До питання організації процесу фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку з депривацією зору

Автор(и)

  • Світлана Демчук Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Тетяна Красушина Рівненський державний гуманітарний університет

Ключові слова:

організація, процес, фізичне виховання, діти, молодший, депривація, зір

Анотація

Організація процесу фізичного виховання з традиційним підходом до дітей без відхилень у стані здоров’я не повною мірою розв’язує проблему покращення показників фізичного розвитку й підвищення рівня фізичної підготов­леності дітей молодшого шкільного віку з депривацією зору в спеціальній школі-інтернаті. Завдання дослідження – розкрити особливості організації процесу фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку з депривацією зору з метою їх соціальної адаптації. Методи дослідження – аналіз та узагальнення літературних джерел, аналіз досвіду вчителів спеціального навчального закладу. Цілеспрямовані й дозовані фізичні вправи є потужним засобом корекції й компенсації недоліків у фізичному й функціональному розвитку дітей із порушеннями зору. Вони підвищують показники фізичного розвитку, сприяють корекції порушених функцій, покращують працездатність. Проблема організації процесу фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку з депривацією зору спеціальної школи-інтернату вивчено недостатньо глибоко, хоча необхідність розробки цього напрямку очевидна. Дотепер ще залишаються відкритими питання з особливостей фізичного розвитку, фізичної підготовленості, просторової організації тіла в дітей молодшого шкільного віку з депривацією зору, що є перспективою подальших наукових досліджень.

Посилання

1. Аветисов Э. С. Физкультура при близорукости / Э. С. Аветисов, Е. И. Ливадо, Ю. И. Курпан. – М. : Знание, 1985. – 23 с.
2. Азарян Р. Н. Физическое воспитание слепых и слабовидящих школьников в режиме дня / Р. Н. Азарян. – М. : [б. и.], 1987. – 118 с.
3. Демирчоглян Г. Г. Специальная физическая культура для слабовидящих школьников / Г. Г. Де-мирчоглян, А. Г. Демирчоглян. – М. : Сов. спорт, 2000. – 160 с. : ил. – (Физическая культура и спорт инвалидов и лиц с отклонениями в состоянии здоровья).
4. Ермаков Е. П. Основы тифлопедагогики: развитие, обучение и воспитание детей с нарушениями зрения : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Е. П. Ермаков, Г. А. Якунин. – М. : Гуманит. издат. центр ВЛАДОС, 2000. – 240 с.
5. Никулина Г. В. Охраняем и развиваем зрение. Учителю о работе по охране и развитию зрения учащихся младшего школьного возраста : учеб.-метод. пособие для педагогов образовательных учреждений общего назначения / Г. В. Никулина, Л. В. Фомичева. – СПб. : «ДЕТСТВО-ПРЕСС»», 2002. – 128 с.
6. Ростомашвили Л. Н. Коррекция двигательных нарушений детей с депривацией зрения средствами адаптивного физического воспитания : автореф. дис. … канд. наук по физ. воспитанию и спорту / Л. Н. Ростомашвили. – СПб., 1999. – 24 с.
7. Ростомашвили Л. Н. Физические упражнения для детей с нарушенным зрением : метод. рек. для учителей, воспитателей, родителей / Л. Н. Ростомашвили. – СПб., 2001. – 124 с.
8. Сермеев Б. В. Физическое воспитание слабовидящих детей / Б. В. Сермеев. – М. : [б. и.], 1983. – 96 с. : ил.
9. Солнцева Л. И. Теоретические и практические аспекты коррекционно-воспитательной работы в школе для слепых на современном этапе / Л. И. Солнцева // Дефектология. – 1990. – № 1. – С. 9–15.
10. Частные методики адаптивной физической культуры : учеб. пособие / под ред. Л. В. Шапковой. – М. : Сов. спорт, 2003. – 464 с. : ил.

Завантаження

Опубліковано

2016-06-30

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

До питання організації процесу фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку з депривацією зору. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 22, 73-78. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/278