Використання інформаційних технологій у процесі адаптивного фізичного виховання школярів із депривацією сенсорних систем

Автор(и)

  • Кирило Бурдаєв Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту

Ключові слова:

адаптивне фізичне виховання, інформаційні технології, школярі

Анотація

Аналітичний конструктивний аналіз спеціальної науково-методичної літератури дає підставу зробити висновок про те, що питання використання інформаційних технологій, спрямованих на підвищення ефективності процесу АФВ школярів із деривацією сенсорних систем, є актуальною педагогічною проблемою. Під впливом трансформаційних потреб у суспільстві, по-перше, реалізуються методики більш ефективного, порівняно з минулим, забезпечення доступу до наявних у суспільстві інформаційних ресурсів формально для всіх категорій населення. В останні роки суттєво зріс інтерес науковців до проблеми підвищення ефективності процесу АФВ школярів із деривацією сенсорних систем. Огляд наукових досліджень засвідчив, що найважливішим методичним підходом в АФВ школярів є врахування індивідуальних особливостей розвитку їхньої моторики. Для розв’язання цього завдання на перше місце поставлено добір методів і засобів, які дають змогу діагностувати особливості й ступінь рухових порушень. Аналіз наукових досліджень свідчить, що сьогодні розвиток сучасних методів вимірювання, упровадження в дослідницьку практику комп’ютерних систем значно розширюють можливості використання коригувальних фізичних вправ у процесі АФВ школярів. Перспективи подальших досліджень будуть пов’язані з розробкою мультимедіа-інформаційно-методичної системи для її інтеграції в процес фізичного виховання молодших школярів із порушенням слуху. Використання мультимедіа дасть змогу максимально врахувати індивідуальні особливості сприйняття інформації школярами, що надзвичайно важливо при опосередкованій комп’ютерній передачі навчальної інформації від педагога до учня. 

Посилання

1. Винник Джозеф П. Адаптивное физическое воспитание и спорт / под ред. Джозефа П. Винника ; пер. с англ. И. Андреев. – Киев : Олимп. лит., 2010. – 608 с.
2. Дяченко А. А. Корекція порушень постави дітей молодшого шкільного віку з пониженим зором засобами фізичного виховання : дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту за спеціальністю 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А. А. Дяченко. – Київ, 2010. – 190 с.
3. Горова С. В. Еволюція особистісних характеристик людини під впливом сучасної інформатизації / С. В. Горова // Smart and Young. – № 6. – 2016. – С. 32–39.
4. Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учебник : в 2 т. / под общ. ред. С. П. Евсеева. – Москва, 2007. – 448 с.
5. Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. Коррекция нарушений осанки слабослышащих школьников средствами физического воспитания : дис. … канд. наук по физ. воспитанию и спорту по спец. 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. – Киев, 2008. – 180 с.
6. Кашуба В. А. Биомеханика осанки / В. А. Кашуба. – Киев : Олимп. лит., 2003. – 280 с.
7. Кашуба В. А. Коррекция нарушений осанки школьников в процессе АФВ / В. А. Кашуба, Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. – Киев : Наук. свит 2008. – 223 с.
8. Кашуба В. О. Корекція порушень постави дітей молодшого шкільного віку з ослабленим зором у процесі фізичного виховання / В. О. Кашуба, О. А. Юрченко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – Київ, 2013. – № 4. – С. 67–74.
9. Кашуба В. А. Формирование моторики человека в процессе онтогенеза : монография / В. А. Кашуба, Е. М. Бондарь, Н. Н. Гончарова, Л. Н. Носова. – Луцьк : Вежа-Друк, 2016. – 232 с.
10. Кашуба В. Із досвіду використання інформаційних технологій у процесі занять фізичним вихованням різних груп населення / В. Кашуба, Футорний // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – Вип. 21. – С. 81–90.
11. Кашуба В. А. Использование мультимедиа технологий в процессе физического воспитания различных групп населения / В. А. Кашуба, Е. В. Маслова, Т. Н. Рычок, С. В. Лопацкий / Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія № 15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт». – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 6 (88) 17. – С. 37–41.
12. Кашуба В. О. Використання інформаційних засобів у фізичному вихованні школярів з особливими потребами / В. О. Кашуба, І. П. Карп, Т. М. Ричок // Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту : зб. наук. праць. – Харків : ХДАФК, 2017. − Вип. 1. – С. 42–46.
13. Кашуба В. О. Популяризація сучасних форм рухової активності серед школярів з сенсорними порушеннями, шляхом використання мультимедійних технологій / В. О. Кашуба, Т. М. Ричок // Вісник Прикарпатського університету. – Серія «Фізична культура». – Івано-Франківськ : Прикарпатський нац. ун-т ім. Василя Стефаника, 2017. – № 25–26. – С. 154–160.
14. Хмельницька І. В. Комп’ютерні системи контролю моторики школярів 7–10 років з вадами слуху в програмуванні фізкультурно-оздоровчих занять: автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / І. В. Хмельницька. – Київ, 2006. – 20 с.
15. Цільова комплексна програма «Фізичне виховання – здоров’я нації» від 1 вересня 1998 року № 963/98.

Завантаження

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Використання інформаційних технологій у процесі адаптивного фізичного виховання школярів із депривацією сенсорних систем. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 28, 104-109. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/102