Роль рекреаційно-оздоровчої діяльності в структурі сімейного дозвілля дошкільнят

Автор(и)

  • Анна Гакман Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
  • Вікторія Ужвенко Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

рекреаційно-оздоровча діяльність, дошкільнята, дозвілля, сім’я

Анотація

Мета дослідження полягала у визначенні ролі сім’ї під час реалізації рекреаційно-оздоровчої діяльності дитини поза межами закладу дошкільної освіти. Для досягнення мети та завдань дослідження використано такі методи, як теоретичний аналіз навчально-методичної літератури, документальних і нормативних документів, узагальнення науково-педагогічного досвіду. Сімейне виховання в дошкільному віці є досить актуальним. Упровадження рекреаційно-оздоровчої діяльності в сімейне дозвілля дитини пріоритетне для формування здоров’я, фізичної підготовленості, розумової діяльності дошкільнят. Під час дослідження розглянуто складові частини сімейного дозвілля для дітей дошкільного віку та виокремлено основні його напрями: реалізація різних видів естетичної діяльності, взаємозв’язок і наступність виховання дитини в закладі дошкільної освіти та в родині, спільна діяльність батьків і дітей під час сімейного дозвілля, використання вільного часу для підвищення рівня здоров’я, фізичного й розумового розвитку дитини, застосування батьками ігрової діяльності. Рекреаційно-оздоровча діяльність є складовою частиною сімейного дозвілля дошкільника, пов’язаного з організацією вільного часу для підвищення рівня рухової активності, соціалізації дитини. У статті виокремлено основні засоби й форми рекреаційно-оздоровчої діяльності в сімейному дозвіллі дошкільнят, наведено їх характеристику та переваги використання під час організації сімейного дозвілля. Найбільш ефективними формами організації рекреаційно-оздоровчої діяльності під час сімейного дозвілля з дітьми дошкільного віку є ігрові заняття, дидактичні ігри, ранкові та вечірні прогулянки, рухливі ігри з пошуковими ситуаціями, ігрові комплекси з використанням природних і соціальних об’єктів (походи вихідного дня, туристичні свята-розваги, походи, екскурсії).

