Вплив індивідуального диференційованого підходу в заняттях спеціальними фізичними вправами на фізичну підготовленість дошкільнят із порушеннями зору

Автор(и)

  • Тетяна Цюпак Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Юрій Цюпак Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

вади зору, фізична підготовленість, форми лікувальної фізичної культури

Анотація

Актуальність роботи зумовлюється збільшенням кількості дітей із порушеннями  зору, що, зі свого боку, порушує просторове орієнтування, координацію рухів, уповільнює темпи оволодіння руховими вміннями й навичками, викликає м’язову в’ялість,  труднощі в збереженні статичної та динамічної рівноваги, затримує терміни формування основних рухів. Мета  дослідження полягала у  визначенні рівня фізичної підготовленості дітей із вадами зору; вивченні впливу індивідуального диференційованого підходу до занять спеціальними фізич­ними вправами, спрямованими на покращення рівня фізичної підготовленості вказаного контингенту до­шкільників. Основою методики лікувальної фізичної культури як головної форми фізичної реабілітації була оптимальна рухова активність, потреба якої обумовлюється закономірностями нормального росту й розвитку організму. У процесі експерименту доповнились і підтвердилися дані науковців, що рівень фізичної підго­товленості дітей шестирічного віку  невисокий. У дітей, які мають порушення зору, він суттєво нижчий і відстає від здорових однолітків (Р <0,05). Упровадження розробленої методики індивідуального диферен­ційо­ваного підходу до занять лікувальною фізичною культурою, просвітницька та пропагандистська робота серед дітей і їхніх батьків сприяло статистично вірогідним (Р<0,05) зрушенням у рівні фізичної підго­товленості дошкільників із порушеннями зору.  

Посилання

1. Акимова А. К. Коррекционная работа над недостатками физического развития слабовидящих детей средствами лечебной физкультуры / А. К. Акимова. – Алма-Ата, 1993. – 80 с.
2. Вертугіна В. М. Особливості розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку з вадами зору / В. М. Вертугіна // Бібліотечка вихователя дитячого садка. – 1999. – № 19.
3. Денисенко Н. Гартуємо тіло і дух (сучасні підходи до фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят із вадами зору / Н. Денисенко // Дошкільне виховання. – 2001. – № 4.
4. Свиридюк Т. П. Подготовка слабовидящих детей к школе / Т. П. Свиридюк. – Киев : [б. и.], 1984.– 103 с.
5. Сермеев Б. В. Физическое воспитание слабовидящих и слепых школьников / Б. В. Сермеев. – Л. : [б. и.], 1990. – 170 с.
6. Цюпак Т. Є. Вплив засобів реабілітації на показники рухових якостей та гостроти зору дітей з короткозорістю / Т. Є. Цюпак // Проблеми активізації рекреаційно-оздоровчої діяльності населення : матеріали VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнародною участю. – Львів, 2010. – С. 279–283.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-12

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Вплив індивідуального диференційованого підходу в заняттях спеціальними фізичними вправами на фізичну підготовленість дошкільнят із порушеннями зору. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 17, 134-138. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/483