Стан методичного забезпечення занять пауерліфтингом як змісту фізичної активності студенток вищих навчальних закладів

Автор(и)

  • Наталія Завидівська Львівський державний університет фізичної культури

Ключові слова:

студентки, фізична активність, розвиток, заняття пауерліфтингом, методичне забезпечення

Анотація

Обґрунтовано необхідність удосконалення методичного забезпечення занять пауерліфтингом, що вико­ристовуються студентками вищого навчального закладу в позааудиторний час для виконання різних за змістом завдань. Проведено аналіз, систематизацію та узагальнення наявної інформації й літературних джерел. Установлено, що заняття пауерліфтингом є перспективним напрямом у виконанні завдань фізичного виховання студенток вищих навчальних закладів. Це пов’язано з популярністю зазначеного виду спорту поміж студентської молоді, а отже, наявністю в них позитивної мотивації використовувати фізичну активність із таким змістом у своїй позааудиторній діяльності. Установлено також, що засадничими в організації занять пауерліфтингом студенток є поділ усього процесу на періоди та етапи, виокремлення для кожного етапу провідних засобів і методів, сприяння у формуванні мотивації до систематичної фізичної активності. Адекватні фізичні навантаження для студенток із низьким рівнем рухової активності передбачають поступове підвищення обсягів та інтенсивності занять пауерліфтингом за відсутності максимальних навантажень.

Посилання

1. Гордієнко Ю. В. Програмування спортивно-орієнтованих занять із фізичного виховання зі студентками засобами пауерліфтингу : автореф. дис… канд. наук з фіз. вих. та спорту : 24.00.02 / Ю. В. Гордієнко ; Дніпропетровський держ. ін-т фіз. культури і спорту. – Дніпро, 2016. – 21 с.
2. Дутчак М. В. Концептуальні напрями вдосконалення системи фізичного виховання школярів і студентів для впровадження здорового способу життя / М. В. Дутчак, Т. Ю. Круцевич, С. В. Трачук // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2010. – № 2. – С. 116–119.
3. Єдинак Г. А. Деякі теоретико-методичні аспекти посилення мотивації студентів до систематичної фізичної активності оздоровчої спрямованості / Геннадій Єдинак // Вісник Чернігівського національного педаго¬гічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Серія : Педагогічні науки. – 2014. – Вип. 118. – Т. 3. – С. 109–114.
4. Завидівська Н. Н. Фундаметалізація фізкультурно-оздоровчої освіти: аспект здоров’язбережувального навчання студентів : монографія / Наталія Назарівна Завидівська. – Київ : УБС НБУ, 2012. – 402 с.
5. Заікін А. В. Оздоровча спрямованість занять пауерліфтингом жінок / А. В. Заікін, В. Б. Воронецький // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. – Серія педагогічна. – 2010. – Вип. 3. – С. 173–175.
6. Земська Н. Д. Особистісна компетентність студентів до здорового способу життя та її корекція засобами фізичної культури : автореф. дис… канд. наук з фіз. вих. та спорту : 24.00.02. / Н. Д. Земська ; ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». – Івано-Франківськ, 2012. – 21 с.
7. Козіброцький С. П. Оцінювання навчальних досягнень студентів на заняттях із фізичного виховання / Сергій Козіброцький // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – Луцьк, 2009. – № 1 (5). – С. 18–21.
8. Літус Р. І. Навчальна програма з фізичної культури профільного рівня для 10–11 класів, вид фізкультурної діяльності модуль «пауерліфтинг» / Р. І. Літус // Молодий вчений. – 2017. – № 5 (45). – С. 109–116.
9. Підкопай Д. О. Силова підготовка жінок 19–29 років на основі використання ковзних поверхонь : автореф. дис… канд. наук з фіз. вих. та спорту : 24.00.02 / Д. О. Підкопай ; Львівський держ. ун-т фіз. культури. – Львів, 2002. – 18 с.
10. Попович О. Визначення силових показників студенток для занять пауерліфтингом / Олександр Попович, Федір Загура // Актуальные проблемы спортивных единоборств в вузах : сб. ст. ХІ Междунар. науч. конф. – Харьков, 2015. – Вып. 1. – С. 113–118.
11. Презлята Г. Заняття фізкультурою та здоров’я: мед.-пед. моніторинг / Г. Презлята, А. Шпільчак. – Київ : Вид. дім «Шкіл. світ» ; Вид. Л. Галіцина, 2006. – 112 с.
12. Раевский Р. Т. Физическое воспитание как действенный фактор обеспечения здоровья студентов / Р. Т. Раевский // Спорт для всіх : наук.-метод. журн. – Донецьк, 2000. – № 1. – С. 5–10.
13. Романенко В. В. Види і форми рухової активності жінок на сучасному рівні розвитку суспільства / В. В. Романенко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2002. – Т. 1. – С. 167 169.
14. Стеценко А. І. Пауерліфтинг. Теорія та методика викладання : навч. посіб. / А. І. Стеценко. – Черкаси : Вид. відд. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 460 с.
15. Шиян Б. М. Наукові дослідження у фізичному вихованні та спорті : навч. посіб. / Б. М. Шиян, Г. А. Єдинак, Ю. В. Петришин. – 2-ге вид., стереотип. – Кам’янець-Подільський : Рута, 2013. – 280 с.
16. Юрчишин Ю. Ефективність використання сучасних інформаційних засобів у залученні молоді до оздоровчої рухової активності / Ю. Юрчишин, Л. Галаманжук, Г. Єдинак // Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура. – 2017. – Вип. 27–28. – С. 350–356.
17. Zavydivska N. The paradigm of health maintenance at Higher Education Institutions as an Important Component of Human Development in Terms of Modernity / Olga I. Zavydivska, Nataliia N. Zavydivska, Olena V. Khanikiants, Olga V. Rymar // Journal of Physical Education and Sport (JPES). – Vol. 17 Supplement. – Issue 1. – Art 9. – 2017. – Р. 60–65.

Завантаження

Опубліковано

2017-09-30

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Стан методичного забезпечення занять пауерліфтингом як змісту фізичної активності студенток вищих навчальних закладів. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 27, 38-42. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/132