Технологія формування статодинамічної постави дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання

Автор(и)

  • Кирило Бурдаєв Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту

Ключові слова:

школярі, вади слуху, адаптивне фізичне виховання, технологія, статодинамічна постава

Анотація

На сьогодні накопичено певну кількість матеріалу, який стосується профілактики та корекції порушень просторової організації тіла молодших школярів із депривацією слуху. Однак проблема функціональних відхилень у стані опорно-рухового апарату дітей актуальна як для практично здорових школярів із загальноосвітніх шкіл, так і для дітей із вадами слуху. Мета дослідження – розробити технологію формування статодинамічної постави дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання. Завдання дослідження – аналіз спеціальної науково-методичної літератури, документальних матеріалів, педагогічні спостереження й педагогічний експеримент. Розроблена технологія ґрунтується на структурних компонентах: організаційному, діагностичному, методичному, контрольно-корекційному, інформаційному та результативному. Розроблений алгоритм організації оздоровчих занять складається з трьох етапів: підготовчого, основного, підтримувального – і «Школи статодинамічної постави».

Посилання

1. Aleshina, A. (2016). Prevention and correction of functional disorders of the locomotor apparatus of children and young people in the process of physical education [Profilaktyka i korektsiya funktsionalnykh porushen oporno-rukhovoho aparatu ditey ta molodi u protsesi fizychnoho vykhovannya]. Kyiv (in Ukrainian).
2. Afanasyeva, O. (2014). Physical rehabilitation of hearing-impaired children of middle school age with posture impairment [Fizychna reabilitatsiya slabochuyuchykh ditey serednioho shkilnoho viku z porushennyam postavy]. Kyiv (in Ukrainian).
3. Afanasyev, S. (2018). Theoretical and methodical foundations of physical rehabilitation of persons with functional disorders and degenerative-dystrophic diseases of the musculoskeletal system [Teoretyko-metodychni osnovy fizychnoyi reabilitatsiyi osib z funktsionalnymy porushennyamy i deheneratyvno-dystrofichnymy zakhvoryuvannyamy oporno-rukhovoho aparatu]. Kyiv (in Ukrainian).
4. Afanasyev, S., & Burdayev, K. (2018). To the issue of correction of disturbances of static and dynamic posture of children with hearing impairments [Do pytannya korektsiyi porushen statodynamichnoyi postavy ditey z vadamy slukhu]. Materials of the all-Ukrainian electronic scientific and practical conference with international participation «Topical problems of physical culture, sports, physical therapy and ergotherapy: biomechanical, psychophysiological and metrological aspects» [Materialy I Vseukrayinskoyi elektronnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu «Aktualni problemy fizychnoyi kultury, sportu, fizychnoyi terapiyi ta erhoterapiyi: biomekhanichni, psykhofiziolohichni ta metrolohichni aspect», 118–121. Retrieved from http://www.uni-sport. edu.ua/content/naukovi-konferenciyi-ta-seminary (in Ukrainian).
5. Baykina, N. (2003). Diagnosis and correction of the motor sphere in persons with hearing impairment [Diagnostika i korrektsiya dvigatelnoy sfery u lits s narusheniyami slukha]. Zaporozhye: ZGU (in Russian).
6. Burdayev, K. (2018). Peculiarities of the vertical stability of the body of junior schoolchildren with hearing impairments in the process of physical education [Osoblyvosti vertykalnoyi stiykosti tila molodshykh shkolyariv z vadamy slukhu v protsesi fizychnoho vykhovannya]. Scientific digest of M. P. Drahomanov National Pedagogical University. Series № 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (Physical culture and sports) [Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriya № 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kultury (Fizychna kultura i sport)], 3 (97) 18, 15–19 (in Ukrainian).
7. Bykhovskaya, I. (1993). «To be a body – to have a body – to create a body»: three levels of being «homo somatic» and problems of physical culture [«Byt telom – imet telo – tvorit telo»: tri urovnya bytiya «khomo somatic» i problemy fizicheskoy kultury]. Theory and practice of physical culture [Teoriya i praktika fizicheskoy kultury], 7, 2–6 (in Russian).
8. Vinnik, J. (2010). Adaptive physical education and sport [Adaptivnoye fizicheskoye vospitaniye i sport]. Kyiv: Olimpiyskiy sport (in Russian).
9. Isaev, A. (2017). Health-saving crisis in modern society [Krizis zdorovyesberezheniya v sovremennom obshchestve]. News of Tula State University. Humanitarian sciences [Izvestiya Tulskogo gosudarstvennogo universiteta. Gumanitarnyye nauki], 173–180 (in Russian).
10. Kashuba, V. (2002). Modern methods for measuring human posture [Sovremennyye metody izmereniya osanki cheloveka]. Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports [Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu], 11, 51–56 (in Russian).
11. Kashuba, V., & Adel Benzheddu K. (2005). Prevention and correction of disorders of the spatial organization of the human body in the process of physical education [Profilaktika i korrektsiya narusheniy prostranstvennoy o rganizatsii tela cheloveka v protsesse fizicheskogo vospitaniya]. Znannya Ukrainy (in Russian).
