bychuk, O. (2017). Rozvytok ta korektsiya ruhovoi sfery ditey iz vadamy sluhu v protsesi fizychnoho vykhovannya. Suchasnyi etap [Development and correction of the motor sphere of children with hearing impairments in the process of physical education. Modern stage]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 27, 98–102 (in Ukrainian).
4. Roman Ivanitsky, Alla Alеshіna, Alexander Bychuk. (2018).Do pytannia dotsilnosti vprovadzhennia variatyvnoho modulia «fitnes» u protses fizychnoho vykhovannia ditei z vadamy slukhu[On the question of the feasibility of introducing the variable module «fitness» in the process of physical education of children with hearing impairments]. Fizychnevykhovannia,sportikulturazdoroviausuchasnomususpilstvi: zb.nauk.pr. SNUim. LesiUkrainky. Lutsk: SNUim.LesiUkrainky, no. 2 (42), 59–63.(in Ukrainian).
5. Roman Ivanitskyi. (2018). Vikova dynamika fizychnoi pidhotovlenosti ditei serednoho shkilnoho viku z deryvatsiieiu sensornykh system [Age Dynamics of Physical Preparedness of Students of Secondary School age with Deprivation of the Sensory Systems]Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 29, 46–50 (in Ukrainian).
6. RomanIvanitskyi. (2017). Obgruntuvannia tekhnolohii korektsii porushen postavy ditei iz vadamy slukhu v protsesi adaptyvnoho fizychnoho vykhovannia. [Justification of the Technology of Posture Correction of Hearing Impaired Children in the Process of Adaptive Physical Education] Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 28, 82–86 (in Ukrainian).
7. Roman Ivanitsky, Alla Alоshуna. (2018). Funktsionalnyi stan oporno-rukhovoho aparatu ditei serednoho shkilnoho viku z vadamy slukhu[Functional State of the Muscul oskeletal System of the Middle School Age Children Withhearing Loss] Fizychnevykhovannia,sportikulturazdoroviausuchasnomususpilstvi: zb.nauk.pr. SNUim. Lesi Ukrainky. Lutsk: SNU im. Lesi Ukrainky, no. 3 (43), 86–90. (in Ukrainian).
8. Kashuba, V. (2003). Biomekhanika osanky [Posture biomechanics]. Kyiv: Olimpiyskaya literatura. 280 (in Ukrainian).
9. Kashuba, V. (2018). Iz dosvidu vykorystannya fitness tekhnolohiy, spryamovanykh na korektsiyu tilobudovy liudyny [From the experience of using fitness techniques aimed at correcting the human body]. Naukovo-praktychnyi zhurnal «Sportyvnyi visnyk Prydniprovya» [Scientific and practical journal «Sports Bulletin of Prydniprovya], 1, 131–138 (in Ukrainian).
10. Kashuba V. O., Maslova O., Richok T. (2018). Tehnologiya korekciyi fizichnogo stanu shkolyariv z vadami sluhuv procesi fizichnogo vihovannya [There is technology of correction of bodily condition ofschoolchildren flawy rumor in the process of hysicaleducation]. Naukovo-teoretichnij zhurnal «Teoriya i metodika fizichnogo vihovannya i sportu, no 1, 42–48.
11. Lyakhova, I. (2005). Korektsiyno-pedahohichni osnovy fizychnoho vykhovannya ditey zi znyzhenym sluhom (teoretyko-metodychnyi aspekt) [Correctional and pedagogical bases of physical education of children with reduced hearing (theoretical and methodical aspect)]. Zaporizhzhia: GU «ZIDMU», 506 (in Ukrainian).
12. Savliuk, S. P. (2017). Prostorova orhanizatsiia tila ditei molodshoho shkilnoho viku iz depryvatsiieiu sensornykh system u protsesi fizychnoho vykhovannia [Tekst]: monohrafiia [Spatial organization of the body of school age children with vision systems deprivation in the process of physical education]. Rivne, O. Zen, 559.
13. Sheremet, B., Forostyan, O., Leshchiy, N., &Maliy, V. (2014). Fizychna kultura. Navchalni programy dlya 5–9 (10) klasiv specialnykh zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv dlya glukhykh [Physical Education. Curriculum for 5–9 (10) classes of special secondary schools for the deaf]. Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (in Ukrainian).

Завантаження

Опубліковано

2018-06-02

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Зміст технології корекції порушень постави дітей із вадами слуху. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 30, 42-53. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/32