Ефективність застосування програми індивідуалізації фізичного виховання школярів
Ключові слова:
підлітки, функціональний стан, індивідуалізація, підвищенняАнотація
Мета роботи – вивчити функціональний стан кардіореспіраторної системи підлітків у процесі індивідуалізації фізичного виховання. У дослідженні взяло участь 148 підлітків загальноосвітніх шкіл м. Кременця, із них 70 – це дівчата й 78 – хлопці, яких методом рандомізації розподілили на контрольні та основні групи. На основі аналізу й узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури й результатів констатувального експерименту розроблено програму індивідуалізації фізичного виховання, за якою займалися підлітки основних груп. Завдяки застосуванню запропонованої програми індивідуалізації фізичного виховання в школярів основної групи вдалося суттєво підвищити функціональні можливості кардіореспіраторної системи організму, що демонструє значне покращення показників проб Штанге (на 31,15 с) та Генчі (на 15,43 с).
Посилання
2. Григус І. Покращення фізичної підготовленості, функціонального стану та фізичної працездатності підлітків / І. Григус // Нова педагогічна думка. – 2014. – № 1. – С. 110–113.
3. Денисенко Н. Через рух до здоров’я дітей : [навч.-метод. посіб.] / Н. Денисенко, О. Аксьонова. – Тернопіль : Мандрівець, 2010. – 88 с.
4. Кучер В. О. Застосування рухливих ігор та їх вплив на організм школярів / В. О. Кучер, І. М. Григус // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. журн. – Х. : ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2013. – № 1. – С. 39–43.
5. Левандовская Л. Ю. Улучшение функционального состояния кардиореспираторной системы школьни¬ков / Л. Ю. Левандовская, Kр. Прусик // Теория и практика физической культуры. – 2014. – № 6. – С. 35–37.
6. Москвяк Н. В. Формування адаптації школярів молодших класів на сучасному етапі / Н. В. Москвяк // Профілактична медицина. – 2009. – Т. XIV. – № 3. – С. 41–48.
7. Grygus Igor. Wpływ zaproponowanej metodyki wychowania fizycznego na stan funkcjonalny studentów / I. Grygus, М. Jewtuch // Journal of health sciences (J OF H SS). – 2013. – V. 3(9). – P. 417–426.