Оптимізація рухового режиму молодших школярів засобами футболу

Автор(и)

  • Оксана Ковтуненко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
  • Сергій Соботюк Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Ключові слова:

школярі, рухова активність, футбол, вплив, програма, оздоровлення, підвищення, показники

Анотація

За даними літературних джерел, доведено необхідність підвищувати рівень рухової активності дітей молодшого шкільного віку. Установлено, що футбол є популярною грою, а застосування його елементів сприяє підвищенню мотивації дітей до активного способу життя. З’ясовано, що заняття футболом позитивно впливають на фізичні й психофізіологічні показники учнів молодших класів, сприяють розвитку сили, швидкості, витри­валості, забезпечують компенсацію дефіциту рухової активності та сприяють відновленню розумової працездатності. Виконано огляд науково-методичної й спеціальної літератури з питань розробки авторських методик та технологій навчання футболу молодших школярів. Теоретично обґрунтовано та розроблено рекреаційно-оздоровчу програму оптимізації рухового режиму дітей молодшого шкільного віку засобами футболу. Запропонована програма включає три складники. На початковому етапі передбачено опанування дітьми елементів техніки гри у футбол на уроках фізичної культури з використанням спеціально розроблених вправ. Наприкінці цього етапу школярі повинні мати теоретичну базу про футбол та вміти підкидати м’яч двома руками, вести м’яч, обводити стійки, бити по воротах, виконувати удари м’ячем на дальність і точність. Змагальний етап передбачав участь школярів у змаганнях у ролі як гравців, так і вболівальників, що сприяє підвищенню емоційності занять та забезпечує зміцнення мотивації учнів молодших класів до систематичних занять фізичними вправами. Однією зі складових частини програми є заохочення школярів грати у футбол у позанавчальний час, уключаючи ігри після уроків, під час вихідних днів та в літніх таборах відпочинку. На нашу думку, такий підхід до фізичного виховання молодших школярів забезпечить оптимізацію їхнього рухового режиму.

Посилання

1. Архипов О. А. Вплив занять футболом на формування психофізіологічних показників молодших школярів / О. А. Архипов, Г. В. Кротов, Р. М. Мішаровській // Вісник. – 2013. – Т. 1, № 12. – С. 29–32.
2. Васильчук А. Г. Використання абетки футболу для школярів початкових класів у загальноосвітніх навчальних закладах України / А. Г. Васильчук // Молода спортивна наука України. – 2010. – Т. 2. – С. 46–50.
3. Дмор С. М. Методика навчання молодших школярів футболу у процесі позаурочних занять з використанням інформаційних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / С. М. Дмор ; Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. – Луганськ, 2014. – 22 с.
4. Жилін Є. І. Особливості навчання руховим діям школярів молодших класів на прикладі футболу / Є. І. Жилін // Теорія та методика фізичного виховання. – 2012. – № 8. – С. 18–38.
5. Коломоєць Г. Розвиток рухових якостей та зміцнення здоров’я школярів засобами футболу / Г. Коломоєць // Теорія та методика фізичного виховання. – 2007. – № 11. – С. 30–32.
6. Конох О. Є. Методика проведення занять фізичної культури з дітьми 5-6 років з використанням елементів футболу / О. Є. Конох // Вісник Запорізького національного університету. – 2011. – № 2 (6). – С. 12–15.
7. Клюс О. А. Погіршення здоров’я молодших школярів внаслідок втоми від розумової діяльності / О. А. Клюс, В. У. Дорош // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – 2011. – Вип. 4. – С. 74–81.
8. Кравчук Л. В. Забезпечення рухової активності молодших школярів / Л. В. Кравчук // Сучасна школа України. – 2014. – № 3. – С. 43–51.
9. Методичні рекомендації щодо визначення добової рухової активності школярів / Т. Ю. Круцевич, О. В. Давиденко, Г. Г. Смоліус, І. О. Когут. – Київ : Наук. світ, 2004. – 18 с.
10. Мудрик С. Сучасний стан здоров’я дітей молодшого шкільного віку / С. Мудрик // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – 2012. – №2 (18). – С. 183–187.
11. Петров А. О. Залучення школярів до здорового способу життя засобами футболу / А. О. Петров, О. П. Петров // Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. – 2012. – Вип. 5. – С. 169–176.
12. Столітенко Є. Фізичне виховання учнів 1–11 класів у процесі занять футболом : [посібник] / Є. Сто-літенко. – Київ : [б. в.], 2011. – 296 с.
13. Товт В. А. Теорія і технології оздоровчо-рекреаційної рухової активності: навч. посібник / В. А. Товт, І. І. Маріонда, Е. М. Сивохоп, В. Я. Сусла. – Ужгород : ДВНЗ «УжНУ», «Говерла», 2015. – 88 с.
14. Хрипко І. В. Вплив програм з традиційними та інноваційними засобами фізичного виховання на фізичний стан молодших школярів : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. : 24.00.01 / І. В. Хрипко ; НУФВСУ. – Київ, 2012. – 20 с.
15. Ярий Р. О. Вплив занять футболом на морфо-функціональний статус дггей молодшого шкільного віку : автореф. дис. … канд.. наук з фіз. вих. : спец. 24.00.02 / Р. О. Ярий ; Харківська держ. академія фіз. культури. – Харків, 2010. – 23 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-03-31

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Оптимізація рухового режиму молодших школярів засобами футболу. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 25, 55-59. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/199