Оцінка ефективності авторської програми оздоровчо-рекреаційних занять для дітей старшого дошкільного віку в умовах дитячих футбольних клубів

Автор(и)

  • Рудольф Сухомлинов Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

діти дошкільного віку, рекреаційні заняття, дитячий футбольний клуб, програма, футбол

Анотація

На основі аналізу методичного забезпечення дитячих клубних об’єднань виокремлено проблемні та позитивні сторони наявних програм, що застосовуються під час роботи з дітьми дошкільного віку на базі дитячих футбольних клубів. Із використанням антропометричних і педагогічних методів дослідження здійснено оцінку показників фізичного стану хлопчиків 5–6 років. Обґрунтовано, розроблено та впроваджено програму оздоровчо-рекреаційних занять з використанням засобів футболу для дітей старшого дошкільного віку в умовах дитячого футбольного клубу. У педагогічному експерименті брали участь хлопчики 5–6 років (кількість 40 осіб). Тривалість занять не перевищувала 45 хвилин. Кратність занять – три рази на тиждень. Основними засобами програми були веселі ігрові вправи з футбольним м’ячем: естафети, рухливі ігри, конкурси, спортивні вікторини, розважальні заходи, свята, сюжетно-рольові ігри. Ефективність розроблених рекомендацій з організаційно-методичного забезпечення досліджували в ході педагогічного експерименту, тривалість якого – 10 місяців. Відбулися достовірні позитивні зміни в показниках фізичного розвитку. Дослідження засвідчило, що заняття сприяли нормалізації масо-ростових показників серед учасників. Так, після експерименту частка хлопчиків із надмірною масою тіла знизилася на 12,5 %. Розподіл дітей за станом склепіння стопи залежно від стадії експерименту дав змогу встановити приріст частки дітей із нормальним склепінням стопи. Позитивні зрушення відбулися за показниками фізичної підготовленості дітей. Після експерименту зафіксовано статистично значуще зростання всіх досліджених показників: рівноваги, координаційних здібностей, статичної витривалості м’язів спини, гнучкості. Відбулися позитивні зміни за показниками комплексної оцінки морфофункціонального стану, емоційного стану дошкільнят.

Посилання

1. Andryeyeva, O. (2015). Development and implementation of technology for the design of active recreational activities of various groups of the population [Rozrobka ta vprovadzhennya tekhnolohiyi proektuvannya aktyvnoyi rekreatsiynoyi diyalnosti riznykh hrup naselennya]. Sports Herald of Prydniprovya [Sportyvnyi visnyk Prydniprovya], 1, 4–9 (in Ukrainian).
2. Andryeyeva, O., & Cherniavskyi, M. (2005). Problems and prospects of implementation of recreational and health-improving activities in secondary schools [Problemy ta perspektyvy vprovadzhennya rekreatsiyno-ozdorovchykh zanyat v zahalnoosvitnikh shkolakh], Theory and methods of physical education and sport [Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya i sportu], 4, 34–36 (in Ukrainian).
3. Andreeva, E., & Blagiy, A. (2003). The method of constructing physical education and health programs for girls of middle school age with different levels of physical health [Metodika postroyeniya fizkulturno-ozdorovitelnykh programm dlya devochek srednego shkolnogo vozrasta s raznym urovnem fizicheskogo zdorovya]. Modern Olympic sport and sport for all: VII International scientific congress: conference materials [Sovremennyy olimpiyskiy sport i sport dlya vsekh: VII Mezhdunarodnyy nauchnyy kongress: materialy konferentsii], 3, 4–5 (in Russian).
4. Andryeyeva, O., & Sukhomlynov, R. Organization of recreational and health-improving motor activity of children of preschool age in conditions of club activities [Orhanizatsiya ozdorovcho-rekreatsiynoyi rukhovoyi aktyvnosti ditey doshkilnoho viku v umovakh klubnykh zanyat]. Theory and methodology of physical education and sport [Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya i sportu], 3, 29–32 (in Ukrainian).
5. Gakman, A., & Vynychenko, O. (2018). Theoretical and methodological bases of recreational and health-improving activity with children of preschool age [Teoretyko-metodychni osnovy rekreatsiyno-ozdorovchoyi diyalnosti z ditmy doshkilnoho viku]. Young scientist [Molodyi vchenyi], 3.3 (55.3), 38–41 (in Ukrainian).
6. Konokh, O. (2014).Integrated use of sports games in improving the physical condition of children aged 5–6 years old [Kompleksne vykorystannya zasobiv sportyvnykh ihor u pidvyshchenni fizychnoho stanu ditey 5–6 rokiv]. Zaporizhya (in Ukrainian).
7. Krutsevych, T., & Andryeyeva, O. (2013). Theoretical foundations of the study of physical recreation as a scientific problem [Teoretychni osnovy doslidzhennya fizychnoyi rekreatsiyi yak naukova problema]. Sports herald of Prydniprovya [Sportyvnyi visnyk Prydniprovya], 1, 5–13 (in Ukrainian).
8. Starchenko, A. (2015). Optimization of physical education of senior preschool children on the basis of the use of means of children's fitness [Optymizatsiya fizkulturnoyi osvity starshykh doshkilnyat na osnovi zastosuvannya zasobiv dytyachoho fitnesu]. Dnipropetrovsk (in Ukrainian).
9. Panhelova, N. (2017). The essence of the concept of “harmoniously developed personality of a child of preschool age”: spiritual and physical components [Sutnist ponyattya «harmoniyno rozvynena osobystist dytyny doshkilnoho viku»: dukhovni ta fizychni komponenty]. Sports herald of Prydniprovya [Sportyvnyi visnyk Prydniprovya], 3, 119–124 (in Ukrainian).
10. Andrieieva, O., & Sainchuk, O. (2014). Approach to evaluating health level and adaptation possibilities in schoolchildren. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 2, 3–8. Retrieved from http://dx.doi.org/10.6084/m9.figshare.923507.
11. Galan, Y., Pasichnyk, V., Pityn, M., Melnyk, V., Karatnyk, I., & Hakman, A. (2018). Prerequisites for the physical development of preschool children for the realization of the tasks of physical education. Physical Activity Review, 6, 117–126.
12. Hakman, A., Vaskan, I., Kljus, O., Liasota, T., Palichuk, Y., & Yachniuk, M. (2018). Analysis of the acquisition of expertise and mastery of physical skills for performing techniques by young footballers. Journal of Physical Education and Sport, 184, 1237-1242. DOI:10.7752/jpes.2018. р. 2184.
13. Obeng, C. (2009). Physical Activity Lessons in Preschools. Journal of Research in Childhood Education, 24(1), 50–59. DOI:10.1080/0256854090343939.
14. Wood, E., & Attfield, J. (2010). Play, learning and early childhood curriculum. London: Paul Chapman.

Завантаження

Опубліковано

2018-06-02

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Оцінка ефективності авторської програми оздоровчо-рекреаційних занять для дітей старшого дошкільного віку в умовах дитячих футбольних клубів. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 30, 92-97. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/39