Пути оптимизации двигательной активности студентов с ограниченными возможностями здоровья

Автор(и)

  • Людмила Адирхаєва Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»
  • Сослан Адирхаєв Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»

Ключові слова:

студент з обмеженими можливостями здоров’я, рухова активність, фізичне виховання, технологія фізичного виховання

Анотація

Шляхи оптимізації рухової активності студентів з обмеженими можливостями здоров’я. У  статті наведено обґрунтування способів оптимізації рухової активності студентів з обмеженими можливостями здоров’я під час їх навчання у ВНЗ, що стали базовим фактором у формуванні структури та змісту технології фізичного виховання цього контингенту студентів.  Організаційно-педагогічні підходи до фізкультурно-оздоровчого забезпечення навчання студентів з обмеженими можливостями здоров’я вказують на три основні складники педагогічного процесу фізичного виховання: фізкультурна освіта (теоретична складова), фізичне виховання і спорт (практична складова) та науково-дослідна робота (теоретично-практична складова), що мають своє експериментально обґрунтоване дидактичне наповнення. Упродовж тривалого педагогічного експери­менту доведено, що, використовуючи засоби різної спрямованості із застосуванням диференційованого підходу до фізичних навантажень, ураховуючи функціональні можливості й оперативний стан здоров’я, нахили й інтереси студентів з обмеженими можливостями здоров’я, можна покращити здоров’я, підвищити фізичну підготовленість та їхню рухову активність. Результати педагогічного дослідження впевнено доводять інтеграцію студентів з обмеженими можливостями здоров’я до студентського середовища.

Посилання

1. Адаптивное физическое воспитание и спорт / под ред. Джозефа П. Винника. – Киев : Олимп. лит., 2010. – 608 с
2. Адирхаєв С. Г. Організаційно-педагогічні основи фізичного виховання студентів з особливими потребами у вищому навчальному закладі : монографія / С. Г. Адирхаєв. – К. : Університет «Україна», 2013. – 381 с
3. Байкіна Н. Г. Методика викладання фізичної культури та спорту інвалідів : навч. посіб. / Н. Г. Байкіна, Я. В. Крет, Д. О. Силантьєв. – Запоріжжя : ЗДУ, 2002. – 86 с
4. Евсеев С.П. Адаптивная физическая культура в реабилитации и социальной адаптации инвалидов / С. П. Евсеев // Физическая культура и спорт в современном обществе. – Смоленск : СГАФКСТ, 2010. – Ч. 1. – С. 11–17.
5. Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання : підручник : в 2-х т. / Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – Т. 2. – 382 с.
6. Носко М. О. Теоретичні та методичні основи формування рухової функції у молоді під час занять фізичною культурою та спортом : автореф. дис. д-ра пед. наук / М. О. Носко. – К. : Ін-т педагогіки АПН України, 2003. – 53 с.

Завантаження

Додаткові файли

Опубліковано

2019-12-28

Номер

Розділ

Педагогічні технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Пути оптимизации двигательной активности студентов с ограниченными возможностями здоровья. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 19, 70-78. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/374