Обґрунтування технології корекції фізичного стану школярів із використанням засобів спортивного туризму
Ключові слова:
технологія, корекція, фізичний стан, школярі, засоби спортивного туризмуАнотація
Мета роботи – науково обґрунтувати та розробити технологію корекції фізичного стану школярів 15–16 років засобами спортивного туризму. Методи дослідження. У процесі обґрунтування й розробки технології корекції фізичного стану школярів ми використали такі методи, як аналіз літературних джерел, синтез і моделювання.
Обґрунтована нами технологія передбачає виконання комплексу освітніх, оздоровчих та виховних завдань: збільшення можливостей для набуття нового рухового досвіду й удосконалення рухових навичок; збільшення обсягу знань школярів про здоровий спосіб життя, фізичну культуру та спорт, природне середовище, а також правила поведінки в ньому, вплив рухової активності й фізичних вправ на здоров’я; стимулювання розумової активності в результаті включення творчих завдань; підвищення рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості, розвитку рухових якостей; підвищення ступеня опірності організму до несприятливих факторів зовнішнього середовища; підвищення рівня фізичного здоров’я; формування навичок соціальної активності та норм поведінки. Розроблена технологія корекції фізичного стану школярів представлена у вигляді блок-схеми й містить такі складники: мету та завдання; принципи й методи; компоненти технології; умови реалізації; етапи реалізації; алгоритм реалізації, функції технології та критерії ефективності технології. Висновки. Розроблена нами технологія корекції фізичного стану засобами спортивного туризму сприятиме покращенню фізичного стану школярів, підвищенню рівня їхньої фізичної підготовленості, формуванню здорового способу життя, підвищенню зацікавленості до занять фізичною культурою і спортом, а також адаптації до умов сучасного життя.
Перспективи подальших досліджень. Упровадження розробленої технології в навчально-тренувальний процес школярів із метою оцінки її ефективності є перспективою для подальших досліджень.
Посилання
2. Andreyeva, O. (2014). Teoretyko-metodolohichni zasady rekreatsiynoyi diyalnosti riznykh hrup naselennya [Theoretical and methodological principles of recreational activity of different population groups]. Dissertation of doctor of science. Kyiv, Ukraine: NUFVSU (in Ukrainian).
3. Dutchak, M., Krytsevych, T., & Trachuk, S. (2010). Kontseptualni napryamy vdoskonalennya systemy fizychnoho vykhovannya shkolyariv i studentiv dlya vprovadzhennya zdorovoho sposobu zhyttya [Conceptual directions of improvement of physical education of schoolchildren and students for introduction of healthy way of life]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovya [Sports bulletin of Prydniprovya], 2, 116–120 (in Ukrainian).
4. Borisov, P. (2012). Tekhnologiya sportivnogo turizma: uchebnoye posobiye [Technology of sports tourism: manual]. Kemerevo, Russia: KuzGTU (in Russian).
5. Nisimchuk, A., Padalka, O., & Shpak, O. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohiyi [Modern pedagogical technologies]. Kyiv, Ukraine: Prosvita.
6. Papusha, V. (2010). Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya u skhemakh i tablytsyakh: navchalnyi posibnyk [Theory and methodology of physical education in diagrams and tables: textbook]. Ternopil, Ukraine: Pidruch¬nyk i posibnyk (in Ukrainian).
7. Dyatlenka, S. (2013). Fizychna kultura v shkoli: 5–11 klasy: metodychnyi posibnyk [Physical education at school: 5-11 grades: manual]. Kyiv, Ukraine: Litera LTD (in Ukrainian).