Modern Olympic Movement and Symbolics – the Main Factor of Olympic Education

Authors

  • Nadiya Karabanova Lesya Ukrainka Eastern European National University
  • Anatoliy Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Svіtlana Savchuk Lesya Ukrainka Eastern European National University
  • Mykola Bilera Lesya Ukrainka Eastern European National University

Keywords:

Olympism, the Olympic Charter, Olympic education, International Olympic Committee, symbols, attributes, flame, medals, anthem

Abstract

To disseminate the knowledge about the оlympism and the Olympic movement, national Olympic academies carry out a lot of work in order to organize Olympic education according to recommendation of the International Olympic academy.

Implementation of the basic principles and regularities of functioning of the Olympic movement is set out in the Olympic Charter and is conducted by the National Olympic Committees. National and Regional Olympic Academies in Ukraine are included in the system of institutions through which the solution of the main tasks of national Olympic committees are realized.

The article presents all aspects of the Olympic symbolics used by the International Olympic Committee for promoting of the Olympic ideals throughout the world. These definitions are used in the process of Olympic education. Olympic education is dissemination of knowledge about the Olympic Games, the Olympic movement and olympism, began to develop in the world in the middle of 1970-s. It fully meets the requirements of society and contributes significantly to the development of modern civilization.

References

1. Бубка С. Н. Олимпийский спорт в обществе: история развития и современное состояние / С. Н. Бубка. – Киев : Олимп. лит., 2012. – 260 с.
2. Визитей Н. Н. Олимпизм Пьера де Кубертена и исторические перспективы реализации его идей / Н. Н. Визитей, В. А. Монолаки // Наука в олимп. спорте. – 2013. – № 3. – С. 5–15.
3. Матвєєв С. Ф. Олімпійська освіта – пріоритетний напрям в діяльності Олімпійської академії України / С. Ф. Матвєєв, Л. О. Радченко, Я. С. Щербашин // Олімп. спорт і спорт для всіх: IX Міжнар. наук. конгр. : тези доп. – Київ : Олімп. л-ра, 2005. – 22 с.
4. Мюллер Н. Олимпийское образование / Мюллер Н. // Мир спорта. – 2003. – № 3. – С. 6–12.
5. Олімпійська освіта : метод. рек. / уклад. М. М. Булатова, С. Ф. Матвєєв, В. Ф. Бойко [та ін.]. – Київ : Олімп. л-ра, 2002. – 40 с.
6. Олимпийский спорт : в 2 т. / В. Н. Платонов, М. М. Булатова, С. Н. Бубка [и др.] ; под o6щ. ред. В. Н. Платонова. – Киев : Олимп. лит., 2009. – Т. 1. – С. 256–359, 369–370, 395–399, 510–519, 624–629.
7. Родиченко В. С. Олимпийское образование и современные тенденции развития в области политики и идеологии / В. С. Родиченко, В. И. Столяров // Спорт, духовные ценности, культура. – М. : [б. и.], 2007. – Вып. 6.
8. Платонов В. Н. Энциклопедия олимпийского спорта / В. Н. Платонов. – Киев : Олимп. лит., 2004. – 116 с.
9. The International Olympic academy a history of an Olympic institution. International Olympic academy. – 2 ed. – Athens, 2011. – 284 p.
10. 50th International session foryoung participants. Special subject: the Olympic movement as a platform for peace.– K. Georgiadis, 2010. – 397 p.

Published

2019-12-11

Issue

Section

Professional Training of Physical Education and Sport Specialists

How to Cite

Modern Olympic Movement and Symbolics – the Main Factor of Olympic Education. (2019). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 23, 19-24. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/239