Дослідження ефективності методики навчання координаційних вправ учнів молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку на уроках фізичної культури

Автор(и)

  • Олег Тучак Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

затримка психічного розвитку, координація, учні молодшого шкільного віку, експериментальна методика навчання

Анотація

У роботі обґрунтовано ефективність експериментальної методики навчання координаційних вправ учнів молодших класів із затримкою психічного розвитку. За основу методики взято концепцію про взаємозв’язок розвитку координаційних якостей та психічних процесів і властивостей. Показано, що в умовах експери­мен­тальної методики фізичного виховання прирости координаційних якостей є більшими, порівняно з загально­прийнятою, яка також ефективна певною мірою. Виявлено, що під впливом занять за експери­ментальною методикою учні ставали більш однорідними за показниками координації, що засвідчують виявлені коефіцієнти варіації. Перспектива подальших досліджень убачається у вивченні впливу експериментальної методики на психічні процеси та властивості дітей із затримкою психічного розвитку.

Посилання

1. Козіна Ж. Л. Програма розвитку рухових функцій дітей із затримкою психічного розвитку / Ж. Л. Козіна, М. В. Борисюк, Т. А. Базилюк // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2014. – №. 1. – С. 18–23.
2. Коханець П. П. Формування фізичних і вольових здібностей у дітей молодшого шкільного віку в процесі спрямованої фізичної підготовки : автореф. дис. … канд. наук з фіз. культури і спорту : спец. 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / Петро Петрович Коханець. – Львів, 2006. – 20 с.
3. Максимова С. Ю. Изучение особенностей физического развития дошкольников 6–7 лет с ЗПР / С. Ю. Максимова, А. О. Бекавшаров, М. В. Кошелева // Ученые записки университета Лесгафта. – 2009. – № 8. – С. 83–86.
4. Маматова З. Р. Особливості розвитку рухової сфери у дітей із затримкою психічного розвитку 11–15 років / З. Р. Маматова // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – Серія : Соціально-педагогічна. – 2012. – №. 19 (2). – С. 339–347.
5. Покаместова О. В. Особенности детей с задержкой психического развития (ЗПР) в период обучения в начальной школе / О. В. Покаместова // Проблемы науки. – 2014. – №12 (30). – С.126–127.
6. Приймаков А. А. Особенности управления движениями разной координационной структуры у детей младшего школьного возраста / А. А. Приймаков, И. И. Козетов, Е. Ейдер // ППМБПФВС. – 2008. – № 1. – С. 123–127.
7. Сергієнко Л. П. Комплексний педагогічний контроль розвитку координаційних здібностей дітей у віці 13–14 років / Л. П. Сергієнко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2015. – №. 4 (48). – С. 78–83.
8. Шарий Д. В. Комплексний педагогічний контроль розвитку координаційних здібностей дітей у віці 7–8 років / Д. В. Шарий // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. – Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – Чернігів : ЧДПУ ім. Т. Г. Шевченка, 2009. – С. 347–350.
9. Шмаргун В. М. Психолого-педагогічна корекція затримки психічного розвитку дітей молодшого шкільного віку (на основі занять фізичними вправами в умовах загальноосвітньої школи) : автореф. дис. ... канд. психол. наук : спец. 19.00.07 / В. М. Шмаргун ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2000. – 19 c.

Завантаження

Опубліковано

2015-12-30

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Дослідження ефективності методики навчання координаційних вправ учнів молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку на уроках фізичної культури. (2015). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 20, 71-76. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/339