Вплив рухового режиму на стан здоров’я дітей старшого дошкільного віку

Автор(и)

  • Анатолій Вольчинський Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Ярослав Смаль Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

здоров’я, діти дошкільного віку, дошкільна освіта, руховий режим

Анотація

У статті розкрито актуальність проблеми стану здоров’я дітей старшого дошкільного віку; обґрун­товано необхідність виховання потреби до збереження здоров’я в дошкільників; визначено вплив рухового режиму на стан здоров’я дітей 5–6 років. Засвідчено, що стан їхнього здоров’я в педагогічному аспекті варто розглядати як цінність, систему, процес і результат. Доведено, що очевидною є потреба у формуванні нової, основаної на ідеї збереження здоров’я, свідомості дитини, що вимагає від педагогів дошкільної ланки освіти ретельного підбору змісту, методів, засобів, принципів, організаційних форм, які забезпечать необхідний ру­ховий режим дошкільників.

Посилання

1. Андрющенко Т. Туризм – нетрадиційна форма оздоровлення / Т. Андрющенко // Дошкільне виховання. – 2007. – № 7. – С. 24–25.
2. Бальсевич В. К. Новые векторы модернизации массового физического воспитания детей и подростков в общеобразовательной школе / В. К. Бальсевич, Л. И. Лубышева, Л. Н. Пригонюк и др. // Теория и практика физической культуры. – 2003. – № 4. – С. 56–59.
3. Башинова С. Н. Особенности поведения психосоматически ослабленних детей в условиях дошкольного образовательного учреждения / С. Н. Башинова, М. Г. Матвеева // Профессиональное гигиеническое обучение. Формирование здорового образа жизни детей, подростков и молодежи : материалы Всерос. науч.-практ. конф. – М., 2006. – 147 с.
4. Богініч О. Л. Природа і рух / О. Л. Богініч, Г. В. Бєлєнька. – К. : Ін-т розвитку інтелекту дитини, 2003. – С. 36.
5. Безруких М. М. Возрастная физиология (физиология развития ребенка) / М. М. Безруких. – М. : ИЦ «Академия», 2002. – С. 393–398.
6. Вольчинський А. Я. Особливості організації рухового режиму дошкільнят засобами народної фізичної культури / А. Я. Вольчинський, Я. А. Смаль // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – Вип. 9. – 2013. – С. 77–81.
7. Вільчковський Е. С. Януш Корчак про фізичне виховання дітей та молоді / Е. С. Вільчковський, А. Е. Вільчковська, В. Р. Пасічник // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2012. – № 3. – С. 13–16.
8. Денисенко Н. Ф. Управління системою фізичного виховання дітей у дошкільних закладах / Н. Ф. Денисенко. – Запоріжжя : ЛІПС Лтд., 2001. – 308 с.
9. Пангелова Н. Є. Інформативна значущість рухових, розумових і моральних якостей у структурі особистості дошкільників 4-х років / Н. Є. Пангелова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 7. – С. 45–50.
10. Сухарев А. Г. Теоретические основы гигиенического нормирования суточной активності детей и подростков / А. Г. Сухарев // Гигиенические основы физического воспитания и спорта детей и подростков. – М., 1975. – С. 160–164.

Завантаження

Опубліковано

2015-12-30

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Вплив рухового режиму на стан здоров’я дітей старшого дошкільного віку. (2015). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 20, 63-68. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/337