Формування педагогічної майстерності спортивного педагога на етапах професійного становлення

Автор(и)

  • Тетяна Петровська Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

кваліфікація, компетенція, компетентність, професійний досвід, професіоналізм, майстерність

Анотація

Актуальність. Становлення та трансформація суспільства суттєво підвищують вимоги до рівня знань, професіоналізму, компетентності працівників освіти. Формування професійної компетентності особистості є актуальним для  дослідження. Завдання статті – розглянути теоретико-методологічні аспекти підготовки фахівців у фізичному вихованні. Результати – аналіз сутності та психологічних складників таких понять, як кваліфікація, компетенція, компетентність, професійний досвід, професіоналізм і  педагогічна майстерність, із погляду представленості в професійній діяльності творчої, мотиваційної й нормативної компонентів. Про­понується технологія формування педагогічної майстерності фахівців, яка відповідатиме категоріям на­вчальних цілей у когнітивній галузі: знання, розуміння, аналіз, синтез, застосування, оцінка. Висновки. У процесі професійного становлення суб’єкта професійної діяльності загострюється суперечність між потребами у творчому вдосконалюванні діяльності й нормативними операційно-технічними способами її виконання. Це вирішується формуванням індивідуального стилю роботи, особистісного стиля виконання – володіння профе­сією у формі майстерності.

Посилання

1. Атаманов В. Д. Размышление о профессии преподавателя физического воспитания и тренера / В. Д. Атаманов // Теорія і практика фізичного виховання. – 2003. – № 2. – С. 153–159.
2. Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. – М. : Академия, 2004. – 304 с.
3. Петровська Т. В. Майстерність спортивного педагога : навч. посіб. / Т. В. Петровська. – К. : Олімп. л-ра, 2015. – 184 с.
4. Петровский В. В. Организация спортивной тренировки / В. В. Петровский. – Киев : Здоровья, 1978. – 95 с.
5. Труднев А. В. Личность тренера как ведущее условие модернизации педагогического образования / А. В. Труднев // Материалы международной научной конференции психологов спорта и физической культури «Рудиковские чтения». – М., 2004. – С. 103–105.
6. Тукачев Ю. Критерии оценки профессиональной пригодности субъекта труда [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://flogiston.ru/articles/labour/profprigod.
7. Туник Е. Ю. Педагогическое мастерство преподавателя физического воспитания / Е. Ю. Туник // Педагогіка, психологія і медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр.. – Х., 2008. – № 6. – С. 156–158.
8. Швалб Ю. М. Психологические формы фиксации жизненного опыта / Ю. М. Швалб // Актуальні проблеми психології: психологічна герменевтика. – К., 2005. – С. 14–21.

Завантаження

Опубліковано

2016-03-31

Номер

Розділ

Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту

Як цитувати

Формування педагогічної майстерності спортивного педагога на етапах професійного становлення. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 21, 25-30. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/298