Формування мотивації до підвищення рухової активності учнів молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Василь Озарук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

мотивація, потреба, технологічна модель, рухова активність

Анотація

У цій статті розглянуто ефективність експериментальної програми «Формування потреби до підви­щення рухової активності учнів молодшого шкільного віку» та способів її впровадження в процес фізичного виховання на мотиваційно-переконуючому, привчально-діяльнісному та особистісно-заохочувальному етапах. При цьому висвітлено її вплив на стан сформованості основних компонентів потреби – мотиваційно-інформаційний; емоційно-вольовий та поведінковий

Мета програми полягає у формуванні потреби до підвищення рухової активності молодших школярів.

Зміст розробленої програми націлювався на мотиваційні чинники та оптимізацію рухового режиму дня учнів у взаємозв’язку школа–сім’я з опорою на малі форми фізичного виховання впродовж навчального дня (гімнастика до уроків, динамічні хвилини, рухливі перерви, паузи, спортивна година в ГПД).

Розробка програми «Формування потреби до підвищення рухової активності учнів молодшого шкільного віку» впроваджувалась у практику фізичного виховання з позиції технологічного підходу відповідно до технологічної моделі, що передбачала мету, завдання, компоненти, етапи реалізації, педагогічну підтримку у співпраці школа–сім’я; форми занять фізичними вправами; методи та методичні прийоми; принципи й результати оцінювання її ефективності.

Посилання

1. Ареф’ев В. Г. Фізична культура в школі (молодому спеціалісту) : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В. Г. Ареф’ев, Г. А. Єдинак. – 3-тє вид. перероб. і доп. – Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О. А., 2007. – 248 с.
2. Дубогай О. Д. Роль фізичного виховання в системі оздоровчих заходів у загальноосвітніх навчальних закладах / О. Д. Дубогай, І. В. Поташнюк // Фіз. виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2011. – № 4. – С. 21–26.
3. Дутчак М. В. Спорт для всіх в Україні: теорія та практика : монографія / М. В. Дутчак. – Київ : Олімп. л-ра, 2009. – 279 с.
4. Іщенко О. С. Формування мотивації підлітків до занять фізичною культурою в умовах навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вихо¬вання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. С. Іщенко. – Київ : Нац. ун-т фізичного виховання і спорту України, 2016. – 22 с.
5. Козак Є. М. Формування мотиваційно-ціннісного ставлення до фізичного виховання / Є. М. Козак // Фізичне виховання в школі. – 2002. – № 4. – С. 51–52.
6. Круцевич Т. Ю. Основні напрямки вдосконалення програм фізичного виховання школярів / Т. Ю. Круцевич // Теорія і методика фіз. вих. і спорту. – 2006. – № 4. – С. 20–27.
7. Мицкан Б. М. Вплив психологічних чинників на рухову діяльність / Б. М. Мицкан // Педагогіка, психологія та медично-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2007. – № 6. – С. 197–199.
8. Презлята Г. В. Педагогічна підтримка школярів у формуванні здорового способу життя [Електронний ресурс] / Г. В. Презлята, Б. П. Лісовський, З. М. Остап’як // Вісник Прикарпатського університету. Серія : Фізична культура. – 2013. – Вип. 18. – С. 10–17. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ vpnu_fiz_kult_2013_18_3.
9. Хекхаузен X. Мотивация и деятельность / X. Хекхаузен. – 2–е изд., стереотип. – СПб. : Питер ; М. : Смысл, 2003. – 860 с.

Завантаження

Опубліковано

2016-09-30

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Формування мотивації до підвищення рухової активності учнів молодшого шкільного віку. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 23, 32-38. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/242