Особистісні передумови розробки концепції здоров’яформувальних технологій студентів закладів освіти

Автор(и)

  • Анна Дяченко Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Ключові слова:

студенти, мотивація, особистісні передумови, концепція, здоров’яформувальні технології

Анотація

Ураховуючи тенденцію погіршення рівня здоров’я студентської молоді, безперечно, актуальними вважаємо дослідження, спрямовані на пошук нових способів підвищення загального фізичного стану студентів. Автори єдині в тому, що для підвищення якості організації процесу фізичного виховання в навчальних закладах потрібне проведення цілеспрямованої роботи, в основу якої, насамперед, повинна бути покладена діагностика фізичної підготовленості студентів із подальшим прийняттям педагогічних заходів. Одним із головних завдань фізичного виховання в закладах вищої освіти є підтримання в студентів належного рівня функціональних й морфологічних можливостей організму, фізичних і рухових можливостей, працездатності, зокрема за рахунок використання в процесі фізичного виховання студентів здоров’яформувальних технологій. Методи дослідження – аналіз спеціальної науково-методичної літератури; вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, педагогічний експеримент, анкетування, якісний аналіз результатів експерименту. Проаналізовано мотиваційні пріоритети до фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів у напрямі підвищення рівня стану власного здоров’я, розглянуто характер відповідей студентів на питання щодо загальної мети занять і мотивів, що спонукають до регулярної фізкультурно-оздоровчої діяльності. Формування принципово нової концепції здоров’яформувальних технологій у системі фізичного виховання студентів закладів освіти передбачає визначення особливостей фізичного стану, вибір засобів фізичного виховання та фізичного навантаження відповідно до рівня фізичної підготовленості й функціональних можливостей організму, розвиток фізичних якостей, визначення оптимального рівня фізичного навантаження, прогнозування адаптаційних реакцій організму на різні фізичні навантаження, здійснення диференційованого підходу з урахуванням положень теорії та методики фізичного виховання. Реалізація здоров’яформувальних технологій у системі фізичного виховання студентів закладів освіти потребує охоплення всіх форм навчально-виховної діяльності: ранкова гімнастика, фізкультурні паузи, заняття в спортивних секціях, самостійні заняття в позааудиторний час, масові фізкультурно-спортивні заходи.

Посилання

1. Andryeyeva, O., Kateryna, U., &Sadovskyi, O. (2015). Organization of free time for student youth [Orhanizatsiya vilnoho chasu studentskoyi molodi]. Topical problems of physical culture, sport and human health in modern society: materials of the scientific-practical conference (Chernivtsi, April 24–25, 2015) [Aktualni problemy fizychnoyi kultury, sportu ta zdorovya lyudyny u suchasnomu suspilstvi: materialy naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (Chernivtsi, 24–25 kvitnya 2015 r.)], 54–57 (in Ukrainian).
2. Kashuba, V., Martyniuk, O., & Kolos, M. (2013). On the use of multimedia technologies in the process of physical education of students [K voprosu ispolzovaniya multimediynykh tekhnologiy v protsesse fizicheskogo vospitaniya studencheskoy molodezhi]. Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky], 10, 39–45 (in Russian).
3. Kashuba, & Verkhovaya, T. (2002). Methodological features of the study of human posture [Metodologicheskiye osobennosti issledovaniya osanki cheloveka]. Pedagogy, and problems of education and sports [Pedahohika, ta problemy vykhovannya i sportu], 13, 48–53 (in Russian).
4. Kashuba, V., & Adel Benzheddu K. (2005). Prevention and correction of disorders of the spatial organization of the human body in the process of physical education [Profilaktika i korrektsiya narusheniy prostranstvennoy o rganizatsii tela cheloveka v protsesse fizicheskogo vospitaniya]. Znannya Ukrainy (in Russian).
5. Kashuba, V. (2007). Technological innovations in the system of training specialists in physical culture and sports [Tekhnologicheskiye innovatsii v sisteme podgotovki spetsialistov po fizicheskoy kulture i sportu]. Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports [Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu], 5, 129–130 (in Russian).
6. Kashuba, V., & Futornyi, S. (2016). From the experience of using informational technologies in the process of physical education practicing of different groups of the population [Iz dosvidu vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi zanyat fizychnym vykhovannyam riznykh hrup naselennya]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky [Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University], 21, 81–90 (in Ukrainian).
7. Kashuba, V., &Honcharova, N. (2010). Modern approaches to monitoring the physical condition of students in the process of physical education [Suchasni pidkhody do monitorynhu fizychnoho stanu shkolyariv u protsesi fizychnoho vykhovannya]. Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports [Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu], 1, 71–73 (in Ukrainian).
8. Kashuba, V. (2015). A meaningful component of physical education of students with disorders of the locomotor system in special medical groups [Zmistovnyy komponent fizychnoho vykhovannya studentiv iz porushennyamy oporno-rukhovoho aparatu v spetsialnykh medychnykh hrupakh]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky [Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University], 20, 44–50 (in Ukrainian).
9. Kashuba, V., Lopatskiy, S. (2017). The issue of increasing the effectiveness of physical education for those engaged in physical exercises using technological innovations [K voprosu povysheniya effektivnosti fizicheskogo vospitaniya zanimayushchikhsya fizicheskimi uprazhneniyami s ispolzovaniyem tekhnologicheskikh innovatsiy]. Youth scientific bulletin of Lesia Ukrainka Eastern European National University [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky], 27, 46–52 (in Russian)
10. Krutsevych, T., Andryeyeva, O., Blahiy, O. (2008). Recreational activities as a factor of formation of permissive culture [Rekreatyvni zanyattya yak chynnyk formuvannya dozvilnoyi kultury]. Sports herald of Prydniprovya [Sportyvnyi visnyk Prydniprovya], 01, 3–7. (in Ukrainian).
11. Sadovskyi, O. (2016). Study of the budget of free time and recreational activity of students [Doslidzhennya byudzhetu vilnoho chasu ta rekreatsiynoyi aktyvnosti studentiv]. Scientific journal of M. P. Dragomanov National Pedagogical University. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports) [Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriya 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kultury (fizychna kultura i sport)], 6, 103–106 (in Ukrainian).
12. Futornyi, S. (2014). Health-saving technologies in the process of physical education of students [Zdorovyesberegayushchiye tekhnologii v protsesse fizicheskogo vospitaniya studencheskoy molodezhi]. Kyiv: Sammit-Kniga (in Russian).

Завантаження

Опубліковано

2018-06-02

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Особистісні передумови розробки концепції здоров’яформувальних технологій студентів закладів освіти. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 30, 33-37. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/30