Науково-методичні засади оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів
Ключові слова:
навчальні досягнення, фізичне виховання, студенти, вищі навчальні закладиАнотація
У статті висвітлено науково-методичні засади оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів. Обґрунтовано модель оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів, що включає принципи (індивідуальності, системності й систематичності, плановості й тематичності, економічності, відкритості та прозорості, об’єктивності та єдності вимог, взаємоповаги), компоненти (методологічний, процесуальний та технічний), функції (діагностична, інформаційна, навчально-виховна, прогностична, стимуляційна, контрольна й коригувальна), фоми (вербальні, невербальні, колективні та цифрові) і методи (спостереження, бесіда, усне опитування, письмовий контроль, дидактичні тести, тестування) контролю.
Розроблено особистісно орієнтовану методику оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів з урахуванням компетентнісного підходу в освіті.
Посилання
2. Безносюк О. О. З історії питання про контроль та оцінку знань студентів / О. О. Безносюк // Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. – Серія : Військово-спеціальні науки. – 2000. – Вип. 2. – С. 17–20.
3. Безносюк О. О. Система модульно-рейтингового контролю успішності студентів (на матеріалах підготовки офіцерів запасу у вищих навчальних закладах) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Безносюк Олександр Олексійович ; Центр. ін.-т післядиплом. пед. освіти АПН України. – К., 2001. – 22 с.
4. Біла О. Г. Тестові завдання як засіб контролю і самоконтролю рівня залишкових знань студентів / О. Г. Біла // Ефективність і нові форми діагностики рівня підготовки фахівців у ВНЗ : матеріали наук.-метод. конф. – Львів : ЛНУ, 2004. – С. 75–78.
5. Бочарнікова В. М. Провідні функції контролю навчальної діяльності студентів / В. М. Бочарнікова // Вісник Черкаського держ. ун-ту ім. Б. Хмельницького. – Серія : Психолого-педагогічні науки. – 1997. – Вип.4. – С. 51–58.
6. Голубєва Н. В. Контроль та оцінювання знань студентів вищої школи: протиріччя та перспективи / Н. В. Голубєва // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. пр. – 2005. – Вип. 15. – Х. : ХНПУ, 2005. – С. 57–63.
7. Гронлунд Н. Е. Оцінювання студентської успішності : практ. посіб. / Н. Е. Гронлунд. – К. : Навч.-метод. центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2005. – 311 с.
8. Гусак П. М. Практика рейтингового оцінювання знань та умінь студентів / П. М. Гусак. // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. М. П. Коцюбинського. – Серія : Педагогіка і психологія. – Вінниця, 1999. – № 1. – С. 32–37.
9. Єсаулов А. О. Контроль навчальних досягнень студентів / А. О. Єсаулов. – К. : НАУ, 2005. – 148 с.
10. Лузан П. Г. Методика тестування рівня професійної компетентності майбутніх фахівців-аграрників : метод. посіб. для наук.-пед. працівників вищ. аграрних навч. закл. / П. Г. Лузан. – К. : Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України, 2008. – 136 с.
11. Приходько В. В. Педагогічний контроль у вищій школі : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / В. В. Приходько, В. Г. Вікторов ; заг. ред. В. В. Приходька. – Дніпропетровськ : НГУ, 2009. – 150 с.