Показники психофізичного здоров’я дошкільнят Івано-Франківщини
Ключові слова:
психофізичне здоров’я, діти старшого дошкільного віку, фізичне вихованняАнотація
У cтатті досліджено показники психофізичного здоров’я в дітей старшого дошкільного віку. Аналіз сучасного стану організації фізичної культури в дошкільних навчальних закладах указує на необхідність модернізації змісту першої ланки освіти, що виступає підґрунтям для формування гармонійно розвиненої дитини.
Для визначення ефективності чинних програм навчання й виховання в ДНЗ проведено дослідження старших дошкільнят. За його результатами сформульовано проблематику наукового пошуку. Зокрема, установлено низьку обізнаність дітей стосовно питань організації здорового способу життя, харчування. Визначено показники фізичного розвитку, морфофункціональні дані старших дошкільнят. Результати дослідження свідчать про те, що в більшості респондентів рівень розвитку всіх досліджуваних параметрів нижчий за середній, що підтверджує низьку ефективність чинних програм фізичної культури в дошкільному навчальному закладі.
Для реалізації основних положень дисертаційної роботи створено відповідні педагогічні умови, які забезпечили ефективне використання засобів, методів, форм фізичного виховання й сприяли розвитку інтересу дітей до самовдосконалення.
Посилання
2. Вільчковський Е. С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку : навч. посіб. / Е. С. Вільчковський, О. І. Курок. – 2-ге вид. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2005. – 428 с.
3. Кашуба В. А. Современные представления о профилактике и коррекции функциональных нарушений опорно-двигательного аппарата детей старшего дошкольного возраста в процессе физического воспитания / В. А. Кашуба // XV Congres Stintific International «Sportul Olimpic Si Sportul Pentry Toti» Culegerea Materialeror stintifice. – Сhisinau : USEFS, (Молдова), 2011. – S. 575–579.
4. Muszkieta R. Wychowanie fizyczne w nowym systemie edukacji / R. Muszkieta, M. Bronikowski. – Poznań : Wyd-wo AWF, 2002. – P. 36–39.
5. Pangelova N. Content and organization of physical education in the context of formation of integrated harmo¬niously developed personality of preschool child / N. Pangelova, T. Krutsevich // Life and movement. – № 1 (3). – 2013. – P. 3–7.