Настільний теніс як засіб розвитку психофізичних якостей дітей молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Василь Кушнір Національний технічний університет нафти і газу

Ключові слова:

фізична культура, психофізичні якості, молодший шкільний вік

Анотація

У роботі здійснено теоретичне обґрунтування необхідності розвитку психофізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку. Аналіз сучасного стану організації фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах указує на необхідність модернізації змісту ланки освіти молодших школярів, яка виступає підґрунтям для формування гармонійно розвиненої дитини.

Для визначення ефективності чинних програм навчання й виховання проведено педагогічне спостереження дітей молодшого шкільного віку (6–10 років). За його результатами сформульовано проблематику наукового пошуку. Визначено засоби розвитку психофізичних якостей у молодших школярів.

Розвиток швидкості, координації та гнучкості лежить у призмі вдосконалення психофізичних складників засобами, що найбільше відповідають віковій категорії молодших школярів.

У представленому теоретичному базисі розглянуто можливість використання настільного тенісу в програмі з фізичної культури дітей 6–7 років. Цей час є сенситивним щодо розвитку низки фізичних якостей, закладаються основи культури соматичного й когнітивного здоров’я. Можливість упровадження засобів настільного тенісу є доцільною, науково обґрунтованою та практично спрямованою.

Посилання

1. Волков Л. В. Система управления развитием физических способностей детей школьного возраста в процессе занятий физической культурой и спортом : aвтореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 – Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки / Л. В. Волков. – М., 1989. – 38 с.
2. Ильин Е. П. Психофизиология физического воспитания : учебник / Е. П. Ильин. – М. : Просвещение, 1980. – 199 с.
3. Круцевич Т. Ю. Наукові основи фізичного виховання / Т. Ю. Круцевич. – К. : Т-во «Знання» України, 2001. – 23 с.
4. Озеров В. П. Формирование психомоторных способностей у школьников / В. П. Озеров. – Кишинев : Лумина, 1989. – С. 1– 29.
5. Петренко Ю. О. Нейродинамічні та психічні функції у дітей молодшого шкільного віку з різним рівнем фізичного розвитку : автореф. … канд. біол. наук : спец. 03.00.13 – Фізіологія людини і тварин / Ю. О. Петренко. – К., 2006. – 20 с.
6. Поручинський А. І. Зорово-моторні реакції та властивості нейродинамічних процесів школярів / А. І. Поручинський // Науковий вісник Волинського державного унверситету імені Лесі Українки. – Т. 5 – С. 48–52.
7. Чекмарьова Н. Г. Критерії спортивного відбору дітей і підлітків за показниками розвитку психо-моторних здібностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. фих. і спорту : спец. 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт» / Н. Г. Чекмарьова. – Дніпропетровськ, 2009. – 20 с.
8. Чуева И. А. Физическое воспитание младших школьников с применением средств настольного тенниса в условиях трех уроков физической культуры : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры / И. А. Чуева. – М., 2006. – 156 с.
9. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навч. кн. «Богдан», 2001. – Ч. 1. – 272 с. ; 2002. – Ч. 2. – 248 с.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Настільний теніс як засіб розвитку психофізичних якостей дітей молодшого шкільного віку. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 19, 91-94. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/378