Оцінка доцільності розробки та впровадження програми занять фізичної рекреації студентів із вадами слуху: експертний аналіз

Автор(и)

  • Анна Оріховська Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Олена Андрєєва Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

фізична рекреація, оздоровчо-рекреаційна діяльність, студентська молодь із вадами слуху, програма, вищий навчальний заклад

Анотація

У статті обґрунтовано та узагальнено результати експертної оцінки щодо доцільності організації, проведення та впровадження занять фізичної рекреації в дозвіллєву діяльність студентської молоді з вадами слуху, спрямовану на соціальну інтеграцію, підвищення рівня рухової активності, покращення показників фізичного, психоемоційного станів й підвищення мотивації студентів до систематичної оздоровчо-рекреаційної діяльності в умовах ВНЗ. Подано аналіз результатів експертного оцінювання організації та проведення програми занять фізичної рекреації студентської молоді з вадами слуху. Охарактеризовано сучасний стан, основні завдання оздоровчо-рекреаційної рухової активності, форми й види рухової діяльності, які будуть корекційними, цікавими та зручними для цього контингенту, та методи контролю цих занять в умовах вищого навчального закладу. Установлено причини, що перешкоджають організації такої діяльності.

Посилання

1. Акимова Л. А. Стратегия социальной адаптации детей и молодежи с ограниченными возможностям здоровья средствами адаптивной двигательной рекреации / Л. А. Акимова, Е. М. Голикова // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2013. – № 6. – С. 58–61.
2. Андрєєва О. В. Розробка та впровадження технології проектування активної рекреаційної діяльності різних груп населення / О. В. Андрєєва // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2015. – № 1. – С. 7–10.
3. Байкина Н. Г. Коррекционные основы физического воспитания глухих школьников : автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.03 «Коррекционная педагогика» / Н. Г. Байкина. – Москва, 1992. – 29 с.
4. Горовой В. А. Организационно-методические основы физической рекреации студентов : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / В. А. Горовой. – Минск, 2013. – 28 с.
5. Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учеб. пособие / С. П. Евсеев. – Москва : Сов. спорт, 2002.
6. Зайцев В. П. Физическая рекреация в структуре активного отдыха студентов / В. П. Зайцев, С. С. Ермаков, К. Прусик // Физическое воспитание студентов. – 2011. – № 1. – С. 68–77.
7. Когут І. О. Соціально-гуманістичні засади розвитку адаптивної фізичної культури в Україні / І. О. Когут. –Львів : СПОЛОМ, 2015. –284 с.
8. Круцевич Т. Рекреативні заняття як чинник формування дозвільної культури / Тетяна Круцевич, Олена Андрєєва, Олександра Благій // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2008. – № 01. – С. 3–7.
9. Москаленко Н. В. Загальні основи адаптивного фізичного виховання : кол. моногр. / Н. В. Москаленко, О. А. Ковтун, О. А. Альфьоров, О. І. Кравченко, Я. В. Малойван. – Дніпропетровськ : «Інновація», 2014. – 132 с.
10. Haines, Danell J. The College Recreational Sports Learning Environment / Haines, Danell J.; Fortman, Tyler // Recreational Sports Journal. – Apr 2008. – Vol. 32. – Issue 1. – Р. 52–61.
11. Kindal A. Pursuing Leisure During Leisure – Time Physical Activity / А. Kindal, T. Stephanie //Journal of Physical Activity & Health. – Issue 5. – P. 685–694. – September, 2010.
12. Rodney P. Applying Psychological Theories to Promote Long-Term Maintenance of Health Behaviors / Rodney P. Joseph, Casey L. Daniel, H. Thind. – October, 27, 2014.

Завантаження

Опубліковано

2017-06-30

Номер

Розділ

Педагогічні технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Оцінка доцільності розробки та впровадження програми занять фізичної рекреації студентів із вадами слуху: експертний аналіз. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 26, 31-37. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/173