Концептуальні основи формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами

Автор(и)

  • Володимир Захожий Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Сергій Козіброцький Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Наталія Захожа Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Ольга Касарда Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

старшокласники, самостійні заняття, формування готовності, фізичні вправи

Анотація

Готовність школяра до діяльності характеризується досить складним змістом та структурою й уключає психологічну, науково-теоретичну, практичну, психофізичну та фізичну готовність. В основу формування го­товності учнів до самостійних занять фізичними вправами покладено такі дидактичні  принципи, як свідо­мість, активність школярів; науковість; системність і послідовність; міцність знань, умінь та навичок; ди­ференціації й індивідуалізації навчання. Важлива умова формування готовності старшокласників до само­стійних занять фізичними вправами – визначення етапів навчання. Основними педагогічними умовами форму­вання готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами є систематичність, неперерв­ність занять фізичними вправами; особистісно-діяльнісний підхід у процесі навчання; орієнтація на самовиховання та саморозвиток; міждисциплінарна інтеграція навчальних дисциплін; створення атмосфери співпраці й узаємо­навчання. Отже, готовність старшокласників до самостійних занять фізичними вправами – інтегроване утво­рення, що містить у собі низку компонентів, адекватних вимогам, змісту й умовам діяльності.

Посилання

1. Ареф’єв В. Г. Фізичне виховання в школі / В. Г. Ареф’єв, В. В. Столітенко. – К. : ІЗМН, І997. – С. 56–59.
2. Булатова М. М. Здоров’я і фізична підготовленість населення України / М. М. Булатова, О. Т. Литвин // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2004. – № 1. – С. 3–9.
3. Булатова М. М. Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні / М. М. Булатова, Ю. А. Усачов // Теорія і методика фізичного виховання ; за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – С. 320–354.
4. Дубогай А. Д. Контроль и самоконтроль при самостоятельных занятиях физическими упражнениями / А. Д. Дубогай // Физическая культура в шк. – 1983. – № 10. – С. 54–56.
5. Захожий В. В. Методика формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я)» / В. В. Захожий. – Львів, 2011. – 20 с.
6. Иващенко Л. Я. Методика физкультурно-оздоровительных занятий / Л. Я. Иващенко, Т. Ю. Круцевич. – Киев : УГУФВС, 1994. – 126 с.
7. Інтеграція пізнавальної і рухової діяльності в системі навчання і вихо¬вання школярів : метод. посіб. для вчителів почат. шк. та фіз. культури, студ. та батьків / [О. Дубогай, Б. Пангелов, Н. Фролова, М. Горбенко]. – К. : [б. в.], 2001. – 152 с.
8. Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 1999. – 232 с.
9. Линец М. М. Основи методики розвитку рухових якостей / М. М. Линец. – Львів : Штабур, 1997. – 207 с.
10. Сластенин В. А. Профессионально-педагогическая подготовка современного учителя / В. А. Сластенин // Педагогика. – 1991. – № 10. – С. 79–81.
11. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Т. : Навч. кн. – Богдан, 2001. – Ч. 1. – 272 с.

Завантаження

Опубліковано

2016-06-30

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Концептуальні основи формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 22, 28-31. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/269