12. Kashuba, V. (2007). Biomechanical and information technologies in physical education and sports [Biomekhanichni ta informatsiyni tekhnolohiyi u fizychnomu vykhovanni i sporti]. Theory and methods of physical education and sport [Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya i sportu], 2, 77 (in Ukrainian).
13. Kashuba, V., & Nasrallakh, Z. (2008). Correction of faults in posture of schoolchildren in the process of adaptive physical education [Korrektsiya narusheniy osanki shkolnikov v protsesse adaptivnogo fizicheskogo vospitaniya]. Kyiv: Naukovyi svit (in Ukrainian).
14. Kashuba, V., & Sergienko, K. (2008). Technologies of biomechanical control of the state of the support-spring function of the human foot [Tekhnologii biomekhanicheskogo kontrolya sostoyaniya oporno-ressornoy funktsii stopy cheloveka]. Materials of the I international scientific and practical conference «Biomechanics of the human foot» [Materialy I Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii «Biomekhanika stopy cheloveka»], 32–34 (in Russian).
15. Kashuba, V., Nasrallakh, Z., & Demchuk, S. (2014). Characteristics of spatial organization of the body of children of junior school age with auditory derivation [Kharakterystyka prostorovoyi orhanizatsiyi tila ditey molodshoho shkilnoho viku zi slukhovoyu deryvatsiyeyu]. Youth scientific bulletin of Lesia Ukrainka Eastern European National University [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky], 14, 65–69 (in Ukrainian).
16. Kashuba, V., Maslova, O., & Rychok, T. (2016). Features of attitude of students with hearing impairments to their own health [Osoblyvosti stavlennya shkolyariv iz vadamy slukhu do vlasnoho zdorovya]. Youth scientific bulletin of Lesia Ukrainka Eastern European National University [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky], 23, 115–122 (in Ukrainian).
17. Kashuba, V., Maslova, O., & Rychok, T. (2016). Assessment of the level of theoretical preparation of students with hearing impairments as an integral part of their health-forming activities [Otsinka rivnya teoretychnoyi pidhotovlennosti shkolyariv iz vadamy slukhu yak nevidyemnoho skladnyka yikhnoyi zdorovyaformuvalnoyi diyalnosti]. Youth scientific bulletin of Lesia Ukrainka Eastern European National University [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky], 24, 50–59 (in Ukrainian).
18. Kashuba, V., Maslova, O., Rychok, T., & Lopatskyi, S. (2017). The use of multimedia technologies in the process of physical education of various population groups [Ispolzovaniye multimediynykh tekhnologiy v protsesse fizicheskogo vospitaniya razlichnykh grupp naseleniya]. Scientific digest of National Pedagogical Dragomanov University. Series № 15. «Scientific and pedagogical problems of physical culture. Physical culture and sports» [Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriya № 15. «Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kultury. Fizychna kultura i sport], 6 (88) 17, 37–41 (in Russian).
19. Kashuba, V., & Rychok, T. (2017). Popularization of modern forms of motor activity among pupils with sensory impairments using multimedia technologies [Populyaryzatsiya suchasnykh form rukhovoyi aktyvnosti sered shkolyariv z sensornymy porushennyamy, shlyakhom vykorystannya mul’tymediynykh tekhnolohiy]. Bulletin of the Precarpathian University. Series «Physical Culture» [Visnyk Prykarpat·skoho universytetu. Seriya «Fizychna kultura»], 25–26, 154–160.
20. Kashuba, V., & Savliuk, S. (2017). Biological preconditions for the development of the formation concept of spatial organization of body of the children with vision deprivation [Biolohichni peredumovy rozrobky kontseptsiyi formuvannya prostorovoyi orhanizatsiyi tila ditey 6–10 rokiv iz depryvatsiyeyu zoru]. Journal of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences, 7 (7), 1095–1112. Retrieved from http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1039950 (in Ukrainian).
21. Kashuba, V., & Savliuk, S. (2017). Structure and content of the technology of prevention and correction of disturbances of spatial organization of the body of children 6–10 years old with sensory systems deprivation [Struktura ta zmist tekhnolohiyi profilaktyky i korektsiyi porushen prostorovoyi orhanizatsiyi tila ditey 6–10 rokiv iz depryvatsiyeyu sensornykh system]. Journal of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences, 7 (8), 1387–1407. Retrieved from http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1050987 (in Ukrainian).
22. Kashuba, V., & Popadiukha, Y. (2018). Biomechanics of spatial organization of the human body: modern methods and means of diagnosis and restoration of disorders [Biomekhanika prostorovoyi orhanizatsiyi tila lyudyny: suchasni metody ta zasoby diahnostyky i vidnovlennya porushen]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury (in Ukrainian).
23. Afanasiev, S., & Burdaiev, K. (2017). Formation of the vertical stability of the body of junior schoolchildren with hearing impairments in the process of physical education. Journal of education, Health and Sport, 7 (6), 1169–1178 (in English).

Завантаження

Опубліковано

2018-06-02

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Технологія формування статодинамічної постави дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 30, 122-128. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/44