Мотивація до фізкультурно-оздоровчої рухової активності як основа розробки концепції професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецьких спеціальностей

Автор(и)

  • Інна Асаулюк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Ключові слова:

студенти мистецьких спеціальностей, концепція, мотивація

Анотація

У статті на основі аналізу науково-методичної літератури та системного аналізу передового досвіду сформовано проблематику процесу фізичної підготовки студентів музичних спеціальностей. Наголошено на недостатності розробки методологічного підґрунтя фізичного виховання студентів-музикантів з урахуванням професійно-залежних показників фізичного стану. У статті окреслено питання комплексного підходу до підвищення ефективності процесу професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецьких спеціальностей і розробки методологічного підґрунтя в рамках конкретизування теоретико-методичних засад та з урахуванням мотиваційних передумов. Мета роботи – визначити особистісні передумови розробки теоретико-методичних засад професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецьких спеціальностей. У педагогічному експерименті брали участь студенти навчальних закладів культури й мистецтв Вінницької області. Методи дослідження – аналіз спеціальної науково-методичної літератури; вивчення та узагальнення педагогічного досвіду, педагогічний експеримент, анкетування, якісний аналіз результатів експерименту. Результати. Проаналізовано мотиваційні пріоритети до фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів мистецьких спеціальностей у напрямі підвищення рівня стану власного здоров’я, розглянуто характер відповідей студентів на питання щодо загальної мети занять та мотивів, що спонукають до регулярної фізкультурно-оздоровчої діяльності. Серед мотиваційних передумов окреслено потребу залучення студентів до активного фізичного вдосконалення та визначено думку студентів щодо створення необхідних умов для їх залучення до активного фізичного вдосконалення. Досліджено особливості прояву мотивації до занять фізичною культурою й спортом у юнаків і дівчат, які навчаються за спеціальністю «Музичне мистецтво». Отримані результати стали основою розробки технології корекції фізичного стану студентів у процесі фізичного виховання з урахуванням їх мотивації до фізкультурно-оздоровчих занять.

Посилання

1. Holovanova, N. (2017). Professionally-applied physical training of future specialists in sewing industry with the use of information technologies [Profesiyno-prykladna fizychna pidhotovka maybutnikh fakhivtsiv shveynoho vyrobnytstva z vykorystannyam informatsiynykh tekhnolohiy]. Kyiv: MONU, NUFVSU (in Ukrainian).
2. Dyachenko, A. (2015). Health-preserving technologies in the process of physical education and sports [Zdorovyazberezhuvalni tekhnolohiyi u protsesi fizychnoho vykhovannya i sportu]. Collection of scientific works VIII all-Ukrainian scientific and practical conference «Educational and scientific support of activity of law enforcement bodies and military formations of Ukraine» [Zbirnyk naukovykh prats VIII Vseukrayinska naukovo-praktychna konferentsiya «Osvitno-naukove zabezpechennya diyalnosti pravookhoronnykh orhaniv i viyskovykh formuvan Ukrayiny»], 541–543 (in Ukrainian).
3. Dyachenko, A. (2016). The significance of the disciplines of professional and practical training in the formation of health-saving skills at the students of the Faculty of Physical Education [Znachennya dystsyplin profesiyno-praktychnoyi pidhotovky u formuvanni zdorovyazberihayuchykh umin u studentiv fakultetu fizychnoho vykhovannya]. Collection of scientific works of the all-Ukrainian scientific-practical conference «The discourse of health in education: philosophy, pedagogy, anthropology, psychology» (Communal Higher Educational Institution «Vinnitsa Academy of Continuous Education») [Zbirnyk naukovykh prats Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Dyskurs zdorovya v osviti: filosofiya, pedahohika, antropolohiya, psykholohiya» (Komunalnyy vyshchyy navchalnyy zaklad «Vinnyts’ka akademiya neperervnoyi osvity»)], 145–146 (in Ukrainian).
4. Kashuba, V., Martyniuk, O., & Kolos, M. (2013). On the use of multimedia technologies in the process of physical education of students [K voprosu ispolzovaniya multimediynykh tekhnologiy v protsesse fizicheskogo vospitaniya studencheskoy molodezhi]. Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky], 10, 39–45 (in Russian).
5. Kashuba, & Verkhovaya, T. (2002). Methodological features of the study of human posture [Metodologicheskiye osobennosti issledovaniya osanki cheloveka]. Pedagogy, and problems of education and sports [Pedahohika, ta problemy vykhovannya i sportu], 13, 48–53 (in Russian).
6. Kashuba, V., & Adel Benzheddu K. (2005). Prevention and correction of disorders of the spatial organization of the human body in the process of physical education [Profilaktika i korrektsiya narusheniy prostranstvennoy o rganizatsii tela cheloveka v protsesse fizicheskogo vospitaniya]. Znannya Ukrainy (in Russian).
7. Kashuba, V. (2007). Technological innovations in the system of training specialists in physical culture and sports [Tekhnologicheskiye innovatsii v sisteme podgotovki spetsialistov po fizicheskoy kulture i sportu]. Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports [Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu], 5, 129–130.
8. Kashuba, V., & Futornyi, S. (2016). From the experience of using informational technologies in the process of physical education practicing of different groups of the population [Iz dosvidu vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi zanyat fizychnym vykhovannyam riznykh hrup naselennya]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky [Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University], 21, 81–90 (in Ukrainian).
9. Kashuba, V., & Honcharova, N. (2010). Modern approaches to monitoring the physical condition of students in the process of physical education [Suchasni pidkhody do monitorynhu fizychnoho stanu shkolyariv u protsesi fizychnoho vykhovannya]. Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports [Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu], 1, 71–73 (in Ukrainian).
10. Kashuba, V. (2015). A meaningful component of physical education of students with disorders of the locomotor system in special medical groups [Zmistovnyy komponent fizychnoho vykhovannya studentiv iz porushennyamy oporno-rukhovoho aparatu v spetsialnykh medychnykh hrupakh]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky [Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University], 20, 44–50 (in Ukrainian).
11. Pylypey, L. (2011). Theoretical and methodical bases of professionally-applied physical training of students of higher educational institutions [Teoretyko-metodychni osnovy profesiyno-prykladnoyi fizychnoyi pidhotovky studentiv vyshchykh navchal’nykh zakladiv]. Kyiv: Natsionalmyi universytet fizychnoho vykhovannia i sportu Ukrainy. (in Ukrainian).
12. Sadovskyi, O. (2017). Formation of recreational culture of student youth in the process of physical education [Formuvannya rekreatsiynoyi kultury studentskoyi molodi v protsesi fizychnoho vykhovannya]. Kyiv: MONU, NUFVSU (in Ukrainian).

Завантаження

Опубліковано

2018-06-02

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Мотивація до фізкультурно-оздоровчої рухової активності як основа розробки концепції професійно-прикладної фізичної підготовки студентів мистецьких спеціальностей. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 30, 28-32. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/29