Зміни функціонального стану дітей шкільного віку в процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Любов Левандовська Кременецький педагогічний коледж Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка

Ключові слова:

підлітки, функціональний стан, індивідуалізація, підвищення

Анотація

Мета роботи – вивчити функціональний стан кардіореспіраторної системи підлітків у процесі індиві­дуалізації фізичного виховання протягом навчального року. У дослідженні взяло участь 148 підлітків загально­освітніх шкіл м. Кременця, із них 70 дівчат і 78 хлопців, яких методом рандомізації розподілили на контрольну та основну групи. Завдяки застосуванню запропонованої програми індивідуалізації фізичного виховання в школярів основної групи вдалося суттєво підвищити функціональні можливості кардіореспіраторної системи організму, що наочно демонструє значне покращення (р<0,05) проби Сєркіна (на 0,80) й індексу Скібінскі (на 32,29). Позитивні результати цього дослідження дають підставу рекомендувати запропоновану програму індиві­дуалізації фізичного виховання для практичного застосування в школах. 

Посилання

1. Глазирін І. Д. Основи диференційованого фізичного виховання / І. Д. Глазирін. – Черкаси : Відлуння, 2003. – 352 с.
2. Григус И. М. Улучшение физической работоспособности студенток 16–17 лет / И. М. Григус // Физическое воспитание студентов : науч. журн. – Харьков : ХООНОКУ-ХГАДИ, 2011. – № 1. – С. 51–55.
3. Григус І. Підвищення адаптації та покращення можливості відновлення функціонального стану організму студентів на навантаження / І. Григус, М. Євтух // Молодіжний науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. − Вип. 7. – С. 56–60.
4. Григус І. Покращення фізичної підготовленості, функціонального стану та фізичної працездатності підлітків / І. Григус // Нова педагогічна думка. – 2014. – № 1. – С. 110–113.
5. Единак Г. А. Индивидуализация процесса развития двигательных способностей юношей 15–17 лет разных соматических типов на уроках физической культуры : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Г. А. Единак. – М. : НИИ ФДиП РАО, 1992. – 23 с.
6. Зубаль М. В. Динаміка фізичних якостей хлопців різних соматотипів у 7–17 років / М. В. Зубаль // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. моногр. / [за ред. проф. С. С. Єрмакова]. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2008. – № 5. – 168 с.
7. Кучер В. Вплив програми фізичного виховання на адаптаційний потенціал дітей шкільного віку в позаурочний час / В. Кучер, І. Григус // Спортивна наука України. – 2012. – № 4. – С. 53–58.
8. Кучер В. О. Ефективність застосування програми фізичного виховання учнів підліткового віку / В. О. Кучер, І. М. Григус // Теорія та методика фізичного виховання, 2012. – № 10. – С. 9–13.
9. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізична культура. 5–12 класи : навч.-практ. вид. – Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 272 с.
10. Grygus I. Wpływ zaproponowanej metodyki wychowania fizycznego na stan funkcjonalny studentów / I. Grygus, М. Jewtuch // Journal of health sciences (J OF H SS). – 2013. – № 3(9). – Р 417–426.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Зміни функціонального стану дітей шкільного віку в процесі фізичного виховання. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 19, 86-91. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/377