Теоретичне обґрунтування специфіки фізичної реабілітації при аутизмі

Автор(и)

  • Наталія Нестерчук Національний університет водного господарства та природокористування

Ключові слова:

аутизм, діти, фізична реабілітація

Анотація

У статті висвітлено теоретичне підґрунтя, особливості впровадження фізичної реабілітації під час аутизму. Визначено та підтверджено різні прояви аутизму та особливості розвитку вказаної категорії дітей. Детально описано блоки завдань, яких потрібно дотримуватися та виконувати в процесі фізичної реабілітації: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, мовленнєвої, творчої активності. Виявлено особливості про­ведення занять, що ґрунтуються на чіткій структурі, зацікавленості дітей, постійне активне залучення до діяльності. Визначено основні аспекти фізичної реабілітації дітей з аутизмом: ранній початок, чітко орга­нізована робота, спеціально обладнане приміщення, розділене на зони, сприяння зменшенню прояву страху.

Посилання

1. Аршатская О. С. Психологическая помощь ребенку раннего возраста при формирующемся детском аутизме / О. С. Аршатская // Дефектология. – 2009. – № 2. – С. 46–56.
2. Костин И. А. Клуб подростков и взрослых с последствиями раннего аутизма / И. А. Костин // Де-фектология. – 2009. – № 4. – С. 63–70.
3. Костин И. А. Усложнение картины мира – направление психологической помощи аутичным подросткам / И. А. Костин // Воспитание и обучение детей с нарушениями развития. – 2010. – № 3. – С. 3–9.
4. Либлинг М. М. Подготовка к обучению детей с ранним детским аутизмом / М. М. Либлинг // Де-фектология. – 2007. – № 4. – С. 80–86.
5. Максимова Е. В. Уровни общения. Причины возникновения раннего детского аутизма и его коррекция на основе теории Н. А. Бернштейна / Е. В. Максимова – М. : Изд-во «Диалог-МИФИ», 2008. – 288 с.
6. Пласкунова Е. В. Можливості адаптивного фізичного виховання у формуванні рухових функцій у дітей з синдромом раннього дитячого аутизму / Е. В. Пласкунова // Школа здоров’я. – 2004. – № 1. – С. 57–62.
7. Скрипник Т. В. Системно-феноменологічний підхід до діагностики та корекції розвитку дітей з аутизмом : дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.08 / Скрипник Тетяна Вікторівна ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. – Київ, 2010. – 385 с.
8. Хворова Г. М. Комплексна психолого-педагогічна технологія корекції розвитку активності дитини з аутизмом : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Г. М. Хворова ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Дра-гоманова. – Київ, 2010. – 22 с.
9. Химко М. Б. Психологічні особливості батьківського ставлення до дітей з аутизмом : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. Б. Химко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАН України. – Київ, 2010. – 21 с.
10. Шульженко Д. І. Психологічні основи корекційного виховання дітей з аутистичними порушеннями : автореф. дис ... д-ра пед. наук : 19.00.08 / Д. І. Шульженко ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 45 с.

Завантаження

Опубліковано

2016-09-30

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Теоретичне обґрунтування специфіки фізичної реабілітації при аутизмі. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 23, 89-92. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/252