The Attitude of Students to Physical Education Classes at Higher School Level

Authors

  • Maria Palchuk National University of Ukraine on Physical Education and Sport
  • Irina Kensitskaya National University of Ukraine on Physical Education and Sport

Keywords:

physical education, students, attitude

Abstract

The article presents the results of the researches aimed at studying the students’ attitude to physical education classes at higher school level. There have been established the reasons that hinder the students to engage in physical culture and sport at higher school level, namely: the absence of conditions, failure to overcome laziness and passivity, lack of ability to practice with partners, absence of external stimuli. Among the factors that affect the negative attitude to involvement in physical culture and sports, the students have indicated the following: tightness in gyms, lack of amenities in the locker rooms, showers, toilets, inconvenient timetables, lack of variability in sports engagement, insufficient number of competitions.

References

1. Гринько В. М. Ставлення студентів до фізичного виховання і здорового способу життя та їх самооцінка рівня фізичної підготовленості / В. М. Гринько // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2015. – № 1. – С. 55–59.
2. Завидівська Н. Шляхи оптимізації фізкультурно-спортивної діяльності студентів вищих навчальних закладів / Наталія Завидівська, Іван Ополонець // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. – 2010. – №. 2. – С. 50–54.
3. Карабанова Н. Мотивація та цілеспрямованість студентів до самостійних занять фізичними вправам / Надія Карабанова, Анатолій Карабанов, Світлана Савчук // Молодіжний науковий вісник [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу : http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/6733.
4. Кондаков В. Л. Причины снижения интереса студентов к занятиям физической культурой и спортом / В. Л. Кондаков, Е. Н. Копейкина, Н. В. Балышева, А. Н. Усатов, Д. А. Скруг // Физическое воспитание студентов. – 2015. – № 1. – С. 22–30.
5. Кондратьев В. В. Модель формирования положительного отношения студентов педагогического вуза к физической культуре / В. В. Кондратьев // Вестник ТГПУ. – 2012. – №11 (126). – С. 137–141.
6. Мыцык И. А. Модель формирования положительного отношения студентов вуза к физической культуре [Электронный ресурс] / И. А. Мыцык // Наука, техника и образование. – 2015. – №1 (7). – Режим доступа : http://cyberleninka.ru/article/n/model-formirovaniya-polozhitelnogo-otnosheniya-studentov-vuza-k-fizicheskoy-kulture.
7. Петренко І. Г. Аналіз напрямів модернізації фізичного виховання студентів ВНЗ / І. Г. Петренко, В. І. Гончар // Молодий вчений. – 2015. – № 2 (17). – С. 497–500.
8. Футорний С. М. Теоретико-методичні основи інноваційних технологій формування здорового способу життя студентів в процесі фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / С. М. Футорний. – К., 2015. – 43 с.

Published

2020-01-11

Issue

Section

Pedagogical Technologies of Education in Physical Training

How to Cite

The Attitude of Students to Physical Education Classes at Higher School Level. (2020). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 18, 48-52. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/407