Formation of Physical Qualities and Coordination Abilities of Students 1–4 Classes by Means of Acrobatics and Gymnastics

Authors

  • Yuriy Nikolajev Lesya Ukrainka Eastern European National University
  • Sergiy Nikolajev Lesya Ukrainka Eastern European National University
  • Volodymyr Sanyuk Lesya Ukrainka Eastern European National University

Keywords:

physical qualities, coordination abilities, pupils of primary school

Abstract

The aim of the article is to search the efficient use by means of gymnastics and acrobatics in the overall process of physical education of children of primary school age. The development of physical skills and coordination abilities of children of primary school age by means of gymnastics and acrobatics is investigated.

It is determined that the main indicators of the physical qualities and coordination of all tests with children of experimental group have significantly increased.

During the given investigation it was found out that the usage of means of gymnastics and acrobatics in the process of physical education of children of primary school have a positive influence on the development of basic physical skills, physical qualities with children especially who is mostly associated with the appearance of coordination of movements.

The given investigation of the physical qualities and coordination abilities confirmed that the assessment and analysis of their tests is one of those facts which should be taken into consideration in the formation of individual physical culture of a pupil of primary school and a low level of development of certain physical qualities which we identified opens further prospects for further development of methods to improve them.

References

1. Белокопытова Ж. А. Развитие координационных способностей у девочек 10–12 лет : учеб. пособие / Ж. А. Белокопытова. – Киев : [б.и.], 2007. – 126 с.
2. Болобан В. Н. Дидактическая система обучения спортивным упражнениям со сложной координационной структурой / В. Н. Болобан, Т. Е. Мистулова // Наука в олимп. спорте / В. Болобан, Т. Мистулова. – Киев, 1995. – № 2. – С. 27–30.
3. Волков Л. В. Спортивна підготовка молодших школярів : навч. посіб. / Л. В. Волков. – К. : Освіта України, 2010. – 288 с
4. Дуло О. А. Оцінка фізичних можливостей та рівня фізичної підготовленості учнів молодшого та середнього шкільного віку / О. А. Дуло, К. П. Мелега, В. А. Товт // Теорія і практика фізичного виховання : [наук.-метод. журн.] / О. А. Дуло. – Донецьк, 2010. – № 1. – С. 46–52.
5. Зубаль М. В. Організацйно-методчні основи розвитку фізичних якостей хлопців 7–17 років у процесі фізичного виховання : метод. рек. / М. В. Зубаль, Г. А. Єдак. – Кам’янець-Подільський, 2008. – 176с.
6. Москаленко Н. В. Фізичне виховання молодших школярів : монография / Н. В. Москаленко. – Дніпропетровськ : Інновація, 2007. – 252 с.
7. Назаренко Л. Д. Место и значение точности как двигательно-кординационного качества / Л. Д. Назаренко // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2001. – № 2. – С. 4–9.
8. Назаренко Л. Д. Теоретическое обоснование и методика развития ритмичности / Л. Назаренко, Ж. Игнатов // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2000. – № 1 – С. 45–50.

Published

2020-01-11

Issue

Section

Physical Education of Different Groups

How to Cite

Formation of Physical Qualities and Coordination Abilities of Students 1–4 Classes by Means of Acrobatics and Gymnastics. (2020). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 18, 81-84. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/416