Особливості використання засобів адаптивного фізичного виховання в процесі корекції рухових порушень дітей із церебральним паралічем

Автор(и)

  • Юрій Седляр Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

Ключові слова:

адаптивне фізичне виховання, методика, корекція моторики, церебральний параліч

Анотація

На основі аналізу й узагальнення науково-методичної літератури та документальних джерел досліджено проблеми корекції рухової сфери осіб із церебральним паралічем. У статті розглянуто методики корекції рухових порушень, порушень вертикальної стійкості, пов’язані з використанням засобів фізичного виховання. Вивчено основні напрями, засоби, методи й прийоми, способи їх індивідуалізації в процесі адаптивного фізичного виховання серед осіб, котрі мають церебральний параліч.

Посилання

1. Гросс Н. А. Применение физических упражнений с учетом функционального состояния детей с нарушением функций опорно-двигательного аппарата / Н. А. Гросс // ЛФК для дошкольников и младших школьников. – 2005. – № 2. – С. 26–34.
2. Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : [учебник] // Адаптивная физи-ческая культура и спорт ; под общей ред. проф. С. П. Евсеева. – Москва : Клевер-Медиа-Групп, 2017. – 616 с.
3. Єдинак Г. А. Фізичне виховання дітей з церебральним паралічем : [монографія] / Г. А. Єдинак. – Кам’янець-Подільський : ПП О. А. Буйницький, 2009. – 394 с.
4. Кашуба В. Сучасні погляди на корекцію рухових порушень у дітей молодшого шкільного віку зі спастичними формами церебрального паралічу / В. Кашуба, В. Чухловіна // Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура . – 2017. – № 25–26. – С. 160–168.
5. Ковалева Ю. А. Развитие локомоторной функции у детей младшего школьного возраста с церебральным параличом средствами адаптивной физической культуры : автореф. … канд. пед. наук / Ю. А. Ковалева. – Санкт-Петербург, 2009. – 24 с.
6. Козявкин В. И. Церебральные параличи: медико-психологические проблемы / В. И. Козявкин. – Ленинград, 1999. – 367 с.
7. Литвинов А. А. Особенности двигательного онтогенеза у детей дошкольного и младшего школьного возраста / А. А. Литвинов // Вестник Тамбовского государственного университета. – Тамбов, 2010. – Вып. 6. (97). – С. 114–121.
8. Семенова К. А. Медицинская реабилитация и социальная адаптация больных детским церебральным параличом / К. А. Семенова, Н. М. Махмудова. – Ташкент : Медицина, 1979. – 123 с.
9. Степанова Г. А. Воспитание интереса к физической культуре у детей с различным уровнем здоровья / Г. А. Степанова. – Сургут : РИЦ СГПИ, 1999. – 171 с.
10. Стерник О. А. Использование элементов хореографии в лечении детских церебральных параличей / О. А. Стерник // Медицинский журнал Узбекистана. – 1972. – № 4. – С. 77–79.
11. Шаталова О. Е. Формирование двигательных навыков у детей 9–12 лет с нарушением функций опорно-двигательного аппарата средствами корригирующих упражнений : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Е. Шаталова. – Москва, 2006.
12. Fay T. Neurophysical Aspects of Therapy in Cerebral Palsy / T. Fay // Archives of Physical Medicine. – 1948. – Vol. 29. – Р. 327–334.
13. Kabat H. Proprioceptive facilitation in therapeutic exercise / H. Kabat // Physical Medicine Library. – 1958. – Vol. 3.

Завантаження

Опубліковано

2017-06-30

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Особливості використання засобів адаптивного фізичного виховання в процесі корекції рухових порушень дітей із церебральним паралічем. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 26, 81-83. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/183