Посилання

1. Andryeyeva, O., & Sukhomlynov, R. (2016). Orhanizatsiya ozdorovcho-rekreatsiynoi rukhovoi aktyvnosti ditey do shkilnoho viku v umovakhk lubnykh zaniat [Organization of health-improving and recreational motor activity of children of preschool age in conditions of club activities]. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu [Theory and methodology of physical education and sport], 3, 29–32 (in Ukrainian).
2. Babachuk, Y. (2014). Analiz zmistu suchasnykh prohram, spriamovanykh na navchannia doshkilnykiv ihor z elementamy sportu [Analysis of the contents of modern programs aimed at teaching preschoolers games with elements of sport]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova [Scientific digest of National Pedagogical Dragomanov University], 3, 44–48 (in Ukrainian).
3. Bychuk, I. (2010). Suchasni ozdorovchi tekhnolohii v praktytsi fizychnoho vykhovannia doshkilniat [Modern health-improving technologies in practice of physical education of preschoolers]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovya u suchasnomu suspilstvi [Physical education, sports and health culture in the modern society], 3 (11), 17–21 (in Ukrainian).
4. Vilchkovskyi, E., & Denysenko, N. (2008). Orhanizatsiya rukhovoho rezhymu u doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Organization of motor regime in pre-school educational institutions]. Ternopil: Mandrivets (in Ukrainian).
5. Hakman, A. & Vynnychenko, O. (2018). Teoretyko-metodychni osnovy rekreatsiyno-ozdorovchoi diyalnosti z ditmy doshkilnoho viku [Theoretical and methodical bases of recreation and health-improving activity with children of preschool age]. Molodyi vchenyi [Young scientist], 3 (55), 38–41 (in Ukrainian).
6. Hakman, A. (2016). Fizychna hotovnist do navchannia v shkoli yak rezultat diyalnosti doshkilnoho navchalnoho zakladu [Physical readiness for schooling as a result of activity of a preschool educational institution]. Istorychni, teoretyko-metodychni, medyko-biolohichno aspekty fizychnoi kultury i sportu [Historical, theoretical-methodical, medical and biological aspects of physical culture and sports], 88–90 (in Ukrainian).
7. Davydenko, O., Semenenko, V., &Fandikova, L. (2003). Osnovy prohramuvannia fizkulturno-ozdorovchykh zaniat z dutiachym kontynhentom [Fundamentals of programming of physical culture and recreational classes with children's contingent]. Ternopil: Aston (in Ukrainian).
8. Lakhno, O. (2013). Innovatsiyni tekhnolohii rozvytku psykhomotornykh zdibnostey u fizychnomu vykhovanni ditey 2–5-ho rokiv zhyttia [Innovative technologies of development of psychomotor abilities in physical education of children aged 2-5]. Kyiv (in Ukrainian).
9. Moskalenko, N., Poliakova, A., &Kovrov, Y. (2013). Suchasni pidkhody do orhanizatsii fizkulturno-ozdorovchoi roboty u doshkilnykh zakladakh [Modern approaches to the organization of physical culture and health-improving work in preschool institutions]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovya [Sports Bulletin of Prydniprovya], 1,40–42 (in Ukrainian).
10. Nekrasov, H. (2014). Orhanizatsiya protsesu fizychnoho vykhovannia v doshkilnomu navchalnomu zakladi z tsilespriamovanym vykorystanniam elementiv futbolu [Organization of the process of physical education in a preschool educational institution with the purposeful use of football elements]. Retrieved from http://www. rusnauka.com /3_ANR_2014 /Sport/1_156833.doc.htm. (in Ukrainian).
11. Panhelova, N. (2014). Teoretyko-metodychno zasady formuvannia harmoniyno rozvynenoi osobystosti dytyny doshkilnoho viku v protsesi fizychnoho vykhovannia [Theoretical and methodical principles of the formation of a harmoniously developed personality of a child of preschool age in the process of physical education]. Pereyaslav-Khmelnytskyi (in Ukrainian).
12. Pasichnyk, V. (2014). Udoskonalennia fizychnykh i rozumovykh zdibnostey u fizychnomu vykhovanni ditey starshoho doshkilnoho viku z vykorystanniam integralno-rozvyvalnykh myachiv [Improvement of physical and mental abilities in physical education of children of the senior preschool age using integral-developing balls]. Lviv (in Ukrainian).
13. Sukhomlynov, R., & Andryeyeva, O. (2017). Osoblyvosti klubnoi formy orhanizatsii rekreatsiyno-ozdorovchykh zaniat ditey doshkilnoho viku [Peculiarities of the club form of organization of recreational and health-improving activities of preschool children]. Molodizhnyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu [Youth digest of Eastern European National University], 25, 67–71 (in Ukrainian).
14. Andrieieva, O., & Sainchuk, O. (2014). Approach to evaluating health level and adaptation possibilities in schoolchildren. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports,2,3-8.
15. Hakman, A., Vaskan, I., Kljus, O., Liasota, T., Palichuk, Y., & Yachniuk, M. (2018). Analysis of the acquisition of expertise and mastery of physical skills for performing techniques by young footballers. Journal of Physical Education and Sport, 1237-1242.DOI:10.7752/jpes.2018.s2184.
16. Hakman, A., Medved, A., Moseychuk, Y., & Muzhychok, V. (2017). Analysis of features of motivational priorities to recreation and recreational activities of different groups of people. Physical Education, Sports and Health in Modern Society,2 (38), 85–90.
17. Pasichnyk, V., Pityn, M., Melnyk, V., Karatnyk, I., Hakman, A., &Galan, Y. (2018). Prerequisites for the physical development of preschool children for the realization of the tasks of physical education. Physical Activity Review,6, 117–126.

Завантаження

Опубліковано

2018-06-02

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Роль рекреаційно-оздоровчої діяльності в структурі сімейного дозвілля дошкільнят. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 30, 64-69. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/35