Особливості тестування фізичної підготовленості юних волейболістів
Ключові слова:
волейбол, фізична підготовленість, тестування, фізичні якостіАнотація
Пріоритетними напрямами розвитку рухових якостей дітей цього віку повинні бути комплекси вправ, спрямовані на підвищення рівня фізичної підготовленості в такій послідовності: швидкість, спритність, гнучкість, витривалість та її види, сила і її різновиди. Для оцінки рівня фізичної підготовленості потрібно використовувати комплексні методи тестування. Тести рекомендується застосовувати в такій послідовності: на швидкість; на швидкісну витривалість; на спритність; на вибухову силу; на силу. Під час побудови та використання фізичних вправ потрібно виконувати такі основні умови й рекомендації: визначити рівень рухового розвитку дітей на основі факторів діагностичного статусу; визначити комплекс методів тестування для діагностики моторики дітей; здійснити підбір засобів і методів вибіркової спрямованості, дотримання дидактичних принципів, умов навчання й тренування; під час використання фізичних вправ потрібно стимулювати дітей до свідомої, активної участі; у процесі розвитку фізичних якостей, формування рухових умінь та навичок – використовувати інтенсивні ігрові методи навчання.
Посилання
2. Беляева А. В. Волейбол / А. В. Беляева. – М. : Физкультура, образование и наука, 2000. – 368 с.
3. Біомеханіка спорту / [за заг. ред. А. М. Лапутіна]. – Киев : Олимп. лит., 2001. – 319 с.
4. Біомеханічні основи техніки фізичних вправ / [за ред. А. М. Лапутіна, М. О. Носко, В. О. Кашуба]. – К. : Наук. світ, 2001. – 201 с.
5. Вертель А. В. особенности развития специальных двигательных способностей юных волейболистов 10–14 лет / А. В. Вертель // Слобожанський науково-спортивний вiсник. – Х., 2007. – № 12. – С. 106–108.
6. Вертель А. В. Факторная структура антропометрических исследований юных волейболистов 10–14 лет / А. В. Вертель // Педагогiка, психологiя та медико-бiологiчнi проблеми фiзичного виховання i спорту : наук. моногр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХДАДМ (ХХПI), 2008. – № 6. – С.171–174.