Характеристика функціонального стану опорно-рухового апарату та фізичної підготовленості дошкільнят і школярів

Автор(и)

  • Алла Альошина Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

дошкільнята, школярі, опорно-руховий апарат, постава, стопа, фізична підготовленість

Анотація

У статті проаналізовано функціональний стан опорно-рухового апарату дошкільнят та школярів. На основі вивчення медичних карток визначено, які типи порушень постави трапляються в досліджуваного контингенту. За допомогою методу відеометрії визначено лінійні та кутові характеристики сагітального профілю постави й стопи. За результатами тестування установлено рівень фізичної підготовленості в дітей. На основі результатів дослідження здійснено порвівняльний аналіз характеристик функціонального стану опорно-рухового апарату та фізичної підготовленості дошкільнят і школярів із нормальною поставою та з її порушенням, зокрема із сутулістю.

Посилання

1. Адель Бен Ларбі Бенжедду. Корекція порушень статодинамічної постави молодших школярів засобами фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Бен Ларбі Бенжедду Адель. – К., 2007. – 19 с.
2. Альошина А. Сучасні підходи до корекції біогеометричного профілю постави школярів / А. Альошина, В. Петрович // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Педагогічні науки. Фізичне виховання і спорт. – 2015. – Вип. 129. – Т. І. – С. 3–10.
3. Бичук І. О. Аналіз біомеханічних характеристик стопи дітей старшого дошкільного віку / І. О. Бичук, А. І. Альошина, О. І. Бичук // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Педагогічні науки. Фізичне виховання і спорт. – 2010. – Вип. 81. – С. 129–132.
4. Боровиков В. П. Статистический анализ и обработка данных в среде Windows О / В. П. Боровиков, И. П. Боровиков. – М. : Информ.-изд. дом Филинь, 1997. – 608 с.
5. Букуп К. Клиническое исследование костей, суставов и мышц / К. Букуп : пер. с англ. – М. : Мед. лит., 2010 – 320 с. ; ил.
6. Вільчковський Е. С. Організація рухового режиму дітей 5–10 років у закладах освіти : навч. посіб. / Е. С. Вільчковський, Н. Ф. Денисенко. – Запоріжжя : ЗОІППО, 2006. – 228 с.
7. Денисенко Н. Ф. Малятко-здоров’ятко : комплексна прогр. формування культури здоров’я дітей дошкільного віку / Н. Ф. Денисенко, В. О. Муризова, Л. Г. Шевцова, Л. Д. Мельник. – Запоріжжя : ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2004. – 68 с.
8. Кашуба В. А. Биомеханика осанки / В. А. Кашуба. – Киев : Олимп. лит., 2003. – 279 с.
9. Петрович В. В. Просторова організація тіла – основний чинник фізичного розвитку людини / В. В. Петрович // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. ; за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХХПІ, 2003. – № 21. – С. 56–61.
10. Сергиенко К. Н. Контроль та профілактика порушень опорно-ресорної функції стопи школярів у процесі фізичного виховання : автореф. дис … канд. із фіз. вих. і спорту. – К., 2004. – 20 с.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Характеристика функціонального стану опорно-рухового апарату та фізичної підготовленості дошкільнят і школярів. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 19, 95-102. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/379