Особенности изменений физического развития и когнитивных функций у детей дошкольного возраста с речевыми отклонениями под влиянием занятий спортивными танцами

Автор(и)

  • Наталія Петренко Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

мовні відхилення, фізичні якості, психомоторний розвиток, когнітивні функції, танцювальні здібності

Анотація

Особливості змін фізичного розвитку та когнітивних функцій у дітей до­шкільного віку з мовними відхиленнями під впливом занять спортивними танцями. У статті пред­став­лено результати проведеної порівняльної характеристики змін фізичних якостей, психомоторного розвитку, когнітивних функцій і танцювальних здібностей у дошкільнят із мовними відхиленнями, для яких протягом навчального року застосовували спеціально розроблену програму з використанням танцювально-когнітивної форми занять. Вихідні дослідження засвідчили, що діти з мовними відхиленнями відрізняються в розвитку деяких фізичних якостей і когнітивних функцій від здорових однолітків. Проведення танцювально-когні­тивної форми занять позитивно впливало не лише на розвиток фізичних якостей, танцювальних здібностей, а й когнітивних функцій, що сприяло корекції мовних порушень.

Посилання

1. Жукова Н. С. Преодоление общего недоразвития речи у дошкольников / Н. С. Жукова, Е. М. Мастюкова, Т. Б. Филичева // Логопедия. – Екатеринбург : АРД ЛТД, 1999. – 320 с.
2. Калужна О. М. Фізична підготовка спортсменів-танцюристів на етапі попередньої базової підготовки / О. М. Калужна // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. культури та спорту. – Львів, 2009. – Вип. 13. – С. 137–139.
3. Мальцева Е. В. Организация подготовительных занятий по коррекции дефектов речи у детей с задержкой психического развития // Дифектология. – 1993. – № 3. – С.15–21.
4. Москалева О. А. Использование игровых методов в музыкально-ритмической подготовке начинающих танцоров / О. А. Москалева, А. А. Коваленко // Сборник научных трудов молодых ученых и студентов РГАФК. – М., 2000. – С. 34–38.
5. Понятийно-терминологический словарь логопеда / под ред. В. И. Селиверстова. – М. : [б. и.], 1997.
6. Практикум по возрастной психологии : учеб. пособие / под ред. Л. А. Головей, Е. Ф. Рыбалко. – СПб. : Речь, 2002. – 694 с.
7. Реброва О. Ю. Описание процедуры и результатов статистического анализа медицинских данных в научных публикациях / О. Ю. Реброва // Международный журнал медицинской практики. – 2000. – № 4. – С. 43–46.
8. Теорія і методика фізичного виховання : у 2-х т. / [під ред. Т. Ю. Круцевич]. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – Т. 2 : Методика фізичного виховання різних груп населення. – 390 с.
9. Филиппов М. М. Психофизиология человека : учеб. пособие / М. М Филиппов. – Киев : МАУП, 2003. – 137 с.

Завантаження

Опубліковано

2015-12-30

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Особенности изменений физического развития и когнитивных функций у детей дошкольного возраста с речевыми отклонениями под влиянием занятий спортивными танцами. (2015). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 20, 84-89. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/342