Рhysical Rehabilitation in Cases of Locomotor Disorders as a Variant of the Pedagogical System

Authors

  • Andrii Hertsyk Lviv State University of Physical Culture

Keywords:

pedagogical system, system of physical rehabilitation, system components

Abstract

In the article it is stressed the importance of a systematic approach in studying the pedagogical process and summarizing the main characteristics of pedagogical systems. It is analyzed the modern approaches to describing the pedagogical systems. It was established that in physical rehabilitation the key systemic concepts were not defined. Physical reha­bi­litation as a peda­gogical system was described. It was offered the variant of definition of physical rehabilitation, system-forming factor, structu­ral and functional components were outlined. It was stressed the importance of further investigation of the structural and functional components of the system of physical rehabilitation.

References

1. Теория и методика физического воспитания : в 2 т. / под. ред. Т. Ю. Круцевич. – Т. 1. – Киев : Олимп. лит., 2003. – 423 с.
2. Мурза В. П. Фізична реабілітація : навч. посіб. / В. П. Мурза. – К. : Орлан, 2004. – 559 с.
3. Актуальные вопросы содержательной коррекции преподавания физической реабилитации в высших учебных заведениях : материалы Междунар. науч.-метод. конф. / [Г. Е. Верич, С. К. Клименко, Т. П. Гусев и др.]. – Белгород : Изд-во БелГТАСМ, 2002. – С. 46–48.
4. Сущенко Л. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико-методологічний аспект) : монографія / Л. П. Сущенко. – Запоріжжя : ЗДУ, 2003. – 442 с.
5. Мухін В. М. Фізична реабілітація : підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту / В. М. Мухін. – К. : Олімп. л-ра, 2005. – 472 с.
6. Вовканич А. С. З досвіду розробки навчального плану спеціальності «Фізична реабілітація» / А. С. Вовканич // Нові погляди на проблеми епідеміології, етіопатогенезу, діагностики і лікування розсіяного склерозу та можливості його реабілітації : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. – Львів, 1998. – С. 63–65.
7. Андрощук І. Реалізація системного підходу в навчальному процесі як педагогічна проблема [Електронний ресурс] / І. Андрощук // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2013. – № 7. – С. 8–14. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ppsv_2013_7_3.pdf
8. Романишин М. Я. Принцип системності фізичної реабілітації / М. Я. Романишин // Концепція розвитку галузі фізичного виховання і спорту в Україні : зб. наук. пр. – Рівне, 2010. – Вип. 7. – С. 298–304.
9. Малафіїк І. В. Побудова моделі функціональної структури морфологічних компонентів системи знань школярів / І. В. Малафіїк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. – Рівне : Рівненський держ. гуманіт. ун-т, 2000. – Вип. 11.– С. 107–110.
10. Фокшек А. В. Системний та синергетичний підходи у моделюванні сучасного педагогічного процесу [Електронний ресурс] / А. В. Фокшек // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. – Серія : Педагогіка. – 2011. – № 6. – Режим доступу : http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/464
11. Кузьмина Н. В. Системный подход в педагогических исследованиях / Н. В. Кузьмина // Методология педагогических исследований / под ред. А. И. Пискунова, Г. В. Воробьева. – М. : НИИ ОП АПН СССР, 1980. – С. 82–117.
12. Проказа О. Т. Системний підхід до побудови теорії цілісного педагогічного процесу (ЦПП) [Електрон¬ний ресурс] / О. Т. Проказа. // Науковий вісник Донбасу. – 2012. – № 4. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/nvd_2012_4_37.pdf
13. Зязюн І. А. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : кол. моногр. / за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вид-во «Віпол», 2000. – С. 112.
14. Безпалько В. П. Основи теории педагогических систем / В. П. Безпалько. – Воронеж : Изд-во Воронежского ун-та, 1977. – С. 12.
15. Кузьмина Н. В. Методы системного педагогического исследования / под ред. Н. В. Кузьминой. – Л. : [б. и.], 1980. – 180 с.
16. Кузьмина Н. В. Системный подход в педагогическом исследовании / Н. В. Кузьмина // Педагогика и психология / Н. В. Кузьмина. – М. : МПГУ, – 1991.
17. Букач М. М. Системний підхід як засіб організації адаптаційно-реабілітаційної роботи студентів з обмеженими можливостями в умовах університетської освіти / М. М. Букач // Наукові праці Чорно-морського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». – Сер. : Педагогіка. – 2009. – Т. 112. – Вип. 99. – С. 129–135.
18. Коваленко І. І. Вступ до системного аналізу : навч. посіб. / І. І. Коваленко, П. І. Бідюк, О. П. Гожий. – Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П.Могили, 2004. – 146 c.
19. Наказ МОЗ України від 29.03.2011 № 176 «Про затвердження примірних посадових інструкцій та кваліфікаційних характеристик з метою поліпшення лікарсько-фізкультурної служби в Україні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.moz.gov.ua/docfiles/N176_dod.pdf

Published

2016-03-31

Issue

Section

Therapeutic Physical Training, Sport Medicine and Physical Rehabilitation

How to Cite

Рhysical Rehabilitation in Cases of Locomotor Disorders as a Variant of the Pedagogical System. (2016). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 21, 95-100. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/310