Дослідження впливу авторської програми фізичної підготовки на показники функціонального та фізичного стану курсантів-жінок

Автор(и)

  • Віктор Добровольський Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Ключові слова:

авторська програма, фізична підготовка курсанти-жінки, функціональна готовність, удосконалення

Анотація

Зниження рівня фізичної підготовленості, функціонального стану та фізичного здоров’я дівчат, які всту­пають до військових навчальних закладів, відсутність у них мотивації до занять фізичними вправами зумовили актуальність пошуку нових засобів удосконалення фізичної готовності курсантів-жінок до виконання завдань за призначенням. Завдання цієї наукової роботи – визначення ефективності авторської програми фізичної підготовки щодо вдосконалення функціональної готовності курсантів-жінок. Для цього проведено експеримент протягом п’яти років, у якому брали участь дівчата ЕГ (n=31) та КГ (n=33). Для оцінки функціонального та фізичного стану використовували загальновідомі методики.

Підбиваючи підсумки впливу авторської програми, ми можемо зробити висновки, за час експерименту більшість досліджуваних показників покращувались, а саме: рівень функціонального (р<0,05–0,01) та фізичного (р<0,05–0,01) стану, стану соматичного (р<0,001) здоров’я курсантів-жінок. Недостатній рівень їхнього розвитку пояснюємо лише низьким вихідним рівнем. Уважаємо, що подальше використання нашої програми дасть змогу довести рівень функціонального та фізичного стану, стану здоров’я до оптимального для курсантів-жінок.

Посилання

1. Бородін Ю. А. Фізична підготовка курсантів у вищих військових навчальних закладах інженерно-опера¬торського профілю : [монографія] / Ю. А. Бородін. – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – 417 с.
2. Боярчук О. М. Фізична підготовка жіночого контингенту Збройних сил України в системі професійної діяльності : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту : [спец.] 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. М. Боярчук ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. – Львів, 2010. – 20 с.
3. Магльований А. В. Проблеми та шляхи вдосконалення фізичної підготовки молодшого офіцерського складу / А. В. Магльований, О. М. Боярчук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 1. – С. 44–48.
4. Ольховий О. М. Концепція професійно спрямованої системи фізичної підготовки курсантів [Електрон¬ний ресурс] / О. М. Ольховий // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – Серія «Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт». – Чернігів, 2013. – Вип. 112(2). – С. 208–211. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/VchdpuPN_2013_112(2)__49.pdf (дата звернення: 25.09.2015).
5. Півень О. Професійно-прикладна фізична підготовка студенток вищих гуманітарних навчальних закладів / О. Півень, О. Гордієнко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2010. – № 2 (10). – С. 70–73.
6. Романчук С. В. Фізична підготовка жіночого контингенту Збройних сил України в системі професійної діяльності України : навч. метод. посіб. / С. В. Романчук, О. М. Боярчук. – Житомир : ЖВІ НАУ, 2009. – 160 с.
7. Романчук С. В. Фізична підготовка курсантів військових навчальних закладів Сухопутних військ Збройних сил України : [монографія] / С. В. Романчук. – Львів : АСВ, 2012. – 367 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-06-30

Номер

Розділ

Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту

Як цитувати

Дослідження впливу авторської програми фізичної підготовки на показники функціонального та фізичного стану курсантів-жінок . (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 26, 26-30. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/172