Готовність майбутнього інструктора фізичного виховання до валеологічної діяльності в дошкільних закладах освіти
Ключові слова:
валеологія, інструктор із фізичного виховання, дошкільнятаАнотація
Готовність до валеологічної діяльності розглянуто як професійну компетентність, що передбачає її поетапне формування на основі застосування методу проектів і доцільно підібраних завдань. Визначено основні підходи до формування готовності майбутнього інструктора фізичного виховання в дитячих освітніх закладах (діяльнісний, компетентний і валеологічний). Формування готовності майбутнього інструктора повинно відбуватися за трьома етапами: 1) формування уявлень про розв’язання завдань із фізичного виховання дітей за допомогою валеологічних знань; 2) набуття досвіду розв’язання професійних завдань із валеологічної діяльності на основі валеологічної культури; 3) удосконалення досвіду під час вивчення методичних дисциплін.
Посилання
1. Борисова О. Модель формування системи теоретичних знань валеологічного характеру / О. Борисова, В. Філіпп, О. Березкіна // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 192–195.
2. Воскобойнікова Г. Валеологічна освіта, культура та виховання. Перспективи розвитку / Г. Воско-бойнікова // Рідна школа. – 2006. – № 6. – С. 26–27
3. Кашуба В. Сучасні оздоровчі технології у фізичному вихованні дітей старшого дошкільного віку / В. Кашуба, О. Бондар // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 139–142.
4. Кириленко Г. До проблеми формування оптимальної структури світоглядних уявлень і теоретичних знань валеологічного характеру у школярів молодшого шкільного віку / Г. Кириленко, О. Кириленко, Н. Власенко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 68–71.
5. Кудін С. Ф. Формування валогенної мотивації майбутніх педагогів / С. Ф. Кудін, Н. В. Гайова, О. В. Са¬вонова // Основи здоров’я і фізична культура. – 2007. – № 6.
6. Компетентностный подход в педагогическом образовании / [под ред. В. А. Козырева и Н. Ф. Радионовой]. – М. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2004. – 324 с.
7. Макущенко І. Освітньо-валеологічна спрямованість фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку / І. Макущенко // Теорія та методика фізичного виховання і спорту. – 2009. – № 1.
8. Міненок А. О. Концептуальні аспекти професійного підходу до валеологічної освіти майбутнього вчителя / А. О. Міненок // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Вип. 28. – Серія : Педагогічні науки. – Чернігів : ЧДПУ, 2005. – № 28.
9. Міненок А. О. Педагогічні умови формування валеологічних знань майбутніх вчителів фізичної культури / А. О. Міненок // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Х., 2004. – № 1.
10. Онопрієнко О. Стан реалізації компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутнього вчи-теля фізичної культури / О. Онопрієнко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 60–64.
11. Пангелова Н. Особливості програмного забезпечення фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних закладах Росії / Н. Пангелова // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 24–28.
12. Страшко С. В. Методика викладання основ здоров’я, валеології та безпеки життєдіяльності / С. В. Страшко, М. В. Гриньова, І. В. Мороз, А. О. Міненок // Навчальна програма. – К. : Освіта України, 2005. – 16 с.
13. Сазонова Н. П. Формирование индивидуальной компетентности будущих педагогов дошкольных учреждений в условиях высшего профессионального образования / Н. П. Сазонова // Вестник АлтГПА. – Серия : Психолого-педагогические и гуманитарные науки. – 2007. – № 2. – С. 47–52.
14. Степанова І. Взаємодія сім’ї і школи в організації фізкультурно-оздоровчої роботи / І. Степанова, Л. Михайлова // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 74–77.
15. Сущенко Л. П. Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку / Л. П. Сущенко // Основи здоров’я і фізична культура. – 2008. – № 5–6
16. Темерівська Т. До проблеми самовдосконалення майбутнього вчителя фізичного виховання / Т. Темерівська // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 171–175.
2. Воскобойнікова Г. Валеологічна освіта, культура та виховання. Перспективи розвитку / Г. Воско-бойнікова // Рідна школа. – 2006. – № 6. – С. 26–27
3. Кашуба В. Сучасні оздоровчі технології у фізичному вихованні дітей старшого дошкільного віку / В. Кашуба, О. Бондар // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 139–142.
4. Кириленко Г. До проблеми формування оптимальної структури світоглядних уявлень і теоретичних знань валеологічного характеру у школярів молодшого шкільного віку / Г. Кириленко, О. Кириленко, Н. Власенко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 68–71.
5. Кудін С. Ф. Формування валогенної мотивації майбутніх педагогів / С. Ф. Кудін, Н. В. Гайова, О. В. Са¬вонова // Основи здоров’я і фізична культура. – 2007. – № 6.
6. Компетентностный подход в педагогическом образовании / [под ред. В. А. Козырева и Н. Ф. Радионовой]. – М. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2004. – 324 с.
7. Макущенко І. Освітньо-валеологічна спрямованість фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку / І. Макущенко // Теорія та методика фізичного виховання і спорту. – 2009. – № 1.
8. Міненок А. О. Концептуальні аспекти професійного підходу до валеологічної освіти майбутнього вчителя / А. О. Міненок // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Вип. 28. – Серія : Педагогічні науки. – Чернігів : ЧДПУ, 2005. – № 28.
9. Міненок А. О. Педагогічні умови формування валеологічних знань майбутніх вчителів фізичної культури / А. О. Міненок // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Х., 2004. – № 1.
10. Онопрієнко О. Стан реалізації компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутнього вчи-теля фізичної культури / О. Онопрієнко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 60–64.
11. Пангелова Н. Особливості програмного забезпечення фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних закладах Росії / Н. Пангелова // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 24–28.
12. Страшко С. В. Методика викладання основ здоров’я, валеології та безпеки життєдіяльності / С. В. Страшко, М. В. Гриньова, І. В. Мороз, А. О. Міненок // Навчальна програма. – К. : Освіта України, 2005. – 16 с.
13. Сазонова Н. П. Формирование индивидуальной компетентности будущих педагогов дошкольных учреждений в условиях высшего профессионального образования / Н. П. Сазонова // Вестник АлтГПА. – Серия : Психолого-педагогические и гуманитарные науки. – 2007. – № 2. – С. 47–52.
14. Степанова І. Взаємодія сім’ї і школи в організації фізкультурно-оздоровчої роботи / І. Степанова, Л. Михайлова // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 74–77.
15. Сущенко Л. П. Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку / Л. П. Сущенко // Основи здоров’я і фізична культура. – 2008. – № 5–6
16. Темерівська Т. До проблеми самовдосконалення майбутнього вчителя фізичного виховання / Т. Темерівська // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 171–175.
Завантаження
Опубліковано
2020-01-20
Номер
Розділ
Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту
Як цитувати
Готовність майбутнього інструктора фізичного виховання до валеологічної діяльності в дошкільних закладах освіти. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 14, 22-26. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/557