Порівняльний аналіз вад слуху школярів відповідно до встановлених педагогічних і медичних класифікацій

Автор(и)

  • Олена Маслова Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Максим Гопей Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

класифікація, вада слуху, порушення слуху, діти, школярі, слабочуючі, приглухуватість, глухота

Анотація

Необхідність диференціації контингенту дітей, які мають порушення слуху, тісно повʼязана з практикою побудови медичних і педагогічних типологій дітей зі встановленими порушеннями слуху. Питання дослідження та класифікації залишкової слухової функції в дітей із дефектами слуху здавна цікавили як лікарів-оторино­ларингологів (отіатрів), так і педагогів.

Створені педагогічні класифікації адресовані вчителю й спрямовані на обґрунтування різних підходів до навчання осіб із вадами слуху. Медичні класифікації мають на меті дати оториноларингологам орієнтири для проведення лікування та профілактики захворювань, що призводять до погіршення слуху. У статті представ­лено результати дослідження класифікацій порушень слуху, їх систематизації та комплексного застосування.

Посилання

1. Бариляк І. Р. Проблеми профілактики спадкової патології та вроджених вад розвитку / І. Р. Бариляк // Журн. АМН України. – 2003. – 9, № 4. – С. 656–667.
2. Башмакова, С. Б. Психология нарушенного развития с основами организации коррекционной помощи : учеб. пособие / С. Б. Башмакова. – Киров : Изд-во ВятГГУ, 2007. – 102 с.
3. Дистанционное образование: педагогу о школьниках с ограниченными возможностями здоровья / под ред. И. Ю. Левченко, И. В. Евтушенко, И. А. Никольской. – М. : Нац. книж. центр, 2013. – 336 с.
4. Речицкая Е. Г. Готовность слабослышащих подростков к социализации с обществом / Е. Г. Речицкая, Е. В. Пархалина. – М. : ВЛАДОС, 2009. – 220 с.
5. Информационный сайт о проблемах слуха [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://uho.com.ua/ ru/statistics
6. Кашуба В. А. К вопросу о причинах и распространенности нарушений слуха среди современных подростков / В. А. Кашуба, Е. В. Маслова // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка / Матеріали VІІІ міжнар. наук. конф. «Актуальні проблеми сучасної біомеханіки фі-зичної культури та спорту» // Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. – Чернігів : ЧНПУ, 2015. – 8287 с.
7. Щекина Н. Б. Физическое воспитание учащихся как фактор формирования здоровья (первая половина ХХ века) / Н. Б. Щекина // Физ. воспитание студентов. – 2011. – № 3. – С. 108–111.
8. Hereditary hearing loss and it’ syndromes (Oxford monographs on medical genetics, book 28) / eds. R. J. Gorlin, H. V. Toriello, M. M. Cohen Jr. — New-York : Oxford Univ. Press, 1995. – 488 p.

Завантаження

Опубліковано

2016-03-31

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Порівняльний аналіз вад слуху школярів відповідно до встановлених педагогічних і медичних класифікацій. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 21, 121-126. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/315