Вплив мотиваційної сфери на рухову активність та заняття фізичним вихованням дітей із вадами інтелекту

Автор(и)

  • Тетяна Приходько Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

мотивація, адаптивне фізичне виховання, умови, особливості, рухова активність, вади інтелекту

Анотація

Проблеми потенційних можливостей осіб із розумовими вадами, пристосування їх до життя, їх соціалі­зації набувають усе більшої суспільної значущості. Адаптивне фізичне виховання виступає не лише як один із за­собів усунення недоліків у руховій сфері, але й повноцінного фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, адап­тації в соціумі.

У статті здійснено теоретичне обґрунтування необхідності створення умов для формування мотивації до занять адаптивним фізичним вихованням та руховою активністю. Проаналізовано спеціальну літературу й інформаційні джерела, у яких представлено сучасні погляди щодо мотивації та умов, які сприяють позитивній мотиваційній сфері дітей та молоді з інтелектуальною недостатністю, ураховуючи їхні психологічні особли­вості й навколишнє соціальне середовище, що суттєво впливають на формування інтересу до занять адаптив­ним фізичним вихованням. Серед багатьох факторів, що впливають на формування мотиваційної сфери виділено основні – це сукупність зовнішніх та внутрішніх умов, які створюються викладачем адаптивного фізичного виховання у взаємодії з педагогічним колективом і родиною учня.

Посилання

1. Евсеев С. П. Технологии физкультурно–спортивной деятельности в адаптивной физической культуре : учебник / С. П. Евсеев. – М. : Сов. спорт, 2013. – 388 с. : ил.
2. Гаврилов О. В. Емоційне підкріплення як ефективний фактор формування мовлення у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю / О. В. Гаврилов // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – 2011. – № 17.
3. Докучина Т. О. Мотивація навчання розумово відсталих учнів молодших класів / Т. О. Докучина // Проблемы высшего образования лиц с особенными потребностями. – 2014. – № 1.
4. Калугин М. И. Педагогические условия социальной адаптации умственно отсталых школьников средствами физической культуры : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / М. А. Калугин. – Ярославль, 1998. – 238 с.
5. Пелих Е. Ю. Формирование мотивации к физкультурно-спортивной деятельности у школьников с нарушением интеллекта на занятиях адаптивным физическим воспитанием : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Е. Ю. Пелих. – СПб., 2011. – 166 с.
6. Салимов М. И. Влияние средств физической культуры на подготовленность к социальной адаптации школьников с легкой степенью умственной отсталостью : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / М. И. Салимов. – Екатеринбург, 2006. – 166 с.
7. Ужченко І. Ю. Особливості мотивації навчальної діяльності розумово відсталих молодших школярів / І. Ю. Ужченко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. пр. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011. – № 9. – С. 366–370.
8. Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры: Учебник. / Л. В. Шапкова. – М. : Сов. спорт, 2007. – 608 с.
9. Шипицина Л. М. Необучаемый ребѐнок в семье и обществе. Социализация детей с нарушением интеллекта / Л. М. Шипицина. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб. : Речь, 2005. – 477 с.

Завантаження

Опубліковано

2016-06-30

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Вплив мотиваційної сфери на рухову активність та заняття фізичним вихованням дітей із вадами інтелекту. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 22, 102-106. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/284