Можливості й перспективи використання компʼютерних технологій у підготовці юних футболістів
Ключові слова:
юні спортсмени, інформаційні технології, мультимедіаАнотація
Сучасні загальнотеоретичні знання й вагомий практичний досвід управління навчально-тренувальним процесом у галузі спорту дають змогу критично оцінювати підготовку спортсменів у футболі, відстежувати позитивні сторони, визначати резервні можливості й способи подальшого вдосконалення навчально-тренувального процесу. Сьогодні з розвитком технологій спортивної підготовки застосування інформаційних технологій у тренувальному процесі стало актуальною проблемою науково-педагогічної діяльності. Постійне зростання можливостей інформаційних систем обумовлює необхідність пошуку нових напрямів застосування сучасних інформаційних технологій у спортивній науці й практиці, потребує ще більш пильної уваги до можливостей оптимізації інформаційних процесів у педагогічній діяльності.
Мета статті – розробити мультимедійну інформаційно-методичну систему «TORSO» для подальшого використання в навчально-тренувальному процесі юних футболістів. Методи дослідження – аналіз спеціальної науково-методичної літератури, педагогічне спостереження.
Навчальний матеріал розробленої мультимедійної програми передбачає два розділи – теоретичний і практичний. Теоретичний складається із самостійних взаємопов’язаних та оптимальних за величиною блоків інформації: про правильну поставу, порушення постави, особливості організації статодинамічного режиму. Практичний розділ представлено фото- й відеорядом, які розкривають особливості використання фізичних вправ, спрямованих на корекцію порушень постави в процесі навчально-тренувальних занять.
Посилання
2. Кашуба В. А. Современные подходы к формированию здоровьесберегающей направленности спор-тивной подготовки юных спортсменов / В. А. Кашуба, Л. М. Ярмолинский, Т. А. Хабинец // Физи-ческое воспитание студентов : науч. журн. – Харьков, 2012. – № 2. – С. 34–37.
3. Максименко И. Г. Теоретико-методические основы многолетней подготовки юных спортсменов в спортивных играх : автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра физ. воспитания : спец. 24.00.01. «Олимпийский и профессиональный спорт» / И. Г. Максименко. – Киев, 2011. – 46 с.
4. Никитушкин В. Г. Теория и методика юношеского спорта : монография / В. Г. Никитушкин. – М. : Физ. культура, 2010. – 208 с.
5. Петухов А. А. Футбол. Формирование основ индивидуального технико-тактического мастерства юных футболистов. Проблемы и пути решения / А. В. Петухов. – М. : Сов. спорт, 2006. – 232 с.
6. Платонов В. Н. Система подготовки в олимпийском спорте. Общая теория и её практические приложения / В. Н. Платонов. – Киев : Олимп, лит., 2004. – 808 с.
7. Платонов В. Н. Периодизация спортивной тренировки. Общая теория и ее практическое применение / В. Н. Платонов. – Киев : Олимп, лит., 2013. – 624 с.
8. Суслов Ф. П. Проблемы детско-юношеского спорта на современном этапе его развития / Ф. П. Суслов // Физическая культура воспитание, тренировка. – 2008. – № 3. – С. 2–6.
9. Wein PL Developing Game Intelligence In Soccer / H. Wein. – Michigan : Reedswain Inc, 2004. – 312 p.
10. Wein H. Developing Youth Football Players / H. Wein. — Champaign, IL : Human Kinetics, 2007. – 253 p.