Ефективність застосування програми індивідуалізації фізичного виховання школярів

Автор(и)

  • Любов Левандовська Кременецький педагогічний коледж Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка

Ключові слова:

підлітки, функціональний стан, індивідуалізація, підвищення

Анотація

Мета роботи – вивчити функціональний стан кардіореспіраторної системи підлітків у процесі індиві­дуалізації фізичного виховання. У дослідженні взяло участь 148 підлітків загальноосвітніх шкіл м. Кременця, із них 70 – це дівчата й 78 – хлопці, яких методом рандомізації розподілили на контрольні та основні групи. На основі аналізу й узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури й результатів конста­ту­вального експерименту розроблено програму індивідуалізації фізичного виховання, за якою займалися підлітки основних груп. Завдяки застосуванню запропонованої програми індивідуалізації фізичного виховання в школярів основної групи вдалося суттєво підвищити функціональні можливості кардіореспіраторної системи орга­нізму, що демонструє значне покращення показників проб Штанге (на 31,15 с) та Генчі (на 15,43 с).  

Посилання

Богдановська Н. В. Адаптивні можливості серцево-судинної системи дітей шкільного віку та шляхи їх оптимізації : автореф. дис. ... канд. біол. наук : 03.00.13 / Н. В. Богдановська. – К., 2004. – 20 с. ¬
2. Григус І. Покращення фізичної підготовленості, функціонального стану та фізичної працездатності підлітків / І. Григус // Нова педагогічна думка. – 2014. – № 1. – С. 110–113.
3. Денисенко Н. Через рух до здоров’я дітей : [навч.-метод. посіб.] / Н. Денисенко, О. Аксьонова. – Тернопіль : Мандрівець, 2010. – 88 с.
4. Кучер В. О. Застосування рухливих ігор та їх вплив на організм школярів / В. О. Кучер, І. М. Григус // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. журн. – Х. : ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2013. – № 1. – С. 39–43.
5. Левандовская Л. Ю. Улучшение функционального состояния кардиореспираторной системы школьни¬ков / Л. Ю. Левандовская, Kр. Прусик // Теория и практика физической культуры. – 2014. – № 6. – С. 35–37.
6. Москвяк Н. В. Формування адаптації школярів молодших класів на сучасному етапі / Н. В. Москвяк // Профілактична медицина. – 2009. – Т. XIV. – № 3. – С. 41–48.
7. Grygus Igor. Wpływ zaproponowanej metodyki wychowania fizycznego na stan funkcjonalny studentów / I. Grygus, М. Jewtuch // Journal of health sciences (J OF H SS). – 2013. – V. 3(9). – P. 417–426.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-11

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Ефективність застосування програми індивідуалізації фізичного виховання школярів. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 18, 71-75. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/414