Шляхи становлення вітчизняної системи підготовки магістрів із фізичної терапії в рамках проекту REHAB

Автор(и)

  • Олена Лазарєва
  • Ірина Жарова
  • Людмила Кравчук
  • Володимир Кормільцев
  • Римма Баннікова
  • Світлана Гаврелюк

Ключові слова:

магістерський рівень освіти, фізична терапія, освітньо-професійна програма

Анотація

Виходячи з пріоритетних напрямів державної політики України в галузі реформування охорони здоров’я, ми провели аналіз системи підготовки магістрів із фізичної терапії. Методи дослідження аналіз й уза­гальнення досвіду підготовки фахівців із фізичної терапії в країнах Євросоюзу та нової освітньо-професійної програми й навчального плану для другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціалізацією 227.1 «Фізична терапія» кафедри фізичної терапії та ерготерапії НУФВСУ. Дослідження дало змогу виявити низку про­блем­них питань невідповідності програм професійної підготовки фізичних терапевтів в Україні вимогам Все­світ­ньої конфедерації фізичної терапії Європейського простору (ER-WCPT). Новий міжнародний освітнїй проект «Інноваційна реабілітаційна освіта – впровадження нових магістерських програм в Україні» (REHAB), який утілюється, надає можливість підвищити професійний потенціал викладачів університету; створити нові ресурси для викладання/навчання/оцінювання; спеціальну освітню інфраструктуру, необхідну для реалізації нової національної професійної програми з фізичної терапії. Проведено аналіз освітніх програм і вивчено досвід формування загальних і фахових компетентностей у рамках категорій знань та розуміння, навичок і здібно­стей, судження та підходу в освіті фізичних терапевтів у країнах Європейського Союзу. Розробка та впрова­дження нових (пілотних) освітніх магістерських програм із фізичної терапії сприятимуть підготовці в Ук­раїні високопрофесійних фахівців із фізичної терапії за європейськими стандартами.

Посилання

1. Kligunenko, E. N., Kravec, O. V, Plashhenko, Ju. A, Sedinkin, V. A & Halimonchik, V. V. (2018). Sovremennij pohod k obrazovaniju vrachej: koncepcija nepreryvnogo medicinskogo obrazovanija i nepreryvnogo professional’nogo razvitija. Novosti mediciny i farmacii v Ukraine, 13(668), 19–20.
2. Mіnіsterstvo ohoroni zdorov’ja Ukraїni. (2015). Nakaz vіd 9 listopada 2015 roku №733 Pro utvorennja koordinacіjnoї ta robochih grup dlja formuvannja perelіku specіalіzacіj ta propozicіj do standartіv vishhoї osvіti za specіal’nostjami galuzі znan’ «Ohorona zdorov’ja». Vzjato z: http://document.ua/pro-utvorennja-koordina¬ciinoyi-ta-robochih-grup-dlja-formuva -doc262258.html.
3. Urjadovij portal. (2015). Postanova Kabіnetu Mіnіstrіv Ukraїni vіd 1 ljutogo 2017 roku № 53 Pro vnesennja zmіn do postanovi Kabіnetu Mіnіstrіv Ukraїni vіd 29 kvіtnja 2015 r. № 266. Vzjato z: http: // www. kmu.gov. ua/control/uk/cardnpd?docid=249722170.
4. Mіnіsterstvo rozvitku ekonomіki і torgіvlі Ukraїni. (2016). Nakaz Mіnekonomrozvitku vіd 10 serpnja 2016 roku № 1328 Pro zatverdzhennja Zmіni № 5 do nacіonal’nogo klasifіkatora Ukraїni DK 003:2010. Vzjato z: http://bit.ly/2EaAa5c.
5. Mіnіsterstvo rozvitku ekonomіki і torgіvlі Ukraїni. (2017). Nakaz Mіnekonomrozvitku vіd 26 zhovtnja 2017 roku Pro zatverdzhennja Zmіni № 6 do nacіonal’nogo klasifіkatora Ukraїni DK 003:2010. Vzjato z: http://bit.ly/2BeyMjA.
6. Єdina derzhavna elektronna baza z pitan’ osvіti. (2018). Vzjato z: https://vstup2018.edbo.gov.ua/offers/ ?qualification=2&education-base=620&speciality=227

Завантаження

Опубліковано

2019-03-29

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Шляхи становлення вітчизняної системи підготовки магістрів із фізичної терапії в рамках проекту REHAB. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 33, 15-19. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/772