Особливості ставлення школярів із вадами слуху до власного здоров’я

Автор(и)

  • Віталій Кашуба Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Олена Маслова Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Тетяна Ричок Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

здоров’я, діти з вадами слуху, учні, школярі, спосіб життя, слабочуючі, глухі

Анотація

У статті розглянуто особливості інформованості та активності школярів із вадами слуху в питаннях ціннісного ставлення до власного здоров’я, до фізкультурно-спортивної діяльності, а також охаракте­ризовано спосіб життя та виконано аналіз умов життя й навчання. Акцентування уваги та зацікавле­ності в покращенні рівня власного здоров’я серед дітей і підлітків із вадами слуху надає їм можливість адекватно планувати спрямованість майбутнього професійного самовизначення й соціальної адаптації.

Посилання

1. Боскис Р. М. Глухие и слабослышащие дети / Р. М. Боскис. – М. : Сов. спорт, 2004. – 304 с. : ил. – (Золотые страницы сурдопедагогики).
2. Випасняк І. Вплив активізації рухової активності на соціальну інтеграцію глухих дітей / І. Випасняк // Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура. – Івано-Франківськ, 2006. – Вип. 2. – С. 136–140.
3. Гацоєва Л. С. Соматичне здоров’я дітей зі зниженим слухом та його зміни під впливом експери¬мен-тальної методики / Л. Гацоєва // Фізична культура, спорт та здоров’я нації : зб. наук. праць. – Вип. 13. – Вінниця, 2012. – С. 18–23.
4. Голозубец Т. С. Методика адаптивного физического воспитания глухих детей младшего школьного возраста с использованием креативных средств физической культуры : автореф. дис. ... канд. пед. наук / Т. С. Голозубец. – Хабаровск, 2005. – 23 с.
5. Кашуба В. Про можливості використання сучасних комп’ютерних технологій у процесі адаптивного фізичного виховання / В. Кашуба, Зіяд Хмаіді Ахмад Насралла, К. Сергієнко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2007. – № 1 – С. 11–15.
6. Кашуба В. О. Оцінювання та аналіз складових здорового способу життя студентської молоді / В. О. Кашуба, С. М. Футорний, О. В. Андрєєва // Педагогіка, психологія та медично.-біологічні проблеми фізично виховання і спорту. – Харків, 2012. – № 7. – С. 59–65 ; Круцевич Т. Ю. Теория и методика физического воспитания : учебник в 2-х т. / Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 2003. – С. 302–303.
7. Луковская О. Л. Особенности морфофункционального состояния слабослышащих детей с нарушением осанки среднего школьного возраста / О. Л. Луковская, А. С. Афанасьева // Теория и методика физической культуры. – 2012. – № 4. – С. 48–53.
8. Полатайко Ю. О. Теоретичні аспекти фізичного виховання дітей з вадами слуху засобами баскетболу / Ю. О. Полатайко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 7 (33). – Т. 2: Н–Я. – С. 118–122.
9. Психология глухих детей / под ред. И. М. Соловьева, Ж. И. Шиф, Т. В. Розановой, Н. В. Яшковой. – 2-е изд., стереот. – М. : Сов. спорт, 2006. – 448 с. : ил. – (Золотые страницы сурдопедагогики).
10. Таранченко О. М. Західноєвропейский контекст формування національних систем спеціальної освіти осіб з порушенням слуху / О. М. Таранченко // Дефектологія. – Київ, 2012. – № 3. – С. 40–45.
11. Футорный С. М. Здоровьесберегающие технологии в процессе физического воспитания студенческой молодежи : [монография] / С. М. Футорный. – Киев : Саммит-книга, 2014. – 296 с.
12. Футорний С. М. Формування понять здоров’я та здорового способу життя у процесі фізичного виховання студентів / С. М. Футорний // Спортивна медицина. – Київ, 2011. – № 1–2. – С. 85–92.
13. Berg A. Clodal cognitive function in childen with epilepsy: A community-based study / A. Berg, J. Langfitt, T. M. Testa [et al.] // Epilepsia. – 2008. – 49, Suppl. I. – P. 608–614.
14. Webber J. F. Streetball for hearing loss students // CNI Review. – 2012. – Spring Vol. – P. 46–51.

Завантаження

Опубліковано

2016-09-30

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Особливості ставлення школярів із вадами слуху до власного здоров’я. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 23, 115-121. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/257